Herbamare

Interviu cu Ian Logan, International Brand Ambassador Chivas Brothers, probabil cel mai mare specialist în scotch whisky din lume

Cu o istorie ce datează din 1909, Chivas Regal este un brand global de whisky și principalul scotch whisky al producătorului Chivas Brothers, fiind prezent în peste 150 de țări din Europa, Asia și America. Gama Chivas se remarcă prin stil, consistență și exclusivitate și cuprinde băuturile Chivas Regal 12, 18 și 25 Year Old, Extra, XV și Ultis.

La un an de la lansarea Chivas Ultis pe piața din România, Ian Logan, International Brand Ambassador Chivas Brothers, a fost prezent în țară în cadrul unei vizite speciale, dedicate primului single malt din portofoliul Chivas Regal, ocazie cu care am avut plăcerea să realizăm și noi, publicația retail-FMCG.ro, un interviu cu, probabil, cel mai mare specialist în scotch whisky din lume.

Chivas Brothers

Foto: Mihnea Ratte

Cine este Ian Logan?

Cu o experiență de peste 20 de ani în industria Scotch whisky-ului, Ian Logan s-a alăturat Chivas Brothers în 2014, în rolul de Internațional Brand Ambassador, vizitând peste 50 de țări unde sunt prezente brand-uri din portofoliul companiei, precum Chivas Regal, The Glenlivet sau Aberlour. Activitatea lui Ian presupune, printre altele, susținerea de training-uri și workshop-uri de degustare pentru educarea consumatorilor și a reprezentanților din industria Scotch whisky.

Un pic de istorie Chivas Brothers

Chivas Brothers, o afacere care a început în anii 1909, este furnizorul de whisky al casei regale britanice.

Producția de whisky a companiei Chivas Brothers a început în 1909 cu whisky Chivas de 25 de ani vechime, în condițiile în care, la acea vreme, nu era definită legal noțiunea de vechime a whisky-ului, proces care avea să aibă loc abia în 1960, moment din care Scotch whisky a fost și este produs și azi doar într-un anume fel, specificat de lege.

Single malt a fost primul tip de whisky, mai puternic, iar mai apoi s-a creat green whisky, mai ușor, mai blând. Blended whisky, creat amestecând diferite tipuri de whisky, reprezintă 90% din volumul total de whisky din lume.

Cum e cu vechimea?

În timp, piața internațională a băuturilor spirtoase s-a schimbat ca obișnuință de consum și s-a mărit considerabil, iar producătorul scoțian a fost nevoit în 1938 să reducă pentru prima dată vechimea whisky-ului de la 25 de ani, la 12 ani. La acea vreme, America era cea mai mare piață de consum.

„Calitatea, dar si prețul crește odată cu vechimea whisky-ului. Atfel, cel mai „tânăr ” whisky Chivas Regal are 18 ani, continuând cu 25 de ani, cu 40 de ani și chiar cu 50 de ani vechime.

Cel mai vechi whisky Chivas Regal din lume a fost o ediție limitată de 4 sticle cu o vechime de 50 de ani: una se află în arhiva producătorului scoțian, una se află pe stafionul Old Trafford, aparținând celebrului club englez de fotbal Manchester United, în cadrul unui parteneriat media, una a fost dată pentru o licitație și una a ajuns tot la clubul Manchester United, ca o dedicație pentru toți fanii din lume ai lui Mancester United.

Cel mai vechi whisky pe care am avut privilegiul să-l gust a fost unul cu o vechime de 70 de ani. Cei care au produs acel whisky nu mai sunt printre noi daar au lăsat o moștenire prețioasă. În retail sau HoReCa, cel mai vechi whisky Chivas Regal este cel cu 25 de ani vechime”, a declarat Ian.

Ce este scotch whisky?

„Scotch whisky sau whisky-ul scoțian este cea mai aspirațională băutură din lume sau la fel de aspirațională și cu aceeași reputație precum cogniacul sau șampania. Când am început eu să lucrez la Chivas Brothers, acum 20 de ani, scotch whisky era prezent în cca 80 – 85 de țări din întreaga lume, iar azi este prezent în peste 150 de țări.

Whisky-ul scoțian este mai aromat datorită faptului că este distilat de 2 sau chiar de 3 ori, deci cu cât îl distilezi mai mult cu atât ies în evidență mai tare componentele care îi dau aroma inconfundabilă.

Chivas Brothers vinde între 8 si 9 sticle de whisky în fiecare secundă. Fiecare sticlă este verificată din punct de vedeere calitativ, ceea ce este o responsabilitate enormă,” a completat Ian.

Cum putem educa consumatorul?

„Citește un pic și informează-te, ascultă păreri avizate, încearcă să te educi singur în legătura cu ce tipuri de whisky ar fi bine să bei. Nu începe să bei cele mai scumpe tipuri de whisky, testează mai multe și vezi ce ți se potrivește ca gust, ca stil.

Dar secretul băutului de whisky este să adugi apă. În paharul de whisky, nu lângă. Nu bea niciodată doar whisky (strait) și nu adăuga gheață în pahar. Gheața este lucrul deavolului, diminuează gustul băuturii. E indicat să adaugi doar apă, la temperatura camerei, cantitatea depinzând doar de tine. Eventual, prima gură se poate lua din băutura nediluată pentru a-i savura tăria, însă apoi aș adăuga apă. Gheața închide aromele, apa le potențează.

Poate fi băut atât ca aperitiv, înainte de masă, dar si ca digestiv, după masă. În funcție de preferințe”, a recomandat  Ian.

Câteva cifre legate de scotch whisky

Referindu-se la piața locală de scotch whisky, Ian Logan spune că „există multe posibilități de dezvoltare pentru piața din România, în paralel cu nevoia de educare a consumatorului dar lucrurile acestea au nevoie de răbdare„. Conform IWSR, în 2018, 45.1% whisky a fost consumat in on-trade (HoReCa), iar 54.9% in off-trade (retail).

La nivel mondial, scotch whisky reprezintă peste 24% din consumul global de whisky în 2018, iar whisky-ul blended deține o pondere dominantă pe piața globală de scotch whisky Conform Asociația de scotch whisky, Uniunea Europeană este una dintre cele mai mari piețe pentru whisky-ul scoțian și reprezintă aproximativ 30% din valoare și aproximativ 36% din volumul exporturilor totale. SUA este cel mai mare importator de whisky scoțian. De aemenea, whisky-ul scotian detine o pondere globală de 70% in off-trade, din vânzările de whisky.

Chivas Ultis

Chivas Ultis, primul blended malt scotch din portofoliul Chivas Regal, reprezintă însăși esența acestui whisky: creat ca un tribut adus celor 5 Master Blenders care și-au dedicat viața și pasiunea pentru păstra gustul unic Chivas Regal, Chivas Ultis reunește cele mai prețioase 5 single malt-uri din Speyside, Scoția – Allt-á-Bhaine, Braeval, Longmorn, Strathisla și Tormore. Profilul Chivas Ultis este unul luxuriant, complex, fiecare picătură dezvăluind un buchet nuanţat, dominat de arome dulci, fructate.

Despre Chivas Ultis, Ian Logan spune: ”Ultis este un blended malt care îmbină tradiția Chivas veche de peste 110 ani cu inovația, având o frumusețe aparte. Este unic, prestigios și denotă atât priceperea, cât și flexibilitatea brandului Chivas Regal de a crea un produs unic. Recomand Chivas Ultis tuturor celor care caută și apreciază un whisky cu adevărat bun.”

În România, Chivas Ultis este disponibil în magazinele specializate și în rețele de hypermarket-uri din toată țara.

Chivas Regal

Chivas Regal este parte din portofoliul companiei Pernod Ricard, co-liderul mondial al vinurilor şi băuturilor spirtoase, creat în 1975 de fuziunea dintre Ricard şi Pernod, Grupul deţine în prezent unul dintre cele mai prestigioase portofolii de branduri din domeniu precum Lillet, Ballantine’s, ABSOLUT. Vodka, Chivas Regal, Jameson, The Glenlivet, Martell, Havana Club, Beefeater, Mumm, Perrier-Jouët si Jacob’s Creek. Pernod Ricard are 18.000 de angajați, se dedică unei politici de dezvoltare sustenabilă şi încurajează consumul responsabil. Strategia Pernod Ricard se bazează pe 3 valori cheie care îi ghidează expansiunea: spiritul antreprenorial, încrederea reciprocă şi un simţ etic dezvoltat.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,972 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Interviu cu Ian Logan, International Brand Ambassador Chivas Brothers, probabil cel mai mare specialist în scotch whisky din lume

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: