Polonezii prefera cafeaua si ceaiurile scumpe

Polonezii au cheltuit 4.3 miliarde PLN (1.1 milirade €) pe bauturi calde (cafea si ceai) intre octombrie 2009 si septembrie 2010, a declarat Nielsen pentru Retail Update Poland. S-au observat cresteri nesemnificative de valoare pentru ambele categorii, care nu sunt insotite de o crestere simultana in volum. Acest lucru ar putea fi un indiciu al cresterii preturilor.

Desi de-a lungul acestei perioade polonezii au cumparat cu 2.000 de tone de cafea mai putin in comparatie cu aceiasi perioada a anului trecut, valoarea ei a fost de 2.9 miliarde PLN (721 milioane €), ceea ce inseamna o crestere de 2.8% pe an. O situatie similara se inregistreaza si in segmentul de ceai traditional, inclusiv ceai instant. In termeni de volum, polonezii au cumparat cu 2.5% mai putin ceai, dar din punct de vedere al valorii, vanzarile au crescut cu 2.6%, atingand suma de 1.36 miliarde PLN (338 milioane de €).

Potrivit reprezentantilor industriei, piata cafelei este inca in crestere in Polonia, avand in vedere consumul scazut, in comparatie cu alte tari europene. In termeni de comparatie, un polonez bea in medie 3.07 kg de cafea pe an, pe cand un finlandez bea 11.92 kg, un italian 5.71 kg iar un german 6.64 kg.

Aproape 74% din volumul de cafea din Polonia (din octombrie 2009 pana in septembrie 2010) este format din cafea prajita – macinata sau boabe, pe cand segmentul de cafea solubila este pe locul 2 cu 14%. Segmentul de cafea solubia este singurul care a inregistrat cresteri in volum. In acelasi timp, acest segment a inregistrat cresteri mai mari in valoare decat in volum, ceea ce poate indica dezvoltarea unor sortimente mai scumpe.

Piata ceaiului traditional (vrac/nedozat) a dominat segmentul de ceai la plic, care cuprindea aproape 80% din volumul intregii categorii, inregistrand o crestere de 1.8 puncte procentuale pe an. In Polonia aproape 70% din ceai este ceai negru , desi acest segment este in scadere pe piata (cu o scadere de 13 puncte procentuale in termeni de volum) – in principiu din cauza ceaiului verde, considerat mai sanatos.

In cazul ambelor categorii s-au inregistrat cresteri nesemnificative in valoare, neinsotite de o crestere simultana in volum. Acesta poate fi un indiciu al cresterii preturilor, dar si a faptului ca polonezii au preferat in aceasta perioada cafeaua si ceaiurile mai scumpe.

Sursa: PMR

Depositphotos
Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *