Milka, Avon și Timișoreana – printre cele mai vizibile branduri FMCG în Social Media

Un studiu realizat de Zelist în perioada aprilie 2011 – martie 2012 relevă cele mai interesante concluzii despre vizibilitatea unor categorii importante de produse din FMCG în Social Media.

Studiul a fost realizat pe baza informaţiilor din mediul online autohton, canalele de comunicare fiind reprezentate de bloguri, forumuri, Facebook, Twitter dar şi de presa online si are următoarele rezultate:

Bere: canalele pe care au fost menţionate cel mai des branduri de bere (Bergenbier, Carlsberg, Heineken, Skol, Timisoreana, Tuborg, Ursurs) sunt presa online, cu peste 36 de procente, urmată îndeaproape de Facebook, cu 26 de procente. Cel mai mare număr de menţionări a venit din partea bărbaţilor, cu vârste cuprinse între 19 şi 24 de ani, aceştia fiind locuitori ai capitalei, în proporţie de 45%.

Băuturile răcoritoare au avut cele mai multe menţionări pe Facebook – peste 37 de procente, mesajele fiind transmise, în majoritate, de către persoane de sex masculin. În perioada 1 aprilie 2011 – 31 martie 2012 brandul Coca-Cola a fost menționat de 16 900 de ori în social media și a avut un viewership estimat de 73 714K* de vizualizări.

Condimente: presa şi blogurile se situează pe primele poziţii în topul menţionării celor mai cunoscute branduri de condimente. Delikat, Fuchs, Knorr, Maggi şi Vegeta s-au bucurat de o rată de vizibilitate de 4034K în presă, şi de 512K pe bloguri. Analiza brandului Maggi a clasat Facebook pe prima poziţie a canalelor cu cel mai mare impact asupra cititorilor de online.

Despre lactate  cel mai mult s-a vorbit în presă, pe Twitter dar şi pe Facebook, cele mai multe mesaje fiind transmise de bărbaţi, cu vârsta cuprinsă între 19 şi 24 de ani. Peste 71% dintre cei care au emis mesaje cu privire la produsele din segmentul lactatelor sunt din Bucureşti. Lactatele marca Danone au fost cele cu numărul cel mai ridicat de menţionări între aprilie 2011 şi martie 2012.

Brandurile cele mai cunoscute de margarină au comunicat în proporţie de peste 47% pe Facebook, cele mai multe mesaje fiind transmise de persoane de sex masculin, cu vârsta cuprinsă între 30 şi 34 de ani. Numărul cel mai mare de apariţii l-a avut margarina Becel – 601 apariţii.

Produsele de îngrijire personală şi cosmeticele au fost menţionate intens în cadrul reţelei Facebook, în proporţii de peste 40%, fiind urmate de presă şi bloguri cu proporţii de peste 18%. Cele mai multe mesaje au fost transmise de către femei cu vârsta cuprinsă între 19 – 24 şi 30 – 34 de ani. Brandul Oriflame a fost menţionat de 7 862 de ori în social media şi a avut un viewership estimat de 7 413K de vizualizări.

Brandurile de ciocolată au fost menţionate în proporţii asemănătoare în presă, pe bloguri şi pe Facebook, mesajele fiind transmise în număr aproape egal de către bărbaţi şi de către femei, 62% dintre aceştia fiind din capitală. Kandia a fost menţionat de 749 de ori în social media cu un viewership estimat de 1 613K de vizualizări, mesajele transmise în presă având cel mai mare impact.

În urma studiului a rezultat că cele mai vizibile branduri în online sunt Milka, Avon, Nivea, Becel, Pepsi, Danone, Fuchs şi Timişoreana.

* K=1.000 vizualizări

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,986 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Promovare » Promovare online » Milka, Avon și Timișoreana – printre cele mai vizibile branduri FMCG în Social Media

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: