LONCOLOR, brand românesc din portofoliul companiei Papillon Laboratoires Cosmetiques și lider de piață în categoria vopsea de păr, a relansat de curând gama LONCOLOR ULTRA, cea mai iubită gamă din portofoliul LONCOLOR. Despre atuurile recent lansatei game, impactul adus de implicarea Antoniei în promovarea acesteia, dar și despre întreg portofoliul de produse al companiei, tendințele de consum din categoria vopsea de păr și oportunitățile pe care le are compania în acest an, am stat de vorba cu Marius Niță, director de Marketing și Vânzări LONCOLOR.
Unde se plasează gama LONCOLOR ULTRA în portofoliul general de produse al companiei?
Gama LONCOLOR ULTRA este cea mai iubită gamă din portofoliul LONCOLOR. Încă de la lansarea produselor pe piață, în anul 2003, această gamă a câștigat rapid aprecierea consumatoarelor, iar fidelitatea lor a ajutat ca LONCOLOR ULTRA să devină lider de piață ca volum de vânzări [Calcul realizat pe baza datelor Nielsen din serviciul de retail audit realizat pentru categoria Vopsea de păr, volum vânzări și distribuție ponderată, pentru perioada ianuarie 2020 – decembrie 2020, pentru Total Romania Retail (Copyright © 2021. The Nielsen Company.)].
Făcând o analogie, dacă ar fi să alăturăm cele 80 de milioane de tuburi de vopsea vândute de la lansarea gamei LONCOLOR ULTRA și până în prezent, am înconjura România de trei ori.
Pornind de la insight-ul cu privire la comportamentul de consum și cantitatea de vopsea necesară pentru o colorare optimă, am lansat în 2011 LONCOLOR ULTRA DUO MAX, singura vopsea din România special creată pentru părul bogat sau lung. Într-o cutie de vopsea sunt două tuburi, practic, prin pachetul promo, le oferim consumatoarelor mai multă vopsea de păr la un preț mai avantajos.
Care sunt atuurile gamei LONCOLOR ULTRA, recent relansată și ce așteptări aveți de la această gamă?
Gama LONCOLOR ULTRA este cea mai extinsă gamă din portofoliul nostru, din acest an cu 40 de nuanțe moderne, vibrante și strălucitoare. Paleta de nuanțe este foarte diversificată, cu nuanțe de la gri la negru, de la castaniu la blond, de la șaten la roșcat, plus un set de decolorare care deschide culoarea părului cu până la 7 tonuri, pentru un blond cu strălucire radiantă.
Anul acesta, odată cu relansarea gamei sub un nou ambalaj, mai modern și mai aerisit, am introdus 5 nuanțe noi, de la cea special creată pentru ANTONIA, brand ambassador-ul gamei (ciocolată neagră 4.10), la castaniu, roșcat și blond.
Alături de cele 5 nunațe noi, o altă supriză pentru clientele noastre este reprezentată de noile ambalaje la care am lucrat aproape un an. Design-ul este minimalist, culorile de vopsea de păr sunt puse în valoare de 39 de modele superbe, care emană încredere în sine, dar și de frumusețea inegalabilă a ANTONIEI, ambasadoarea gamei. Ambalajele, cu notă cromatică dominantă ROZ, sunt inspirate de clientele noastre care iubesc viața, au încredere în ele și care știu să își pună în valoare frumusețea părului.
Un alt atuu al gamei este reprezentat de asocierea de imagine dintre LONCOLOR Ultra și ANTONIA. Culoarea special creată pentru ea, 4.10 Ciocolată neagră se bucură de un feedback foarte bun din partea consumatoarelor, fiind deja căutată la raft, ceea ce ne confirmă faptul că ANTONIA inspiră doamnele și domnișoarele să aleagă o culoare de păr care să le facă să se simtă superstaruri în fiecare zi.
Care este impactul adus de implicarea Antoniei în promovarea gamei LONCOLOR ULTRA?
Surpriza pe care am pregătit-o pentru consumatoarele noastre, prin selectarea ANTONIEI ca brand ambassador, a adus un val de aprecieri și reacții pozitive atunci când am dezvăluit-o public. ANTONIA este o vedetă care inspiră milioane de femei, este un artist consacrat care a performat pe marile scene ale lumii, este mamă, soție…jonglează cu multe roluri în viața personală… este definiția femeii ULTRA. Suntem siguri că vom scrie alături de ea un nou capitol de succes pentru brandul LONCOLOR Ultra!
Care sunt tendințele de consum din această categorie de produse?
Vopsitul acasă se bucură de o popularitate crescută în rândul doamnelor și domnișoarelor din România, ușor amplificată de contextul pandemic și de restricționarea accesului în saloanele de înfrumusețare. LONCOLOR a dezvoltat de-a lungul anilor mai multe game de produse, atât pentru colorare: LONCOLOR EXPERT OIL FUSION, LONCOLOR NATURA, LONCOLOR ULTRA, LONCOLOR EXPERT HEMPstyle, LONCOLOR TRENDY, LONCOLOR GoCrazy, cât și pentru îngrijirea părului LONCOLOR EXPERT, din dorința de a răspunde nevoilor din ce în ce mai exigente ale consumatoarelor.
Aplicarea ușoară a vopselei de păr, chiar în intimitatea casei și rezultatele de lungă durată, au convins consumatoarele că vopsitul acasă se poate găsi cu ușurință pe lista activităților recurente de îngriire și înfrumusețare.
Având o rețea de distribuție pusă la punct până la cele mai mici detalii, adică acoperind atât lanțurile de supermarket-uri, hypermarket-uri și discounteri, dar și magazinele de proximitate din localități mari, medii și mici, și chiar din mediul rural, am observat că îngrijirea părului rămâne în topul priorităților consumatoarelor atunci când vine vorba de înfrumusețare.
Care au fost principalele acțiuni ale companiei în ultimii ani pe zona de sustenabilitate?
Sustenabilitate este o preocupare constantă a companiei. Facem eforturi pentru a valorifica deșeurile rezultate din procesul de fabricație, astfel încât alocăm timp și resurse pentru colectarea si reciclarea acestora. Dar nu ne oprim aici, avem planuri de viitor și mai ample privind proiecte de CSR pe care le vom dezvălui la momentul potrivit.
Cifră de afaceri în creștere, în 2020
Știm cu toții faptul că anul 2020 a fost atipic din foarte multe puncte de vedere, dar chiar și așa ne-am menținut pe un trend ascendent. În 2019 am vândut aproape 7,5 milioane de unități care s-au tradus într-o cifră de afaceri de peste 12 milioane de euro. Statisticile arată că anul trecut, la fiecare 3 minute s-a cumpărat un produs LONCOLOR, care a pus în valoare frumusețea a milioane de românce. Cifra de afaceri pentru anul 2020 este puțin peste cea din 2019.
Care dintre game/ branduri au performat cel mai mult în 2020?
Cea mai iubită și căutată gamă din portofoliul nostru rămâne de ani buni LONCOLOR ULTRA. De aceea ne-am și concentrat pe dezvoltarea permanentă a portofoliului de nuanțe LONCOLOR ULTRA. Adăugarea de culori în portofoliul acestei game s-a întâmplat constant, iar facelift-ul gamei atât la nivel de ambalaj, cât și prin lansarea celor 5 nuanțe noi este o evoluție firească pentru cea mai longevivă gamă din portofoliul LONCOLOR, care demonstrează o dată în plus că rămâne în pas cu cele mai noi tendințe de culori pentru păr.
Categoria de vopsea pentru păr este una dintre cele mai fidele categorii din FMCG și din acest motiv păstrăm formula consacrată a gamei LONCOLOR ULTRA, recunoscută pentru strălucire, colorare perfectă și de lungă durată, acoperirea firelor albe până la 100% și lansăm nuanțe noi, moderne și cu un vibe actual.
În plus, vin cu avânt și elan din urmă game mai tinere cu suflu proaspăt, care cuceresc segmente noi de piață. De exemplu, anul trecut am extins portofoliul de produse prin lansarea unei game noi – LONCOLOR EXPERT HEMPstyle, o vopsea de păr cu extracte de semințe de cânepă, proteine din orez și uleiuri naturale care s-a bucurat rapid de popularitate, primind chiar distincția „VOTAT PRODUSUL ANULUI” în categoria vopselei pentru păr.
Ce oportunități de dezvoltare vedeți în acest an?
Piața produselor de îngrijire și înfrumusețare a părului se ajustează continuu. Din dorința de a răspunde permanent preferințelor consumatoarelor noastre LONCOLOR a dezvoltat de-a lungul anilor game de vopsea adaptate acestor nevoi (LONCOLOR Expert OIL Fusion, fără amoniac și cu mix de uleiuri naturale, LONCOLOR Expert HEMPstyle – cu extras din semințe de cânepă, LONCOLOR GoCrazy – și produse pentru îngrijirea părului cu formule îmbogățite cu uleiuri naturale, pentru hrănire, hidratare și protecția culorii.
De asemenea, credem foarte mult în puterea mijloacelor de informare și a platformelor sociale și avem un dialog permanent cu consumatoarele noastre în social media, facem diverse campanii creative de PR și digital, suntem permanent în legătură strânsă cu influencerii și reprezentanții din presă. În mediul offline organizăm tombole, campanii în magazin prin care să le mulțumim clintelor pentru fidelitate. Practic, ne străduim ca pe lângă a fi în pas cu vremurile la capitolul tendințe în piață, să fim și în mijlocul conversației online și offline, pentru a rămâne mereu aproape de consumatorii noștri.
Pentru 2021 aveti programate lansări de produse noi, alte investiții? Cum estimați că va arăta piața de profil în 2021?
Alături de relansarea gamei LONCOLOR ULTRA și LONCOLOR Ultra DUO Max, pregătim multe alte surprize pentru consumatoarele noastre în perioada urmatoare.
La nivel de produse, lucrăm constant la inovarea formulelor de colorare și investim în distribuție. Apropo de distribuție, ca plan pe termen mai lung ne gândim tot mai mult la o extindere la nivel internațional, pentru că sunt foarte multe femei care iubesc brandul LONCOLOR și ne dorim ca produsele noastre să fie în proximitatea dumnealor, chiar și la mii de kilometri distanță de România, sau tocmai pentru că sunt atât de departe, iar un brand românesc atât de drag lor le poate alina puțin dorul de casă.
În prima parte a anului piața își va continua trendul descendent dar sperăm la o revenire în a doua parte a anului dupa relaxarea restricțiilor COVID 19 și revenirea la activitățile specifice vara și toamna.
LONCOLOR
Brandul LONCOLOR face parte din portofoliul Papillon Laboratoires Cosmetiques, cea mai importantă companie românească producătoare de vopsea pentru păr, cu o experiență de 27 de ani în domeniu. Cel mai cunoscut și iubit dintre brandurile sale este LONCOLOR, brandul românesc numărul 1 în categoria vopsea pentru păr, care de la lansarea din 1993 pune în valoarea frumusețea naturala a consumatoarelor, oferind produse de încredere.
Papillon Laboratoires Cosmetiques are o distribuție foarte bună la nivel național, atât în comerțul traditional, cât și în cel modern și deține cea mai mare cotă de piață în volum în categoria Coloranților de Păr.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail
Înregistrare
