Pentru suma de 3,7 milioane dolari Nestle a cazut de acord cu cei de la Kraft Foods sa achizitioneze afacerea cu pizza congelata din Statele Unite si Canada. Aceasta afacere include branduri precum: DiGiorno, Tombstone, California Pizza Kitchen, Jack’s si Delissio. Achizitionarea acestei afaceri ofera celor de la Nestle un nou pilon strategic in domeniul alimentelor congelate din Statele Unite si Canada, domeniu in care deja Nestle devenise lider de piata datorita produselor preparate si semi-preparate reprezentate de branduri ca: Stouffer’s, Lean Cuisine, Buitoni, Hot Pockets si Lean Pockets.
Daca pana acum prezenta companiei Nestle in domeniul acesta a fost minora, prin aceasta achizitie compania este propulsata ca si lider de piata la categoria pizza congelata si intareste know-how-ul si operatiunile din Europa in domeniul producerii de pizza congelata. Achizitia potrivindu-se natural cu accentul pus de cei de la Nestle pe oferirerea de alimente congelate la preturi convenabile, de inalta calitate, sanatoase si nutritive consumatorilor din intreaga lume. Tranzactia este supusa aprobariilor de reglementare din Statele Unite si Canada si este de asteptat sa fie finalizata in anul 2010.
„Aceasta afacere cu pizza congelata imbunatateste activitatiile companiei Nestle in domeniul alimentelor congelate din America de Nord, reunind cea mai mare selectie de branduri americane si canadiene, lideri de cercetare si dezvoltare in industria aferenta si rute excelente de livrare catre pietele de desfacere, care complementeaza livrarile noastre, deja existente, de inghetata, direct catre magazine. Cu vanzari totale de aproximativ 3 miliarde franci elvetieni, Nestle va deveni lider mondial in acest domeniu atractiv al pizzei congelate si care se dezvolta foarte repede.” a declarat Directorul General Nestle, Paul Bulcke.
Cu vanzari de aproximativ 37 miliarde dolari, Statele Unite este cea mai mare piata de desfacere din lume pentru pizza. Kraft Foods este liderul de piata la categoria pizza congelata, in ultimi patru ani bucurandu-se de o crestere in Statele Unite si Canada de doua cifre, cu vanzari estimate la 2,1 miliarde dolari in anul 2009. Brandurile DiGiorno si California Pizza Kitchen au condus la dezvoltarea segmentului premium, oferind consumatorilor si familiilor alternative atractive in loc sa alega sa iasa in oras sa cineze sau sa comande pizza. Afacerea inclunzand si alte branduri puternice precum Tombstone si Jack’s, si in plus, Delission este brandul lider de piata in Canada.
Aceasta afacere va face parte din Nestle USA. „Capacitatiile noastre combinate in livrare directa care magazine, cercetare si dezvoltare, invovatie si angajamentul fata de calitate, gust si comoditate constituie un punct foarte strategic pentru portofoliul nostru de produse congelate.” a declarat Brad Alford, Presedinte si Director General Nestle USA.
