Nespresso reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate

Nespresso reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate prin publicarea unui studiu de Analiză a Ciclului de Viață (Life Cycle Assessment – LCA) – o cercetare realizată de către Quantis, ce oferă detalii ale impactului asupra mediului prin calcularea amprentei de carbon pe care o are o ceașcă de cafea pe întreg lanțul de business – de la cultivarea boabelor de cafea până la reciclarea capsulelor. Cu dorința de a identifica etapele unde se pot aduce îmbunătățiri pentru a reduce emisiile și a sprijini consumatorii să adopte obiceiuri mai sustenabile, Nespresso prezintă rezultatele studiului și vorbește despre intervențiile sustenabile din business pe care deja le-a integrat în ultimii ani – global și în plan local, în România.

nespresso

48% din aprenta de carbon provine din aprovizionarea cu cafea verde

Studiul evidențiază faptul că 48% din amprenta de carbon provine din aprovizionarea cu cafea verde. Având în vedere acest impact semnificativ, asigurarea unei agriculturi sustenabile este critică. În acest sens, Nespresso, în parteneriat cu Rainforest Aliance, a dezvoltat programul AAA Sustainable Quality Program™, al cărui obiectiv este colaborarea cu peste 150.000 de fermieri pentru o abordare inovatoare și durabilă a aprovizionării cu cafea.

Adițional, studiul Quantis subliniază ca 34% din amprenta de carbon a unei cești de cafea provine de din etapa de utilizare însemnând din procesul de prepararea a cafelei acasă. Pentru a contribui la optimizarea resurselor, sistemul Nespresso utilizează cantități precise de cafea macinată, apă și energie pentru a prepara o ceașcă de cafea.

Capsulele de aluminiu reprezintă 9 % din amprenta de carbon și mai puțin de 1% este contribuția finală a capsulei la finalul ciclului de viață, care dacă este reciclată, rezultă în aluminiu ce se poate reutiliza la infinit și zaț, care se folosește în compost sau devine biogaz. Pe lângă eforturile susținute la nivel global, în România Nespresso a introdus în premieră, în 2018, propria infrastructură de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea utilizate, având capacitatea de a colecta şi recicla în totalitate capsulele de cafea pe care le comercializează.

Reducerea emisiilor de carbon cu 50% până în 2030

Toate acestea conduc, la faptul că o ceașcă de cafea lungo preparată cu sistemul Nespresso Original are o amprentă de carbon similară cu populara cafea la filtru și cu 24% mai mică decât o cafea preparată la o mașină de cafea complet automată.

Sustenabilitatea are un rol esențial în strategia companiei și întotdeauna, ne-am angajat să realizăm lucrurile într-un mod specific. Având grijă de comunități, mediu și circularitate, cu aceeași dăruire și pasiune pe care le regăsești în fiecare ceașcă de cafea Nespresso. Pentru că aleg Nespresso, dar și pentru efortul de a contribui la sustenabilitate, le mulțumim clienților noștri”, a declarat Lidia Chiraches, Marketing Manager, Nestlé Nespresso România.

Toate aceste demersuri au ca obiectiv final ca până în 2030, Nespresso să reducă emisiile de carbon cu 50% și să atingă un Net Zero în 2050. Ca recunoaștere a acestor eforturi, în 2022, Nespresso a obținut certificarea B Corp™, alăturându-se unui grup internațional format din aproximativ 9.000 de companii care îndeplinesc standardele înalte ale B Corp de responsabilitate socială, mediu și transparență.

Nestlé

Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 4 ani compania a plantat 110.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *