Patru fermieri din localitatea Gheorghe Doja, județul Ialomiţa, cu experienţă de 20 de ani în agricultură, alături de Microfruits, un trader de top din sectorul de fructe şi legume, au fondat, la finalul anului trecut, Cooperativa Agricolă Bostănăria, specializată în producţia mai multor soiuri de pepeni. În 2022, Cooperativa Agricolă Bostănăria marchează atât primul an de producţie în această formulă,– cât şi lansarea brandului de pepeni româneşti – Bostănăria. Lansarea a avut loc în cadrul unui eveniment organizat de publicația de business Modern Buyer.
Tipurile de pepeni comercializate
În acest sezon, cooperativa va pune pe piaţă mai multe tipuri de pepeni: verde, negru, fără semințe, Charleston, Yellow Watermelon şi patru specialităţi de pepene galben (Galia, Cantaloupe Honeydew şi Piel de Sapo). Suprafaţa totală alocată culturilor de pepeni este de 65 de hectare, terenurile fiind situate pe raza localităţii Gheorghe Doja, al doilea mare bazin de producţie de pepeni din România. O pondere de 90% din această suprafaţă este alocată culturilor de pepene verde, iar pe restul de 10% se cultivă cele patru soiuri de pepene galben.
În sezonul actual, început la finalul lunii iunie şi care se va încheia în septembrie, membrii cooperativei estimează o producţie totală de 3.500 – 4.000 de tone de pepeni, din care circa 3.000 pepeni verzi.
„An de an, cea mai mare incertitudine pentru noi era valorificarea producţiei, iar această asociere ne aduce mai multă linişte în privinţa vânzărilor. O altă provocare pentru noi, fermierii, este volatilitatea preţurilor, iar o planificare mai bună, pe tot lanţul de producţie şi vânzare, ne ajută să avem o mai bună predictibilitate a sezonului. Ca producător este aproape imposibil să planifici investiţii şi să te dezvolţi fără să ai certitudinea unor contracte de valorificare a produselor. După acest prim sezon, dacă totul merge aşa cum ne-am planificat, vrem să creştem suprafaţa cultivată cu pepeni la 150 de ha. Cooperativa Agricolă Bostănăria este un proiect în care ne punem mari speranţe”, a declarat Andrei Boitoş, Preşedinte şi membru al Cooperativei Agricole Bostănăria.
Unde va fi comercializată producția
Cea mai mare parte a produselor va fi comercializată în marile lanţuri de magazine din România, graţie experienței de peste zece ani a companiei Microfruits pe piaţa de retail modern şi a infrastructurii logistice de top, de care dispune aceasta: depozit clasa A, alcătuit din 14 camere frigorifice, o cameră de producție, un spațiu de procesare/ambalare, șapte rampe dedicate In/Out, flotă auto proprie, formată din 27 de tiruri şi camioane.
Pepenii vor fi livraţi în bins, ambalaje de carton de 400 kg sau în cutii de carton de 20 de kg pentru pepenii galbeni, în funcție de cerințele fiecărui comerciant.
Culturile de pepeni se află la o distanță de aprox. 100 de km față de cele mai importante depozite logistice ale marilor retaileri, ceea ce înseamnă că produsul are nevoie de maximum 24 de ore pentru a ajunge de pe câmp, direct pe rafturile marilor magazine.
Exportul producției de pepeni
O mică parte din producţia acestui sezon va fi comercializată şi la export, deoarece Microfuits a început negocierile cu potențiali parteneri din Europa de Vest, pe pieţe în care a identificat un potenţial mare de consum.
„Lucrez cu produse românești de când mă știu. De-a lungul anilor, am încercat să aducem lângă noi mulţi producători români. Prin acest prim pas, sper să reuşim să cointeresăm şi alţi parteneri din diverse zone ale ţării, dar și să răspundem unei nevoi acute a pieței, respectiv creșterea perioadei de disponibilitate a produsului românesc la raft. Experienţa şi seriozitatea producătorilor din cooperativă şi competenţele Microfruits în planificare, negociere, vânzări şi logistică mă determină să am încredere că vom reuși să ne îndeplinim obiectivele propuse.
Succesul acestui proiect va avea un impact important și va aduce beneficii concrete și durabile comunității locale. Ca membru fondator al cooperativei, sunt dispus să capitalizăm și să reinvestim tot profitul pe care îl va înregistra cooperativa, dar încercăm să atragem și fonduri europene”, spune la rândul său, Adrian Racoviţă, General Manager, Microfruits şi membru al Bostănăria.
În 2022, Cooperativa Agricolă Bostănăria estimează o cifră de afaceri de 4 milioane de lei, din vânzările de pepeni.
Obiectivele cooperativei
Printre cele mai importante obiective pe termen scurt ale membrilor cooperativei se numără: valorificarea producţiei în cât mai multe lanţuri de retail, dar şi respectarea angajamentelor asumate pentru acest sezon, cu privire la cantitatea de pepeni livrată, calitatea fructelor şi a standardelor de livrare.
Un alt obiectiv pentru 2022 este finalizarea lucrărilor de construcție a primului depozit al cooperativei, situat în localitatea Gheorghe Doja. Primul spațiu pentru depozitarea pepenilor pe termen scurt va avea o suprafață de circa 500 mp.
În următorii cinci ani, membrii cooperativei şi-au propus creșterea suprafețelor dedicate culturilor de pepeni de la 65 la 150 de hectare, inclusiv prin atragerea de noi membri, dublarea capacității de depozitare, dar și achiziția de echipamente de spălare și sortare. Investiţiile vor fi realizate atât prin reinvestirea profitului anual obţinut, cât şi prin accesarea de fonduri europene.
Andrei Boitoș, Viorel Radu, Vasile Boitoș și Radu Nicoleta – cei patru membri fondatori ai Cooperativei Agricole Bostănăria – sunt fermieri cu experiență de două generații în agricultură. Din toamna anului 2021, lor li s-a alăturat Microfruits, companie lider în distribuția de fructe şi legume.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail