Piața berii din România a atins 8 milioane hl pe primele șase luni ale anului 2013. O scădere de 3%

Asociaţia Berarii României a prezentat astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă, efectele pozitive pe care producţia şi comercializarea berii le generează la nivelul întregii economii din România: un stimul pentru economia României, un sector cheie pentru contribuțiile la bugetul României, generator de valoare adăugată de-a lungul lanțului său de furnizori şi un sector orientat permanent spre investiții.

În cadrul evenimentului, au fost prezentate rezultatele exprimate de producătorii de bere la începutul lui 2013 cu privire la evoluţia acestui sector.

C18G7854-1Contribuțiile membrilor Asociației au atins la nivelul anului 2012 pragul de 283 milioane de Euro, în creştere cu 11 milioane de Euro față de anul anterior. Aceste contribuții au reprezentat un aport important la bugetul de stat, consttituit din diferite taxe (TVA, accize, taxe de personal, diverse impozite şi contribuții la asigurările sociale). În anul 2012, acciza pentru bere a reprezentat 60% din totalul veniturilor din acciză colectate de pe piața băuturilor alcoolice.

Orice impact asupra sectorului berii își transferă efectele asupra ramurilor conexe, cu influenţe corespunzătoare asupra furnizorilor de servicii și a volumului bunurilor înglobate de industrie.

Astfel, potrivit raportului The Contribution made by Beer to the European Economy Report , Ernst&Young, 2011, valoarea adaugată generată de sectorul berii doar la nivelul lanțului său de furnizori se ridică la 175 milioane Euro.

Potrivit aceluiași raport, impactul asupra fiecărei categorii de furnizori ai sectorului berii poate fi rezumat astfel:

Agricultură: valoarea achizițiilor făcute de sectorul berii se ridică la 59 milioane Euro, în timp ce numărul celor care lucrează în sectorul agricol datorită producției de bere, direct și indirect, se ridică la 13.948 persoane.

Industria ambalajelor: valoarea achizițiilor făcute de sectorul berii a atins 35.6 milioane Euro, numărul locurilor de muncă din industria ambalajelor datorate direct și indirect producției de bere ridicându-se la 1.632.

Echipamente: valoarea achizițiilor s-a ridicat la 45.2 milioane Euro, în timp ce numărul celor care au un loc de muncă datorat direct și indirect sectorului berii se ridică la 2.072.

Transport: valoare a achizițiilor se ridică la 39.7 milioane Euro, numărul locurilor de muncă directe și indirecte legate de sectorul berii fiind de 1.648.

Utilități: valoarea achizițiilor se ridică la 22 milioane Euro, iar numărul locurilor de muncă directe și indirecte legate de sectorul berii la 398.

Media, marketing: valoarea achizițiilor se ridică la 66.9 milioane Euro, numărul locurilor de muncă directe și indirecte datorate berii fiind 4.045.

Servicii: valoarea achizițiilor făcute de sectorul berii se ridică la 62.8 milioane Euro, iar numărul celor care au un loc de muncă datorit direct sau indirect berii se ridică la 3.797.

Sectorul berii este continuu preocupat de menținerea standardelor de producție la cel mai înalt nivel și de aceea investiţiile efectuate în facilitățile de producție au sporit an de an, chiar și în perioadele de contracție severă a pieței, cumulând până în prezent peste 1.2 miliarde Euro.

Doar în 2012, în rândul membrilor Asociației – BERGENBIER S.A., HEINEKEN ROMÂNIA S.A., ROMAQUA GROUP, URSUS BREWERIES, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD și mini-berăria CLINICA DE BERE -, s-a înregistrat pentru al doilea an consecutiv o creștere de aproape 10 milioane Euro a investițiilor, atingându-se un total de 71 milioane Euro.

În cadrul evenimentului, au fost prezentate rezultatele exprimate de producătorii de bere la începutul lui 2013 cu privire la evoluţia acestui sector. Volumul pietei berii a atins 8 milioane hl pe primele şase luni ale anului 2013, în scădere cu aproximativ 3% faţă de cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.

“Pe fondul unei puteri de cumpărare încă scăzute a românilor, a unei veri capricioase și a unei creșteri a nivelului fiscalității, rezervele pe care le exprimam la începutul anului cu privire la evoluția vânzărilor în 2013 au fost, din păcate, confirmate. Ca și anul trecut, factorii care și-au pus amprenta asupra trendului pieței berii au fost cu precădere conjucturali. Spre deosebire însă de anul trecut, când au existat condiții favorabile consumului de bere, primele șase luni ale lui 2013 au reunit o serie de factori care au creat un context dificil ce a condus la o contracție evidentă a pieței. În ceea ce privește evoluția pieței până la sfârșitul anului, așteptările noastre cu privire la volumele de vânzări se situează sub nivelul din 2012, când piața berii a atins 18,2 million Hl”, a declarat dl. Andrew Highcock, Președinte Asociația Berarii României.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la nesletterul zilnic gratuit.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,990 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Piața berii din România a atins 8 milioane hl pe primele șase luni ale anului 2013. O scădere de 3%
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: