Peste 20 de mii de tone de batoane și napolitane KitKat® vor fi produse în acest an la ultramoderna fabrică Nestlé situată la periferia Sofiei, capitala Bulgariei. 95% din această producție este destinată sutelor de milioane de consumatori din peste 34 de țări din întreaga lume. Fiecare al patrulea român mănâncă un KitKat® podus la fabrica Nestlé din Sofia.
Fabrica Nestlé din Sofia este un exemplu de istorie și tradiție prelungită de-a lungul secolelor și adaptată și modernizată la cerințele și gusturile contemporane de consum. În urmă cu 30 de ani, Nestlé a cumpărat această fabrică emblematică de ciocolată și dulciuri, ce fusese fondată în 1912 și apoi naționalizată de comuniști și apoi privatizată, înainte de a deveni parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume.
Cele mai mari două piețe pentru KitKat® produs în Sofia sunt Marea Britanie (28%) și Germania (17%). Țările din regiunea Europei Centrale de Est primesc încă 17%, iar regiunea Europei de Sud-Est (Adriatice, Bulgaria, România și Ucraina) încă 11% din producție.
Gama de produse
Fabrica din Sofia este acum o unitate modernă de producție de dulciuri, care livrează zeci de varietăți de batoane și napolitane KitKat®, precum și Smarties, într-un mediu de securitate alimentară la nivel înalt și sub standarde stricte de calitate.
Produsele care ies de la porțile fabricii din Sofia sunt KitKat® POPS (Lapte, Alune și Cacao), LION POPS, KitKat® Chunky umplut – Peanut Butter, Caramel, Black & White, Lotus Biscoff, KitKat® Countlines – simplu (Lapte, Alb, Duo), KitKat® 2 Finger Mini Mix cu diferite arome. De asemenea, gama de Smarties include pilule Mini Eggs și Classic (lapte și alba) – toate în ambalaje de hârtie și folosind ingrediente naturale.
Sustenabilitate
”Fabrica Nestlé din Sofia este o unitate de producție sustenabilă, pe lângă faptul că este o unitate extrem de controlată în ceea ce privește securitatea alimentară și măsurile anti-contaminare. De-a lungul anilor am inițiat diferite programe și inițiative de sustenabilitate pentru a ne arăta respectul față de natură și resursele sale naturale.
Deci, ori de câte ori desfaceți un baton KitKat® și vă bucurați de gustul acestuia, țineți minte că a avut un impact minim asupra naturii”, explică Nina Vitkova, Sofia Factory Manager, Nestlé.
Ambalajele KitKat® și Smarties sunt proiectate 100% pentru reciclarea ambalajelor și, în consecință, cantitatea de plastic folosită anual a scăzut cu 11,5% din 2019 încoace, la fel ca și cantitatea de hârtie consumată – în acest caz,
s-au economisit 135 de tone de hârtie, echivalentul a 2.300 de copaci salvați de la tăiere.
Consumul de apă a scăzut cu 67% din 2010 datorită investițiilor în tehnologii moderne, automatizare și digitalizare, iar din 2014, niciun deșeu nu a fost aruncat la groapa de gunoi. Inițiativele pentru 2024 includ izolarea termică a circuitului ciocolatei, optimizarea sistemului de abur, optimizarea sistemului de aer comprimat și optimizarea sistemelor industriale de distribuție a apei.
Fabrica Nestlé are aproape 600 de angajați, dintre care 84% sunt implicați în producție, cu o medie de 12 ani de vechime în companie.
Fiecare al patrulea român mănâncă un KitKat® podus la fabrica Nestlé din Sofia
“În România, peste 15 milioane de batoane KitKat® au fost consumate în 2023, creând o conexiune între consumatorii români și fermierii din programul Nestlé Income Acceleration, care stimulează familiile cultivatorilor de cacao care își înscriu copiii la școală, implementează bune practici agricole, se angajează în activități agro-forestiere, și le diversifică veniturile.
Prin inițiativa „Breaks for Good” de la KitKat, toți consumatorii produsului îi sprijină pe fermierii de cacao și contribuie la creșterea gradului de conștientizare cu privire la sustenabilitatea producției de cacao utilizată în aceste batoane”, spune Daniela Yordanova, SEM Confectionery Business Executive Officer, Nestlé.
Nestlé
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani compania a plantat 75.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail