Toate produsele Familia Toneli vor purta eticheta Nutri-Score, sistemul independent de etichetare, care clasifică produsele alimentare pe baza informațiilor nutriționale

În curând, toate produsele brandului Familia Toneli, liderul pieței de produscție si distribuție ouă de consum din România, vor purta eticheta Nutri-Score, sistemul independent de etichetare, care clasifică produsele alimentare pe baza informațiilor nutriționale.

Familia Toneli

Eticheta Nutri-Score prezintă prin 5 culori, de la verde la roșu, și 5 litere, de la A la E, valoarea nutritivă pentru 100 g sau 100 ml dintr-un produs, iar interpretarea valorilor este foarte simplă: produsele marcate cu culoarea verde (A, B) sunt produse importante în alimentație, care ar trebui consumate mai des. Produsele marcate cu galben (C) ar trebui consumate cu moderație, în timp ce produsele marcate cu portocaliu și roșu (D, E) trebuie consumate în cantitate mai mică, deoarece conțin o cantitate mai mare de grăsimi, zahăr și sare.

Despre noul sistem de etichetare Nutri-Score, în curs de implementare în întreaga gamă de produse brand Familia Toneli, am stat de vorbă cu Florin Panfile, Director Comercial Grupul Toneli.

Ce înseamnă eticheta cu Nutri-Score pentru ouăle Toneli? Cum sunt semnalate acestea la raft?

Nutri-Score este un proiect și în egală măsură un obiectiv Toneli, ca parte integrantă a startegiei de comunicare Familia Toneli începută anul trecut. Trebuie menționat că noi ne-am dori ca, în egală măsură cu asimilarea informației Nutri-Score, consumatorul să cunoască valorile de bază ale oului, pentru că vorbim despre cel mai complet aliment, precum și elementele de bază ale managementului categoriei – codurile de creștere (0 – Bio/ecologic, 1 – free range, 2 – sol, 3 – convențional/baterii îmbunătățite) și mărimile ouălor inscripționate atât pe caserolă cât și individual pe fiecare ou (S, M, L, XL).

În primul rând, am fost preocupați de a amplasa informația Nutri-Score “la vedere”, acolo unde să nu necesite efort pentru a o descoperi. Apoi, am observat că deja unii retaileri au avut inițiativa lăudabilă de a semnaliza prezența conceptului la unele produse, atât la intrarea în magazine cât și la raft, prin afișaje corespunzătoare.

Ce produse din gama Familia Toneli vor avea eticheta de produse Nutri-Score?

Toate produsele brand Familia Toneli vor purta eticheta Nutri-Score și vestea bună este că toate sunt clasate la A score!

Excepție o fac ouăle albe, unde înregistrăm B score pe considerentul că ouăle albe au un conținut superior de acizi grași saturați (puțin peste 3%), față de ouăle roșii care au undeva la 2,8%. Asta nu înseamnă însă că ouăle albe sunt inferioare calitativ, ba dimpotrivă, trebuie cunoscut faptul că ouăle albe au un indice de spumare superior ouălor roșii. Vom avea, prin urmare, aproximativ 15 produse din Familia Toneli la raft etichetate Nutri-Score.

Care sunt beneficiile aduse de această etichetare pentru produsele Familia Toneli?

Principalul beneficiu îl primește clientul compărător final, pentru că este un serviciu dedicat 100% acestuia. Produsul primește o evaluare rapidă și corectă din punct de vedere valori nutriționale, e un open book care implică asumare și angajament din partea producătorului.

Care este procesul de validare al produselor Nutri-Score?

Procesul de validare Nutri-Score, nefiind rezultatul implementării unei legi, este de fapt un scoring rezultat dintr-o formulă matematică simplă, bazată pe date extrase din buletinele de analiză ale produselor. Ce apare pe etichetă este, de fapt, dacă se poate spune așa, o declarație pe propria răspundere referitoare la valorile nutriționale ale produsului pe care îl comercializezi.

Toneli își asumă transparență acestui process și la orice solicitare venită de la clienți, consumatori, autorități, etc., suntem fără rezerve deschiși să răspundem prompt cu cele implicite.

Toneli este primul producător din categoria ouă de consum din România care implementează sistemul Nutri-Score?

Din ce cunoaștem la acest moment, da, însă credem că nu vor rămâne și singurii. Nu ne place să ne uităm în curtea altora, ne vedem de planurile noastre însă ne-ar bucura să vedem tot raftul categoriei luminat de etichete Nutri-Score cu note A și B care să ridice și la propriu valoarea acestui aliment miraculos în adevăratul sens al cuvântului.

Începând de când consumatorii vor găsi la raft produse Familia Toneli cu eticheta Nutri-Score?

Etichetele Nutri-Score sunt validate, sunt în lucru și pe măsură ce stocul actual de caserole și etichete se epuizează, vom lansa noile ambalaje Nutri-Score. Prin urmare, în curând o să le vedem la raft.

Produsele cu etichete Nutri-Score au un preț de vânzare mai mare?

Este o întrebare foarte pertinentă, am primit-o chiar și din partea unui client… în mod normal nu ar trebui ca această inscripționare să genereze creșteri de preț la raft decât în situația în care, pentru a se obține o notă mai bună pe partea de nutriție, s-au schimbat rețete, ingrediente, etc.

Toneli

Cu o experiență de peste 22 de ani în piața avicolă, Grupul Toneli deține cel mai mare efectiv de păsări ouătoare – peste 1,6 milioane. Cu 400 de milioane de ouă vândute anual, Toneli Holding este liderul pieței și deține aproximativ 30% din volumul de ouă comercializat în Modern Trade.

Grupul are un model de business integrat pe verticală, deținând în prezent 3 capacități de producție furaje, 4 ferme de creștere a tineretului de înlocuire, 16  ferme de producție ouă, 3 centre de colectare, sortare și ambalare ouă, o flotă logistică ce asigură hybrid, direct și prin terți distribuția națională a ouălor. Toneli deține și o unitate de producție de fertilizator organic.

Toneli a început producția de ouă ecologice în 2020, devenind singurul jucător din piață de profil ce acoperă toate segmentele de calitate: producție convențională, la sol, free range, ecologice/bio, ouă funcționale – Omega 3, Seleniu, Kids.

Tot din acest an, Toneli a intrat și pe canalul HoReCa prin comercializarea gamei de ouă lichide Familia Toneli: albuș, gălbenuș, melanj.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *