Kraft Foods Inc a anuntat ieri pe site-ul companiei ca a initiat o procedura legala de arbitraj prin care contesta incercarea Starbucks Coffee Company de a pune capat acordului sub care Kraft Foods a construit si dezvoltat distributia pe retail alaturi de Starbucks.
Parteneriatul strategic, prin care Kraft comercializa cafeaua Starbucks in piata de retail, dateaza din 1998 cand genera venituri anuale de cca 50 de milioane de $. De atunci Kraft Foods a crescut afacerea la o cifra a veniturilor anuale de 500 milioane de $, prin expertiza si resurse considerabile. De-a lungul anilor, Starbucks a recunoscut rolul companiei Kraft in construirea si consolidarea prezentei Starbucks pe piata.
Kraft Foods si Starbucks au semnat un contract care ramane in vigoare pe termen nelimitat, sub rezerva mai multor restrictii si limite. Companiile au fost de acord cu privire la o baza simpla prin care Starbucks ar putea prelua afacerea pentru un aranjament diferit. In cadrul acordului, trebuie sa existe suficient timp pentru executarea unei tranzitii ordonate de catre Kraft Foods, iar Starbucks trebuie sa compeseze pentru valoarea de piata justa a afacerii, in cele mai multe cazuri, cu o prima de pana la 35% din acea valoare.
„Starbucks a facut declaratii publice, in mod unilateral si nejustificat, despre sfarsitul acordului, riscand crearea unei confuzii inutile despre starea acordului in randul clientilor”, a spus Marc Firestone, director executiv si consilier general in afaceri juridice. „Intr-adevar, Starbucks incearca sa se indeparteze de un parteneriat strategic de 12 ani, din care a obtinut beneficii mari, fara a respecta conditiile contractuale. Kraft Foods s-a asteptat ca Starbucks sa-si onoreze contractul. Suntem increzatori in pozitia noastra si asteptam sa prezentam lucrurile asa cum sunt”. Kraft Foods continua sa-si desfasoare afacerea sub termenii acordurilor contractuale cu Starbucks.