RUCODEM: „Există detergenți de rufe pudră mai concentrați – cu aceleași rezultate în curățarea rufelor – dar care, în plus, au beneficii pentru mediu”

RUCODEM – Uniunea Română a Producătorilor de Cosmetice și Detergenți a lansat, la începutul lunii iunie 2023, PREP P RO – Proiectul privind Eficiența Resurselor Produselor Pudră în România, o inițiativă voluntară care propune dezvoltarea și încurajarea deprinderilor consumatorilor români către modele mai durabile în domeniul spălării rufelor, cu detergenți pudră, mai concentrați. Despre această inițiativă, susținută de Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și despre campania de comunicare dedicată, cu durata de trei luni, pentru informarea publicului din România, am stat de vorbă cu Mihaela Rabu – Director General RUCODEM.

RUCODEMCare au fost principalele etape ale proiectului?

Proiectul privind Eficiența Resurselor Produselor care se referă la detergenții de rufe pudră în România (PREP P RO) este o inițiativă voluntară similară celei lansate de A.I.S.E. (PREP-P3) în mai multe țări din Europa.

Mai exact, inițiativa voluntară PREP P RO a fost lansată în iunie 2021. Apoi, până în Iunie 2022, a fost lăsată o perioadă în care companiile active în domeniul detergenților de rufe pudră pentru uz casnic, să se gândească dacă doresc să adere la inițiativa voluntară. Prezentarea proiectului, termenele prevăzute și alte detalii sunt prezentate pe site-ul RUCODEM.

Începând cu Iunie 2023 a fost lansată campania de informare a consumatorilor cu privire la acest proiect, mai ales că detergenții de rufe pudră de uz casnic care se înscriu în PREP P RO au o dozare recomandată mai mică, deoarece sunt mai concentrați.

Concentrarea acestor detergenți de rufe pudră nu afectează cu nimic rezultatele care pot fi obținute în curățarea rufelor. Consumatorii sunt informați prin intermendiul campaniei că schimbarea constă în utilizarea unei doze mai mici de detergent concentrat, pentru a spăla aceeași cantitate de rufe și de importanța verificării numărului de spălări marcat pe ambalaj, acesta fiind un indicator al productivității detergentului și nu greutatea produsului.

Detergenții de rufe pudră care se înscriu în PREP P RO sunt semnalizați printr-o pictogramă specifică, care este amplasată vizibil pe ambalaje, tocmai pentru ca un consumator să știe că trebuie să își adapteze obiceiurile în spălarea rufelor și să utilizeze o cantitate mai mică din acest produs.

Pentru a evalua rezultatele acestei inițiative a fost prevazută în proiect realizarea unui Raport în ultima parte a anului 2024. Cu sprijinul consumatorilor, pe care îi încurajăm să fie atenți la recomandările privind dozarea – respectiv o doză mai mică – rezultatele vor fi mai bune.

Care sunt beneficiile directe?

Prin campania de informare care este în curs de desfășurare dorim să semnalăm consumatorilor că există detergenți de rufe pudră mai concentrați – cu aceleași rezultate în curățarea rufelor – dar care, în plus, au beneficii pentru mediu. Respectiv, prin utilizarea detergenților mai concentrați – care necesită o doză mai mică de produs pentru a spăla aceeași cantitate de rufe – se reduce impactul asupra mediului atât din punct de vedere al cantității de ingrediente utilizate, cât și din punct de vedere al deșeurilor de ambalaje.

Totodată, prin reducerea volumului ambalajelor consumatorii vor avea efectiv de cărat o cantitate mai mică de detergent pentru a spăla aceeași cantitate de rufe. Acestea sunt beneficii directe și la îndemâna consumatorilor. Apoi, prin reducerea greutății și a volumului se eficientizează transportul produselor și per total, se contribuie la reducerea de CO2.

Cum sunt informați consumatorii despre beneficiile dozării corecte a detergenților de rufe?

Dorim să semnalăm că o parte a acestei campanii se desfășoară și la TV tocmai pentru ca informațiile privind detergenții de rufe mai concentrați să ajungă la cât mai mulți consumatori. Prin intermediul campaniei consumatorii sunt informați să urmărească recomandările privind dozarea deoarece sunt detergenți de rufe mai concentrați și doza recomandată pentru a spăla aceeași cantitate de rufe este mai mică.

Consumatorii încep să fie din ce în ce mai atenți la aspectele ce țin de mediu. De aceea, prin această campanie de informare dorim să îi informăm cu privire la detergenții de rufe pudră mai concentrați care necesită o dozare mai mică și prin respectarea  recomandărilor privind dozarea consumatorii vor contribui direct, cu un simplu gest, la reducerea impactului asupra mediului care provine din aceste produse.

De asemenea este important de menționat că toți detergenții pudră concentrați introduși pe piață în contextul PREP P RO vor fi semnalizați cu ajutorul unor pictograme plasate pe partea frontală a fiecărui ambalaj și corespunzătoare tabelului de dozare, pentru a asigura cea mai bună vizibilitate și astfel identificarea ușoară a produselor concentrate. Aceste imagini vizuale vor oferi, într-un mod ușor de înțeles, informații cheie despre nivelul de concentrare și vor informa consumatorii despre dozarea adecvată.

V-ați mai gândit și la alte astfel de proiecte pentru viitor care să susțină mediul înconjurător?

În acest moment nu avem un alt astfel de proiect, dar industria detergenților – și ca exemplu menționăm A.I.S.E. – este una activă în domeniul durabilității. Sperăm ca atunci când o să avem un nou proiect în domeniul durabilității să ne sprijiniți în prezentarea lui către un număr cât mai mare de consumatori ca să beneficieze de rezultate cât mai bune pentru mediu.

De asemenea, dorim să menționăm că deși termenul limită pentru aderarea la inițiativa voluntară PREP P RO a trecut, acest lucru nu ar trebui să împiedice alte companii de pe piața românească să urmărească abordări durabile ale detergentului de rufe pudră de uz casnic, pentru a reduce impactul asupra mediului al unor astfel de produse.

RUCODEM

Uniunea Româna a Producătorilor de Cosmetice şi Detergenţi este o organizaţie neguvernamentală, apolitică şi non-profit. RUCODEM a fost înființată în Iunie 1997 şi are sediul în Bucureşti. Misiunea RUCODEM este de a contribui la susținerea unui mediu de afaceri conform pentru membrii săi, în scopul de a permite industriei să crească și să se dezvolte în mod sustenabil, să genereze un impact pozitiv în societate și să contribuie la îmbunătățirea standardelor de viață ale românilor.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *