Obor21.ro, prima cooperativă țărănească cu livrare, vizează extinderea către retail prin magazine specializate

Obor21.ro este prima cooperativă țărănească cu livrare, un magazin online ce oferă acces la carne proaspătă, de la țară. Un business demarat la debutul crizei pandemice, acesta are la bază unui concept nou pe piața noastră – meatbooking – rezervare înainte de sacrificare. Astfel, spun fondatorii Iunia și Florian Mateiță, se evită risipa alimentară. La acest lucru contribuie și păstrarea unei balanțe între clienții din segmentul B2C, cei care fac rezervare direct pe site, și cei din B2B – băcănii și magazine specializate, respectiv restaurante.

Obor21.ro

Potrivit datelor unui sondaj realizat de Obor21.ro în luna martie, 29% dintre români își doresc să cumpere carne din băcănii și magazine specializate. Astfel, mizând pe importanța proximității, Obor21.ro demarat în această vară un proiect-pilot de colaborare cu băcănii din București, iar businessul conceput inițial să funcționeze online, a început să fie tot mai dinamic în offline, odată cu această extindere.

Aici clienții pot face comenzi cu ajutorul unor terminale dedicate urmând să-și ridice produsele din același punct în ziua dedicată livrării. Fondatorii se așteaptă ca astfel notorietatea produselor Obor21.ro să crească și conceptul de business să devină tot mai popular.

25% pondere vânzări offline Obor21.ro

Ponderea vânzărilor offline se situează, pentru Obor21.ro, la 25%, incluzând aici și vânzările din HoReCa, cu fluctuații în perioade de vârf, cum sunt sărbătorile, mai ales de Paște, cooperativa digitală având în portofoliu carne de caprine și ovine. De altfel, această pondere este influențată și de comportamentul de consum, care s-a schimbat față de 2020.

„Dacă în timpul pandemiei comenzile aveau la bază asigurarea unui stoc de carne și produse de necesitate, multe dintre ele realizându-se impulsiv, clienții din 2021 sunt mai ponderați în alegeri. Clienții noștri sunt consumatori de hrană sănătoasă, neprocesată, din surse sigure, pasionați de gătit și de experiențe culinare, dar și părinți care-și doresc produse cu trasabilitate clară.

Toate aceste caracteristici se suprapun de altfel tendințelor generale ale pieței. Cu toții se informează înainte și își pregătesc coșul de cumpărături așteptând bucățile de carne preferate,” a precizat Florian Mateiță, fondator Obor21.ro.

Prezența în magazinele de specialitate și băcănii, parte din strategia de extindere și dezvoltare a brandului

De altfel, acesta este și unul dintre motivele pentru care prezența în magazinele de specialitate și băcănii se află în strategia de extindere și dezvoltare a brandului. Românii caută produse de calitate, iar în medie coșul unui consumator care achiziționează produse bio sau de proveniență sigură este mai mare decât al unui consumator de produse non-bio. Pe acest fond, promovarea produselor cu trasabilitate clară și origine sigură va continua și va fi susținută de jucătorii de pe piața de retail.

„Extinderea către zona de băcănii și magazine specializate va fi una de tip organic, acesta fiind parte din strategia noastră pe termen lung. Ne îndreptăm atenția către magazine specializate care împărtășesc conceptul nostru prin modul lor de a-și promova businessul, îmbinând online-ul cu offline-ul, care au un portofoliu de produse atent selecționate, produse sănătoase, cu origine cunoscută. Tocmai de aceea până în prezent am încheiat doar parteneriate punctuale, însă nu excludem și colaborarea cu lanțuri de magazine specializate, dacă împărtășim aceeași viziune,” a mai precizat Florian Mateiță.

Extindere distributie la nivel național

În același timp, Obor21.ro lucrează și la extinderea la nivel național, după ce, din această vară, a făcut un prim pas în acest sens, produsele cooperativei digitale fiind disponibile pentru livrare și în în Ploiești, Constanța, Galați, Brăila, Buzău și Focșani, pe lângă București și Ilfov. Extinderea la nivel național depinde în cea mai mare măsură de operatorii logistici, huburi frigorifice zonale și noduri logistice, dar mai ales curieri ce pot asigura transport frigorific pentru că noi distribuim exclusiv carne proaspătă, a mai adăugat Florian Mateiță.

Toate aceste măsuri vor duce, estimează fondatorii Obor21.ro, la o creștere semnificativă în SII a cifrei de afaceri. Toamna crește consumul de specialități, cum ar fi pastrama, în special de oaie și de capră, dar și de cârnați. De asemenea, estimăm o creștere a produselor de zahana, măcelărești, unde cele mai apreciate sunt, de departe, oasele cu măduvă, urmate de coadă, limbă și obrăjori de mânzat, a mai precizat Florian Mateiță.

Obor21.ro

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia și Florian Mateiță, cu o investiție inițială de peste 80.000 euro. Carnea rezervată prin intermediul Obor21.ro provine în cea mai mare parte din gospodăriile țărănești din județele Botoșani și Suceava. Aceasta este livrată consumatorului final exclusiv prin curier, în condiții de temperatură controlată, în cel mult 72 de ore de la sacrificare, însoțită de certificat de calitate.

Fiecare etichetă conține informații detaliate despre proveniența produselor, inclusiv satul unde a fost crescut animalul sacrificat, precum și data sacrificării, data ambalării în vid și data expirării produsului. Procesarea cărnii, inclusiv ambalarea ei, are loc în abator autorizat EU (menționat pe etichetă), iar întreg fluxul, până la ușa clientului, este fiscalizat și conceput să respecte normele sanitar-veterinare.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *