Grupul Kormotech, unul dintre cei mai mari 50 de producători de hrană pentru animale de companie din lume, a început construcția celei de-a doua fabrici în Kėdainiai, Lituania. Grupul investește 60 de milioane de euro în acest proiect, consolidându-și prezența pe piața europeană. Aceasta va crește exporturile de pet food în România, care reprezintă deja 20% din totalul exporturilor Kormotech.
La Kėdaņai a avut loc o ceremonie oficială de punere a pietrei de temelie și a unei capsule a timpului cu o scrisoare de la Rostislav Vovk, președintele consiliului de administrație și coproprietarul grupului Kormotech.
În prezent, grupul Kormotech își desfășoară activitatea cu trei fabrici: două în Ucraina și una în Lituania, unitate de producție care a fost deschisă în 2020. Noul proiect este un mix de producție, depozitare dar și sediu administrativ de 19.500 de metri pătrați. Acesta va tripla capacitatea de producție de hrană umedă din Lituania de la 22.000 la 60.000 de tone pe an. Prima dintre cele patru linii de producție va fi lansată în acest an.
Fabrica existentă Kormotech din Kėdainiai, Lituania
„Am început o etapă de importanță strategică pentru extinderea noastră în Europa și în lume”, a declarat Rostislav Vovk – președintele consiliului de administrație și coproprietarul Kormotech – în cadrul ceremoniei. „România este o piață de interes pentru grupul comercial. În 2024, în țară s-au vândut 5,5 mii de tone de pet food, în valoare de aproximativ 9,7 milioane de euro. Obiectivul este preluarea unei cote de peste 10% pe piața română de pet food.
Extinderea capacității de producție în Lituania reprezintă un pas înainte în direcția realizării acesteia. După finalizarea construcției fabricii din Kėdainiai, Kormotech va produce acolo 61% din totalul hranei umede.
Acest lucru ne va permite companiei să crească exporturile și să furnizeze partenerilor din România mai multă hrană umedă sub mărcile Optimeal, Club 4 Paws și My Love. Produsele Kormotech sunt reprezentate în cele mai importante rețele offline și online din România, precum Kaufland, DCNeu Cash & Carry, Cityvet Pet & Farm și Sezamo.
Avantajele amplasării noii fabrici
Amplasarea noii fabrici în Zona Economiă Liberă Kedainiai face posibilă livrarea mărfurilor atât pe cale rutieră, cât și maritimă. „Cererea de hrană pentru câini și pisici este în creștere, în special pe piața din România”, spune Yuriy Bykoriz, director general pentru Europa Centrală și de Est al grupului Kormotech. „Cu noua fabrică din Lituania, suntem pregătiți pentru acest lucru. Distribuitorii și retailerii din România vor putea primi livrările și mai rapid.”
Grupul Kormotech este unul dintre cei mai mari investitori din Lituania. „Nu am ezitat să ne continuăm extinderea aici”, spune Rostyslav Vovk, ”Am fost încurajați de condițiile economice favorabile, de sprijinul autorităților regionale și al guvernului lituanian prin intermediul Invest Lithuania.
„Faptul că Kormotech începe lucrările de extindere aici este o veste bună pentru companie, pentru regiune și pentru întreaga țară. Mă bucur că putem contribui la această poveste de succes”, a declarat Lukas Savickas, ministrul economiei și inovării din Lituania.
În prezent, Kormotech are 175 de angajați în Lituania. După încheierea lucrărilor la noua fabrică, grupul intenționează să angajeze încă 200 de persoane, în principal pentru posturi de producție, precum și să își extindă echipa administrativă.
Noile facilități vor da un impuls semnificativ obiectivului Kormotech de a deveni unul dintre cei mai mari 30 de jucători de pe piața globală a hranei pentru câini și pisici și de a atinge o cifră de afaceri de 500 de milioane EUR până în 2028.
Kormotech
Kormotech este o companie globală de familie cu rădăcini ucrainene, care din 2003 produce hrană de înaltă calitate pentru pisici și câini sub mărcile Optimeal, Club 4 Paws, Gav!, Miau! și My Love. Compania are unități de producție în Ucraina și UE. Sortimentul include peste 650 de poziții.
Kormotech este lider în Ucraina, intră în TOP 50 al producătorilor mondiali de hrană pentru animale de companie și TOP 21 al celor mai dinamice companii de hrană pentru animale de companie. Produsele companiei sunt prezentate în 44 de țări ale lumii atât sub mărcile proprii, cât și sub mărcile private ale partenerilor.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail
Înregistrare
