Interviu cu Dl. Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău

Preşedintele Companiei Agricola Bacău, Domnul Grigore Horoi, a avut amabilitatea să ne răspundă, în premieră, la câteva întrebari:

retail-FMCG.ro: Care este cea mai mare provocare pentru producatorul Agricola Bacau în 2011 ?

Grigore Horoi: „Pentru industria cărnii de pasăre, 2011 va fi un an dificil. În condiţiile creşterii alarmante a preţurilor materiei prime, provocarea pe care o are Agricola Bacău pentru acest an este gestionarea acestei situaţii fără ca aceste creşteri să-şi găsească deocamdată reflectarea în preţul produsului finit.”

retail-FMCG.ro: În 2010 aţi înregistrat o creştere a cotei de piaţă cu 2 procente, de la 14% la 16%. Cărui fapt i s-a datorat acest lucru ?

Grigore Horoi: „În 2010, am comercializat o cantitate record de carne de pasăre, şi datorită acestei creşteri extraordinare cantitative am reuşit şi mărirea cifrei de afaceri din vânzările de carne. În ultimii ani am investit permanent în dezvoltarea activităţii noastre de bază, iar anul trecut am văzut primele rezultate ale procesului de eficientizare. De asemenea, vânzările noastre au crescut ca pondere în canalul retailului modern.

Toate acestea s-au întâmplat pe fondul unei uşoare scăderi în volum a pieţei de carne de pui refrigerată.”

retail-FMCG.ro: Ce parere aveţi de intrarea pe piaţa de retail din România a reţelei de tip hard discount, Lidl ?

Grigore Horoi: „Relaţia Agricola Bacău cu reţeaua Pludi a fost şi este una bună, chiar exclusivă în ceea ce priveşte carnea de pui şi produse de tip ready meal, construită pe fundamentul beneficiului furnizor – retailer – consumator. Avem convingerea că relaţia cu noul partener va funcţiona cel puţin în aceeaşi parametri.”

retail-FMCG.ro: Aveţi în vedere extinderea propriei reţele de magazine ?

Grigore Horoi: „Agricola Bacău a demarat în 2009 un proiect de extindere a lanţului propriu de magazine, iar în prezent am ajuns la un număr de 51 magazine de producător, dezvoltate în jumătatea de est a României.

În prezent, am demarat un proiect de dezvoltare a reţelei de magazine Agricola Bacău cu obiective foarte clare, însă este prea devreme să vorbim de acest subiect. Cert este că vom continua să extindem acest segment de business.”

retail-FMCG.ro: Ce format de retail il vedeţi câştigător anul acesta?

Grigore Horoi: „Retailul modern este în continuare în ascensiune în România. Însă nu putem acorda mai puţină atenţie trendului ascendent al lanţului nostru de magazine care ne-a confirmat că această direcţie de business este relevantă, în special pe termen mediu. Aceste unităţii ne asigură cash flow-ul necesar într-o perioadă economică dificilă, reprezintă şi un vector de imagine important şi constituie o interfaţă relevantă între brandul Agricola Bacău şi consumatorii noştri.”

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.

Agricola Bacău este caracterizată în primul rând prin diversitate, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse: carne de pui refrigerată şi congelată, preparate şi specialităţi din carne fierte afumate, salamuri crude uscate, semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale şi ouă şi praf de ouă.

Depositphotos

2 comentarii la „Interviu cu Dl. Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *