Prețul laptelui înregistrează reduceri, în medie, de 20% în cea mai mare parte a magazinelor, după implementarea acordului voluntar

Negocierile contractelor între retaileri și procesatori s-au finalizat, iar prețul laptelui înregistrează reduceri, în medie, de 20% în cea mai mare parte a magazinelor, potrivit informațiilor deținute de Consiliul Concurenței.

consiliul concurenței

Deși este un acord voluntar, iar retailerii și procesatorii nu au o obligație legală de a participa, aceștia au aderat în număr mare la inițiativa Guvernului, iar reducerile la prețul laptelui proaspăt românesc ajung până la 34% în cazul unor sortimente disponibile în magazine”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Scăderi ale prețului laptelui

Prețul laptelui românesc, atât cel de 1,5% grăsime, cât și cel de 3,5%, a înregistrat scăderi la rafturile magazinelor încă din primele zile de la intrarea în vigoare a acordului, conform informațiilor colectate din platforma Monitorul Prețurilor.

Reducerile de preț sunt acordate exclusiv de retaileri și procesatori și nu trebuie să afecteze fermierii, respectiv prețul laptelui la poarta fermei, ci, dimpotrivă, prin stimularea consumului autohton va crește cererea, iar producătorii locali vor vinde mai mult”, a adăugat președintele Consiliului Concurenței.

Acordul voluntar al retailerilor privind prețul laptelui

Reamintim că acordul voluntar între retaileri și procesatori pentru reducerea prețului pentru laptele proaspăt de consum a fost convenit la întâlnirea premierului Nicolae Ciucă, cu reprezentanți ai fermierilor, ai procesatorilor din industria alimentară, ai Asociației Marilor Rețele Comerciale din România și ai Asociației Companiilor de Distribuție de Bunuri din România, pentru o perioadă de șase luni, începând cu data de 1 mai.

La acordul voluntar privind reducerea prețului laptelui participă, în prezent, toate marile rețele comerciale și toți procesatorii care îndeplinesc condițiile: să comercializeze lapte proaspăt, românesc care costa peste 7 lei/litru (fără să fie inclus în vreo promoție) la data întâlnirii de la Guvern (11 aprilie 2023).

Consiliul Concurenței s-a implicat în acțiunile de implementare a acestui acord pentru a îndruma companiile interesate să participe astfel încât să nu riște încălcarea regulilor de concurență.

Consiliul Concurenței va monitoriza această inițiativă împreună cu instituțiile responsabile, precum Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), utilizând aplicația Monitorul Prețurilor la Alimente, și va prezenta informațiile Guvernului care va decide dacă se impun măsuri.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *