PepsiCo testează sistemele de etichetare de tipul „semafor” pentru alimente și băuturi, pe mai multe piețe din UE

PepsiCo va testa un sistem de etichetare interpretativă pe bază de coduri de culori pentru băuturi și alimente, pe mai multe piețe din UE, utilizând metoda bazată pe cantitatea de 100g/ml, deja implementată în mod voluntar în Regatul Unit și Irlanda.

Compania se numără printre primele care a introdus etichetarea de tip „semafor” în cele două zone, unde sistemul funcționează din 2014. Prin acest anunț, PepsiCo își reafirmă angajamentul de a oferi consumatorilor europeni informații importante și ușor de înțeles, care să-i ajute să facă alegeri în cunoștință de cauză, pe baza nivelului de nutrienți și a conținutului energetic total al alimentelor și băuturilor.

Sistemul de etichetare Evolved Nutrition Label

PepsiCo

Imagine

PepsiCo este una dintre companiile care se află în spatele dezvoltării sistemului de etichetare Evolved Nutrition Label, bazat pe schema existentă Reference Intake, cunoscută de 500 de milioane de consumatori din UE, care reflectă conținutul de nutrienți pentru o porție consumată.

Companiile implicate în Evolved Nutrition Label – Coca-Cola, Mondeléz, Nestlé, PepsiCo și Unilever – sunt de acord că lipsa definirii mărimii porțiilor, la nivelul Uniunii Europene, a dus la insuficienta înțelegere și susținere a proiectului și, în absența unui sistem de stabilire a dimensiunilor porțiilor în mod legal, au luat decizia de a suspenda testarea sistemului de etichetare, începând cu 20 noiembrie.

Silviu Popovici, președinte al operațiunilor PepsiCo din zona Europei şi Africii Subsahariene, a declarat: „Vrem să continuăm să oferim consumatorilor informații nutriționale detaliate despre alimentele și băuturile pe care le consumă. De aceea, am decis să extindem utilizarea unui sistem deja bine primit în Regatul Unit și în Irlanda și care se bazează pe coduri de culoare pentru a exprima valorile nutriționale raportate la 100 g/ml decât la dimensiunea porției. Considerăm că acest model va ajuta și consumatorii de pe celelalte piețe din Europa să descifreze ușor și cu claritate informațiile nutriționale.

Ne dorim să colaborăm cu alți stakeholderi pentru a ne alinia în dezvoltarea sistemului de etichetare interpretativă pe ambalajele de la nivelul UE și suntem pregătiți să împărtășim din învățămintele noastre legate de acest model pentru a susține procedura inițiată de UE. Între timp, invităm și alte companii care operează pe piața europeană să folosească, de asemenea, acest sistem bine definit de etichetare de tip „semafor”, pentru a ajuta la creșterea gradului de conștientizare a acestui model în rândul consumatorilor”.

PepsiCo

Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat peste 63 miliarde dolari venit net în 2016, adus de un portofoliu de alimente și băuturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker și Tropicana. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, printre care 22 de branduri ce generează fiecare peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail anuale.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *