Piața instrumentelor de scris, în creștere la începutul anului școlar 2011

Jucătorii de pe piaţa instrumentelor de scris așteaptă cu nerăbdare cea mai importantă perioadă pentru ei – începerea anului şcolar. Conform datelor de cercetare GfK Retail and Technology, în segmentul cash & carry si hypermarket-uri, piața de instrumente de scris din România a înregistrat o creştere de 6% în valoare, comparând august – septembrie 2011 cu acelaşi interval din 2010. Fiind caracterizați prin cumpărături ”pe ultima sută de metri”, consumatorii au cheltuit cele mai mari sume de bani cu câteva zile înainte de începerea noului an școlar.

„De la mijlocul lunii august până spre sfârșitul lunii septembrie, părinţi din toată ţara încep să își facă liste de cumpărături. Achiziționarea de rechizite școlare este o tradiţie în România pentru fiecare familie cu copii, dar şi pentru studenţi. O altă perioadă importantă, chiar dacă nu la fel de efervescentă, pentru piaţa instrumentelor de scris este cea a sărbătorilor de iarnă”, declară Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK România.

Analizând categoriile de pe piaţă, produsele de colorat (creioane de colorat, carioci şi creioane cerate) – care au o pondere de 21% din valoarea pieței – au înregistrat cea mai mare creștere (12%) comparativ cu 2010. Cel mai important segment în volum (27%) rămân pixurile clasice, cu o creştere în valoare de 6%, în linie cu întreaga piaţă. De asemenea, pe o tendinţă de creştere în valoare s-au înscris și finelinerele (+16%), rolerele (+11%) şi stilourile (+9%). Creioanele grafit au înregistrat o uşoară scădere de 4%. Categoria markere (markere, text markere și stilouri OHP) au crescut cu 7%, în timp ce produsele de corectat au scăzut cu 8% în valoare, comparativ cu aceeaşi perioadă a începutului de an școlar 2010.

Un rezultat important în 2011 este performanţa mărcilor private, înregistrând o creștere de 93% în valoare, comparativ cu august – septembrie 2010. Mărcile private sunt mult mai ieftine în comparaţie cu alte produse similare din gama lor, printre altele, datorită faptului că acestea nu includ costurile de promovare. Pentru toate categoriile de instrumente de scris și mărci, preţul a rămas relativ stabil în comparaţie cu perioada similară a anului precedent. Pe de altă parte, ponderea ambalajelor mici a crescut, preferate fiind ambalajul de 12 articole pentru produsele de colorat şi ambalajul de 4 bucăți pentru pixuri și creioane grafit.

Producătorii se gândesc constant la reinventarea produselor de scris. Modificările sunt făcute pentru a îmbunătăţi aspectul, ergonomia (forma și modul în care se simt la atingere), precum şi mecanismul de scriere. Aceste modificări se concretizează după ce dorinţele clienților se transformă în idei noi de design ale producătorilor.

În concluzie, piața de instrumente de scris rămâne puternică şi reprezintă o provocare continuă pentru producători, în pofida prezenţei din ce în ce mai vizibile a noilor tehnologii.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,915 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Piața instrumentelor de scris, în creștere la începutul anului școlar 2011
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: