Compania Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare înregistrate la nivel de grup pe trimestrul 1 din 2021, raportând o creștere organică de 7,7%, cu o creștere internă reală (RIG) de 6,4% și pricing de 1,2%.
Creșterea s-a bazat pe activitățile derulate în majoritatea zonelor geografice, fiind susținută de semne timpurii de revenire din partea canalelor de vânzare out-of-home, pricingul îmbunătățit și cote de piață în creștere.
Schimbul valutar a redus vânzările Nestlé
Schimbul valutar a redus vânzările cu 5,3% din cauza aprecierii continue a francului elvețian față de majoritatea monedelor. Reducerea investițiilor au avut un impact negativ de 1,0%. Prin urmare, vânzările totale raportate au crescut cu 1,3%, până la 21,1 miliarde CHF (față de 20,8 miliarde CHF în aceeași perioadă a anului 2020).
Transformarea portofoliului evoluează conform planului. Vânzarea mărcilor regionale Nestlé de apă de izvor, a diviziei de apă purificată și a serviciului de livrare a băuturilor din SUA și Canada a fost finalizată la 31 martie 2021. Achiziția Essentia Water a fost finalizată la 5 martie 2021.
Mark Schneider, CEO Nestlé, a comentat: „Suntem mulțumiți de creșterea organică puternică din primul trimestru, bazată pe activităților desfășurate pe scară largă în majoritatea zonelor geografice și a categoriilor de produse. Creșterea noastră a fost alimentată de o execuție disciplinată a operațiunilor, de capacități digitale îmbunătățite și inovație rapidă, rezultând în îmbunătățirea cotei de piață. Vânzările din retail au înregistrat o creștere solidă, iar canalele de vânzare out-of-home au arătat semne de îmbunătățire.
Confirmăm așteptările noastre pentru acest an și perspectivele noastre pe termen mediu pentru o creștere organică susținută către o rată medie de o singură cifră. Dezvoltarea vaccinurilor împotriva COVID-19 a dat speranță lumii și susținem livrarea echitabilă pe scară largă a vaccinurilor în comunitățile în care operăm. Parteneriatul nostru cu Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semiluna Roșie contribuie la livrarea vaccinurilor celor care au cel mai mult nevoie de ele. În aceste vremuri dificile, putem demonstra cu adevărat modul în care afacerea poate acționa ca o forță a binelui și poate ajuta la accelerarea redresării”.
Vânzările Grupului
Creșterea organică a atins 7,7%, cu o creștere internă reală (RIG) de 6,4% și pricing de 1,2%. Creșterea s-a bazat pe activitățile derulate în majoritatea zonelor geografice. Creșterea organică a fost de 5,0% pe piețele dezvoltate, bazată în principal pe RIG. Pricingul a fost pozitiv. Creșterea pe piețele emergente a fost de 11,4%, cu RIG puternic și pricing pozitiv.
Zona Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord (EMENA)
- 4,4% creștere organică: 3,8% creștere internă reală (RIG); pricing de 0,6%.
- Europa de Vest a înregistrat o creștere organică redusă, de o singură cifră, cu RIG solid, parțial compensată de pricingul negativ.
- Europa Centrală și de Est a atins o creștere organică ridicată, de o singură cifră, cu RIG puternic și pricing pozitiv.
- Orientul Mijlociu și Africa de Nord au înregistrat o creștere organică de o singură cifră, bazată pe RIG și pricing pozitive.
Creșterea organică a atins 4,4%, cu un RIG puternic de 3,8% susținut de un mix favorabil. Pricingul a devenit pozitiv, contribuind cu 0,6%. Reducerea investițiilor nete a scăzut vânzările cu 3,7%. Schimbul valutar a afectat negativ vânzările cu 2,8%. Vânzările raportate în zona EMENA au crescut cu 2,1% la 5,2 miliarde CHF. Zona EMENA a raportat o creștere organică de o singură cifră, cu o bază mare de comparație cu anul 2020. Fiecare regiune a înregistrat o creștere pozitivă, cu un impuls puternic în Rusia, Turcia, Regatul Unit și Italia. Zona a continuat să vadă câștiguri de cote de piață pe scară largă, inclusiv la categoriile hrană pentru animale de companie, cafea, produse alimentare pe bază de plante și nutriție pentru sugari.
Principalele motoare de creștere ale vânzărilor Nestlé
Pe categorii de produse, principalele motoare de creștere au fost cafeaua și Purina PetCare, alimentate de impulsul continuu în comerțul electronic și lansările de produse noi. Cafeaua a înregistrat o creștere de două cifre, cu o cerere puternică pentru produsele Nescafé și Starbucks. Nescafé Farmers Origins, o nouă gamă de capsule de cafea pentru aparatele Nespresso, a fost lansată în Spania. Vânzările Purina PetCare au crescut la o rată de două cifre, determinate de brandurile premium Purina Pro Plan, Purina ONE și Felix. Tails.com și Lily’s Kitchen au cunoscut, de asemenea, un impuls puternic, susținut de expansiunea continuă a distribuției. Produsele culinare a înregistrat o creștere ridicată de o singură cifră, în principal datorită condimentelor Maggi, Garden Gourmet și afacerii Mindful Chef, recent achiziționată.
Categoria Dulciuri a raportat o creștere redusă cu o singură cifră, cu evoluții puternice ale vânzărilor în Franța și Rusia. Incoa, o ciocolată premium realizată exclusiv cu fructe de cacao și fără adaos de zahăr, a fost lansată în Franța și Olanda, urmând să fie lansată și pe alte piețe europene. Alimentele pentru sugari au înregistrat o creștere negativă din cauza stocurilor consumatorilor din martie anul trecut și a ratei mai scăzute a natalității în contextul pandemiei. Nestlé Waters și Nestlé Professional au raportat o scădere a vânzărilor, cu îmbunătățiri spre sfârșitul trimestrului, fiind impactate de contextul global în sectorul out-of-home.
Business-ul ca forță a binelui: susținerea vaccinării echitabile împotriva COVID-19
Dezvoltarea vaccinurilor eficiente împotriva COVID-19 a dat lumii speranță. Vaccinarea pe scară largă este crucială pentru depășirea pandemiei, iar Nestlé pledează pentru vaccinarea tuturor, în conformitate cu prioritățile de sănătate publică.
Promovarea accesului echitabil la vaccinuri, în special în țările cu venituri mici, reprezintă o prioritate maximă. De aceea, Nestlé a încheiat un nou parteneriat cu Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC) și Societățile Naționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie, pentru a sprijini livrarea de vaccinuri către comunitățile defavorizate din întreaga lume.
Acțiunile incluse în parteneriat
Parteneriatul include acțiuni la nivel global, precum și sprijin specific în țările și regiunile vulnerabile. O mare parte a activității se va concentra pe înființarea unităților de vaccinare, transportul vaccinurilor, campaniile de informare și promovarea vaccinării grupurilor cu risc ridicat.
Împreună cu alte parteneriate, Nestlé a alocat până în prezent 10 milioane de CHF pentru eforturi echitabile de vaccinare. Nestlé a anunțat recent o contribuție pentru a sprijini COVAX, pentru a extinde rapid livrarea internațională de vaccinuri către țările cu venituri mici. De asemenea, Nestlé lucrează direct cu autoritățile guvernamentale din unele țări pentru a oferi donații și sprijin pentru programele locale de vaccinare.
Susținerea accesului echitabil la vaccinuri este doar cea mai recentă etapă a răspunsului Nestlé la criza COVID-19. Vom continua să ne angajăm în lupta împotriva pandemiei și a consecințelor acesteia, protejând oamenii, menținând aprovizionarea globală cu alimente și oferind o mână de ajutor în comunitățile noastre locale.
Nestlé
Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, iar cei peste 300.000 de angajați sunt dedicați scopului Nestlé de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sănătos. Nestlé oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie, pentru tot parcursul vieții. Cele peste 2000 de brand-uri ale Nestlé includ nume emblematice precum Nescafé, Nespresso, Maggi și Nesquik. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail