Procter & Gamble, deţinătorul unor mărci precum Pantene, Ariel, Tide, Pampers, Gillette sau Fairy a raportat o creştere a vânzărilor nete în al doilea semestru de 2% la 21,3 miliarde de dolari (13,3 miliarde de lire sterline).
CEO Bob McDonald spune că această performanţă înseamnă că societatea este “în grafic” pentru a oferi o crestere între 7% şi 9% pentru anul în curs. Societatea s-a bucurat de o creştere unitară de 3% în cele trei luni până la finalul lui decembrie.
Conform declaraţiilor P&G, cota sa de piaţă a crescut în toate regiunile geografice şi în majoritatea “ţărilor-cheie şi a brandurilor”. Vânzările nete ale Health Care au crescut cu 2% la 3,1 miliarde de dolari (1,94 miliarde lire sterline), în timp ce vânzarile unitare au crescut cu 5%. Vânzările nete au crescut cu 1% la 5,3 miliarde de dolari (3,32 miliarde de lire sterline) în segmentul de Frumuseţe, iar vânzările unitare au crescut cu 3%. Vânzările nete ale Fabric Care şi Home Care au rămas aceleaşi cu cele obţinute în aceeaşi perioadă din 2009, fiind de 6,3 miliarde de dolari (3,94 miliarde de lire sterline). Vânzările unitare au crescut cu 2%.
Societatea a declarat că a investit mai mult în marketing în acest semestru. În Marea Britanie, P&G a ocupat locul întâi la cheltuielile pentru publicitate cu un buget de 195 milioane de lire sterline.
McDonald a declarat: “Noi ne majorăm cotele de piaţă prin influenţarea şi îmbunătăţirea vieţii unor consumatori mai numeroşi din mai multe zone ale lumii, într-un mod mai complet datorită inovaţiilor şi planurilor noastre de extindere. Acest fapt atrage o creştere serioasă a volumului vânzărilor peste limitele de piaţă”.
Procter & Gamble estimează o creştere netă a vânzărilor pentru ianuarie curpinsă între 5% şi 7%. De asemenea, se aşteaptă ca vânzările unitare să fie între 4% şi 6%.
