Maestro: Șase sfaturi pentru un consum responsabil de alimente în perioada de vară

Conform informațiilor oficiale furnizate de Ministerul Agriculturii, în România se aruncă anual aproximativ  2,55 tone de mâncare, din care un sfert este mâncare gătită, fiecare român fiind responsabil, în medie, de 129 kg de alimente care ajung la gunoi. Un studiu cu consumatorii, realizat de brandul Maestro împreună cu Unlock Research, a relevat că gustul mâncărurilor gătite este perceput de români mai aproape de autentic pentru preparatele realizate în oale și cratițe de dimensiuni considerabile, care astfel ar păstra gustul rețetelor consacrate, cum este de exemplu fasolea cu cârnați.

maestro

Același studiu arată că românii, pe lângă alocarea unui timp îndelungat de fierbere sau coacere, gătesc cantități mari de mâncare, pe care ulterior nu reușesc să o consume și ale cărei proprietăți se deteriorează în câteva zile.

Cu ocazia zilei de 1 Mai, care a dat startul sezonului estival, Maestro propune șase acțiuni pentru un consum responsabil de alimente în timpul verii:

  • Luați în considerare să gătiți pentru maxim 2 zile de consum, suficient cât familia să se bucure de mese proaspete și de calitate, și, dacă mergeți la restaurant, luați la pachet mâncarea rămasă – Atunci când sunteți acasă este recomandat să vă puneți în farfurie atât cât puteți mânca. De asemenea, odată cu venirea zilelor călduroase, gândiți-vă să gătiți o cantitate de mâncare pentru maxim 2 zile de consum. La fel și atunci când mergeți în vacanță, mai ales în regim all inclusive, de la bufetul generos alegeți să vă serviți cu porții mici, atât cât puteți mânca. Dacă luați masa în oraș și porția este prea mare, vă sugerăm să cereți ce v-a rămas la pachet pentru a evita aruncarea acesteia. De asemenea, dacă ați gătit prea mult la cină, ce a rămas puteți lua să consumați în pauza de masă de a doua zi.
  • Depozitați și consumați corespunzător alimentele – Este necesar ca fiecare produs cumpărat să fie depozitat corect pentru a fi consumat igienic, în special în perioada verii. De asemenea, se recomandă așezarea alimentelor în funcție de cât de repede trebuie consumate, în față fiind cele care trebuie mâncate într-un timp mai scurt, pentru a evita aruncarea lor.
  • Planificați atent lista de cumpărături – Înainte de a merge la magazin este indicat să faceți un inventar al produselor pe care le aveți deja în casă și să vă asigurați că nu cumpărați mai mult decât este necesar. Totodată, o listă de cumpărături înseamnă mai multă organizare și siguranța că veți controla mai bine cantitatea și calitatea produselor achiziționate.
  • Fiți creativi în utilizarea alimentelor din casă – Diverse produse alimentare care se apropie de termenul de expirare sau fructele și legumele care par puțin inestetice pot prinde viață prin diverse rețete. Fie că vă lăsați purtați de inspirația de moment sau căutați pe internet ce ați putea face cu ele, cu siguranță locul lor este pe masă, preparate, nu la gunoi.
  • Educații și pe cei din jur – Este important să fim mereu informați cu privire la fenomenul risipei alimentare și acțiunile pe care le putem face pentru a îl diminua. În același timp suntem responsabili să îi educăm și pe cei din jur, chiar de la o vârstă fragedă și să fim un exemplu de urmat.
  • Donați produse alimentare care vă prisosesc, dar care și-au păstrat proprietățile organoleptice și se încadrează în limita termenului de valabilitate.

Ca urmare a angajamentul brandului de a deveni mai sustenabil, Maestro oferă o gamă delicioasă de mâncăruri gătite – realizate doar cu ingrediente naturale (fără coloranți, conservanți sau arome artificiale), urmând rețete îndrăgite de români. Ambalate în caserole 100% reciclabile, Maestro oferă supe și feluri principale de mâncare în porții sățioase, a câte 350-400 de grame, reprezentând cantitatea ideală pentru a evita consumul exagerat sau risipa alimentară. Astfel, consumatorii pot alege o masă care păstrează gustul autentic al bucătăriei românești, economisind din timpul petrecut în bucătărie și reducând risipa post-consum.

Caroli Foods Group, parte a Sigma

Caroli Foods Group, parte a Sigma, este liderul local în domeniul produselor din carne ambalate din România și unul dintre cei mai de succes producători de produse din carne din Europa de Sud-Est. Compania a fost înființată în 1994 și oferă în prezent un portofoliu extins de peste 200 de produse prin intermediul a cinci mărci: Caroli, Sissi, Campofrio, Maestro și Primo. Compania are o fabrică în Pitești și dispune de importante facilități logistice în toată țara, o flotă considerabilă și o rețea extinsă de distribuție.

Maestro

Maestro înseamnă produse delicioase, pregătite cu ingrediente naturale, fără coloranţi, conservanţi sau arome artificiale  – mâncăruri gata preparate, cârnați și salam. Gama Maestro este realizată iscusit, pe baza unor rețete apreciate de români. Mâncărurile gata pregătite conțin legume delicioasă, carne aleasă sau cârnaţi naturali Maestro, sos gustos cu ierburi aromate şi condimente potrivite. Rețetele Maestro, supe-cremă și feluri principale sunt ambalate în caserole 100% reciclabile și își păstrează aroma specială cu ajutorul unei tehnologii revoluționare, pentru care Caroli Foods Group deține exclusivitatea în România.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *