PepsiCo a anunţat ieri, 10 februarie 2011, volumul, câştigurile şi profitul înregistrat pentru cel de-al patrulea trimestru şi întregul an 2010, favorizate de beneficiile obţinute din vânzarea la nivel mondial a gustărilor şi a băuturilor, dar şi a achiziţiilor realizate la începutul anului trecut. Câştigurile anuale la acţiune au crescut cu 4% până la 3,91 dolari, câştigurile de bază pe acţiune au crescut cu 12% până la 4,13 dolari, iar câştigurile constante bazate pe schimbul valutar au crescut cu 12%. Comparativ cu câştigurile anuale, în cel de-al patrulea trimestru câştigul la acţiune (EPS) a scăzut cu 6% până la 0,85 dolari, în timp ce EPS de bază a crescut cu 17% până la 1,05%, iar câştigul obţinut în urma schimbului valutar constant a crescut cu 19%.
„Suntem mulţumiţi de performanţa înregistrată de PepsiCo atât în al patrulea trimestru, cât şi pe întregul an 2010. Performanţa care se află la baza operaţiunilor noastre a continuat să fie puternică în ciuda unui mediu macroeconomic provocator”, a declarat CEO-ul şi preşedintele PepsiCo Indra Nooyi. Ea a mai spus că, „ce este mai important, ne îndreptăm spre 2011 ca o organizaţie mai puternică şi mai capabilă.”
● operaţiunile globale bazate pe gustări şi băuturi au beneficiat de branduri puternice, sisteme de marketing de primă clasă, produse inovative şi diferenţiabile, aceste avantaje fiind consolidate prin investiţii orientate de-a lungul lui 2010;
● principalii îmbuteliatori au fost achiziţionaţi şi integraţi cu succes în cadrul companiei, creând operaţiuni eficace legate de sectorul de băuturi pe pieţele-cheie din America de Nord şi Europa;
● achiziţionarea Wimm-Bill-Dann, cel mai important producător de produse alimentare şi băuturi din Rusia, a îmbunătăţit poziţia PepsiCo pe pieţele Rusiei şi Europei de Est, oferind, în acelaşi timp o perspectivă atractivă pentru categoria produselor lactate;
● a fost stabilit un Global Nutrition Group pentru a încuraja inovarea şi creşterea în noul trend bine-poziţionat al afacerilor legate de nutriţie.