Piata de bauturi racoritoare incepe sa excluda aroma de portocala

Potrivit unui nou raport intocmit de specialistii Candean de la Beverage Insight, dinamica aromelor pe piata de bauturi racoritoare ( sucuri, nectaruri si ice tea-uri) se dezvolta rapid, pe masura ce gustul trece de la traditionala portocala la o gama diversa de amestecuri si arome. Preturile ridicate la sucurile naturale de portocale si criza financiara au accelerat acest proces in timp ce producatorii de bauturi racoritoare vad o multitudine de combinatii de fructe cu doua sau trei arome diferite, care ofera mai multe optiuni economice.

Raportul noilor tendinte in materie de arome pentru bauturile racoritoare arata ca doar unul din cinci litri vanduti de suc este reprezentat de aroma clasica, de portocala. In urma cu cinci ani aceasta cifra era intre 23% si 24%.

Abundenta fructelor proaspete vandute pe strada in special in Asia, Africa, Orientul Mijlociu si America Latina a avut ca rezultat inclinatia consumatorilor din zonele mai evoluate ale lumii (Europa de vest, America de nord) catre consumul de sucuri. Multe dintre aceste piete au dat semne de maturizare, fiind necasara o oferta variata de arome pentru imbunatatirea produselor de acest tip si pentru a mentine interesul consumatorilor. Acest lucru a dus la extinderea gamei de arome, cocktailuri si alte amestecuri de fructe de pe piata, portocala nemaifiind cotata la fel.

Inovatiile din aria noilor arome nu au ca scop doar reducerea costurilor pe perioada preturilor ridicate sau dezvoltarea de noi idei de gust, ci au si un rol critic in imbunatatirea produselor.

Imbunatatirea produselor de pe pietele mature este foarte importanta, un exemplu fiind dezvoltarea asa numitului segment “superfruit”. Arome precum cele de acai, afine sau rodii sunt prezentate ca fiind strict naturale, fara adaos de vitamine si minerale in mod artificial.

Cota aromei de portocale poate fi in scadere, dar fructul de pe locul numarul doi ca popularitate, lamaia, avanseaza in top. Acest lucru se datoreaza popularitatii unui ice tea din Asia si unei bauturi racoritoare neambalate din India, ambele cu aroma de lamaie. Alti factori care au contribuit la acest lucru sunt consumul in crestere al limonadei in Turcia si popularitatea apei aromate din Polonia, precum si alte exemple din Europa de est. Munca de pionierat a lui Nongfushanquan in China in producerea de noi variante vitaminizate de apa aromata a dus la o crestere rapida pe piata chineza si a stimulat folosirea lamaii. Cererea mare de ice tea de pe piata asiatica este confirmata de faptul ca produsele pe baza din ceai verde, fara aroma alcatuiesc aproape 90% din volumul consumului total al regiunii, ajutand aceasta aroma sa ajunga pe locul trei, cu 10% din vanzarile globale.

Raportul Canadean urmareste tendintele in inovatia aromelor si ajuta la evidentierea faptului ca cel putin pe termen scurt aroma de portocale nu detine pozitia de lider, partile interesate din industria bauturilor de fructe fiind mai putin vulnerabile la cresteri mari pentru sucul de portocale. Noile optiuni de aroma ofera imunitate la astfel de cresteri si fac industria mai putin dependenta de portocale, ca aroma de baza.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,955 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Piata de bauturi racoritoare incepe sa excluda aroma de portocala

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: