Piaţa produselor de înfrumuseţare şi de îngrijire personală a continuat să crească în 2010, atingând o valoare de 3, 940,500,000 RON deşi această categorie a crescut într-un ritm mai lent decât în anii precedenţi, conform unui studiu realizat de către Euromonitor International.
Mai mult de 45% din populaţia României trăieşte în zone rurale, unde obiceiurile de consum sunt foarte diferite de cele din mediul urban. În mediul rural cele mai puternice categorii de produse sunt cele de bază, produsele de necesitate, şi foarte rar cele de îngrijire personală. Datorită extinderii lanţurilor de retail, care acoperă în acest moment aproximativ două treimi din piaţă, şi datorită creşterii veniturilor populaţiei, zonele rurale oferă perspective reale pentru creşterea şi dezvoltarea pieţei produselor de infrumuseţare şi de îngrijire personală.
Multinaţionale precum L’Oréal, Beiersdorf şi Procter & Gamble domina piaţa din România în această categorie. Criza economică din ultimii ani a ajutat producătorii autohtoni să-şi mărească prezenţa pe piaţă deoarece acestea oferă produse mai ieftine şi de calitate bună.
Un bun exemplu este Compania Farmec care a preluat mici producători locali şi brandurile acestora şi a obţinut astfel cotă de piaţă dar rămâne în spatele multinaţionalelor în cele mai multe categorii. La fel Elmiplant îşi doreşte creşterea cotei de piaţă, punând accentul pe produse naturale. Deşi bugetele de publicitate au scăzut la sfârşitul anului 2010, suma investită de către multinaţionale în publicitate mass-media le-a crescut vizibilitatea produselor, cu un impact important asupra vânzărilor.

Pingback: Produsele de îngrijire personală au crescut în România în anul 2010 | Gaseste.info
Pingback: Piața produselor de îngrijire personală a crescut în România în … | Gaseste.info