Piața produselor lactate din România va continua să se diminueze în următorii 3-4 ani

Tetra Pak estimează că piaţa produselor lactate din România va continua să se diminueze în următorii 3-4 ani, datorită scăderii consumului de lapte. Este concluzia recentului studiu „Indexul Lactatelor” iniţiat de Tetra Pak, lider în industria procesării şi ambalării alimentelor. Astfel, în timp ce alte categorii de produse lactate lichide continuă să crească cu un ritm mediu anual estimat la 6,9% în perioada 2011-2015, consumul de lapte simplu va continua să scadă cu o medie anuală de 4.9%.

Această scădere a consumului de lapte este determinată în mare parte de scăderea celui neambalat (neprocesat). Deşi laptele ambalat continuă să crească cu o medie anuală de 2,8% în perioada 2011-2015 (laptele UHT având o creşere medie anuală de 3,9%), această creştere nu compensează scăderea masivă a cantităţilor de lapte neprocesat.

Fenomenul de declin în consum este cauzat şi de pierderea obişnuinţei de a bea zilnic lapte. Un studiu Euromonitor efectuat în 2010 arată că România se situează printre ultimele 3 ţări din Europa în privinţa consumului de lapte pe locuitor, urmată doar de Slovacia şi Bulgaria. Astfel, în 2010 consumul anual pe cap de locuitor în România era de 36 de litri (echivalentul a aprox. 100 de ml/zi), comparativ cu o medie europeană de 64-65 litri în ţări precum Elveţia, Olanda, Belgia, Slovenia sau Serbia.

În opinia nutriţioniştilor, consumul zilnic recomandat de lapte este de 250 de ml pe zi, adică mai mult decat dublul consumului zilnic actual în România.

Studiul identifică 2,7 miliarde de consumatori cu venituri scăzute din ţările în curs de dezvoltare, reprezentând următoarea oportunitate de creştere semnificativă pentru industria lactatelor. Studiul Tetra Pak s-a concentrat pe analiza a şase ţări care totalizează mai mult de 76% din consumul de produse lactate lichide în țările în curs de dezvoltare: India, China, Indonezia, Brazilia, Pakistan şi Kenya.

Consumul acestei categorii de populație cu venituri mici, este estimat a avea o creștere de la circa 70 de miliarde de litri în 2011 la aproape 80 de miliarde de litri în 2014, conform Indexului Lactatelor, raport care prezintă date, statistici şi tendinţe din industria de profil la nivel mondial.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,827 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Piața produselor lactate din România va continua să se diminueze în următorii 3-4 ani
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: