Nutrivita: trenduri în piața de produse de nutriție pentru sportivi, una dintre cele mai dinamice categorii

Una din cele mai dinamice categorii de pe piața produselor alimentare Health & Wellness este cea a produselor pentru sport. Încă din pandemie s-a observat o creștere accelerată a interesului oamenilor pentru redobândirea stării de bine, atât la nivel fizic, cât și psihic, prin mișcare. Acest aspect este vizibil și în numărul de competiții sportive pentru amatori, în creștere în ultimii doi ani, precum și în expansiunea magazinelor de echipamente sportive, principalele cinci lanțuri de profil depășind deja 150 de magazine la nivel național. Nutriția sportivă, prezența pe rafturi încă dinainte de pandemie, are creșteri spectaculoase de vânzări și un număr crescut de jucători la raft.

Pentru a afla care sunt factorii de creștere și pe ce mizează jucătorii din această categorie de produse în următoarea perioadă, am stat de vorba cu Adelina Păsat, co-fondator și Director Comercial la Nutrivita Marketing și Distribuție, companie ce comercializează în România brandul Isostar, unul din principalii jucători pe piață de produse de nutriție sportivă și primul brand European lansat pe piață, încă din 1977.

Nutrivita

Cum a evoluat piața de produse de nutriție pentru sportivi în 2022?

Conform datelor de piață, puse la dispoziție de Nutrition et Sante SAS, producătorul Isostar, avem o creștere de peste 5% a pieței la nivel global, comparativ cu anul anterior și o revenire la nivelurile de vânzări de dinainte de pandemie. La nivel internațional, Isostar a înregistrat o creștere de 17%, în timp ce în România creșterea a fost de 37,8%.

Care au fost principalii factori de creștere în anul 2022? Ce așteptări aveți pentru următoarea perioadă?

La nivel mondial se observă trei trenduri cheie care au dus la creșterea pieței și care ne dau încredere pentru viitor.

Pe de-o parte, asistăm la o schimbare a consumatorului. O stare de bine fizică și mentală este un trend cheie pentru anii ce vor veni, consumatorii apelează la mișcare pentru a se simți mai bine în propria piele și nu atât de mult, ca în trecut, pentru a obține performanțe sau a-și menține greutatea corporală. Brandurile care oferă suport pentru a ajuta consumatorii să atingă acest echilibru și stare de bine vor avea de câștigat.

Un al doilea trend pe care l-am observat a fost digitalizarea pieței. COVID-19 a accelerat creșterea canalelor de eCommerce, acestea fiind așteptate să crească cu 47% până în 2025 comparativ cu anul 2020. Nici piața de nutriție sportivă nu a rămas în urmă, cu o creștere de 17,8% în ultimii 2 ani comparativ cu perioada anterioară.

În România, deși valorile sunt încă mici comparativ cu formatele clasice de retail, focusul unor mari jucători din online spre stilul de viață sănătos și apariția pe piață a unor noi formate de eCommerce dedicate segmentului alimentar, au alimentat creșterea spectaculoasă a Isostar de peste 100%. Privim cu încredere spre acest canal, care în țări precum Olanda a ajuns deja la 50% din total vânzări de nutriție sportivă.

Nu în ultimul rând, observăm și suntem implicați activ în creșterea vânzărilor pe segmentul produselor bogate în proteine. Ca parte a modernizării stilului de alimentație și a tranziției de la proteină animală la o proteină mai sustenabilă, precum proteina vegetală, nutriția sportivă se adaptează și inovează.

Un studiu Euromonitor recent arată că în majoritatea țărilor monitorizate, procentul de produse proteice din total piață de nutritive sportive depășește 60%. În continuare, se estimează o creștere de peste 7% în toate categoriile de produse proteice. Consumatorii au mai multe informații despre beneficiul proteinelor în dietă, iar piața, practic, a explodat.

Noi am crescut în 2022 cu peste 76%, produsele proteice având deja o pondere de peste 35% în total portofoliu. Observăm de asemenea un consum sporit de produse proteice în rândul consumatorilor maturi ce au înțeles că pe măsură ce înaintăm în vârstă pierdem masă musculară, deci și mobilitate. Așadar creșteri importante sunt și pe acest segment de vârstă.

Ce inovații ați adus pe piață în 2022? Care sunt planurile pentru acest an?

Isostar, cu o prezență pe piața românească de peste 13 ani, a continuat și în 2022 să aducă inovații și să fie alături de consumatori cu o ofertă adaptată pentru un stil de viață echilibrat.

Astfel, în 2022 am lansat prima gamă de produse BIO și vegane dedicate sportivilor, oferind produse curate acelor consumatori ce doreau o gamă cât mai aproape de natură și cu principii sustenabile.

De asemenea, răspunzând nevoilor crescânde pe zona de proteine, am completat gama High Protein cu 2 noi rețete gurmande de batoane, cu 30% proteine.

În aceată lună lansăm un nou baton Isostar cu 30% proteine, cu vanilie și merișoare, ce sperăm să se bucure de aceeași apreciere din partea consumatorilor.

Fiind fabricate în Franța, țară produselor gourmet, Isostar beneficiază pe lângă know-how-ul de performanță și consilierea echipei dedicate de nutriționiști și de rețete savuroase, cu o lista scurtă de ingrediente, comparativ cu majoritatea produselor de pe piață, cu conținut mare de aditivi.

Și pentru cea de-a doua gamă de produse proteice, Gerlinea, brand prezent de 15 ani în România și dedicat, în special, persoanelor ce doresc să piardă sau să se mențînă în greutate cu ajutorul proteinelor, avem noutăți: batoane în rețete unice în format practic, de buzunar. Am lansat în februarie 2023 varianta „on the go” pentru batoanele cu caramel sărat și ciocolată cu lapte și biscuiții proteici și urmează și alte produse.

În 2023, introducem pe piață un nou brand de produse proteice fără zahăr adăugat – Born Winner  – batoane, cookies și pudre mono doză cu conținut mare de proteine. Astfel, la batoane avem între 31 – 50% proteine, iar la cookies între 27 – 50% proteine, oferind gusturi variate și formate pentru toate categoriile de consumatori.

Nutrivita

Nutrivita Marketing & Distribuție, unul dintre principalii furnizori din România de produse sănătoase, cu o activitate de 16 ani în importul și distribuția natională a produselor dietetice și BIO, este prezentă în peste 500 de puncte de vânzare de tip hypermarket, supermarket, drogherii, farmacii, benzinarii, cluburi de fitness și sport, cabinete de nutriție etc. Principalele categorii acoperite sunt: BIO, intoleranțe alimentare, nutriție sportivă, managementul greutății, snacking sănătos.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *