Reckitt Benckiser a anuntat ieri pe site-ul companiei ca a cumparat, pentru suma de 726 milioane dolari, compania indiana privata Paras Pharmaceuticals, compania britanica marindu-si astfel semnificativ prezenta pe pietele emergente. La sfarsitul anului financiar, in martie 2010, compania Paras a inregistrat vanzari de peste 4 miliarde de rupii (89 milioane dolari) – compania indiana produce mai multe medicamente de tip OTC, printre care se numara: unguentul Moov pentru calmarea durerilor, lotiunea Krack pentru ingrijirea calcaielor si remediul D’Cold pentru raceala.
Compania de investitii private Actis isi va vinde cele 63% de actiuni detinute la Paras catre compania britanica Reckitt Benckiser; alti actionari printre care si Sequoia Capital si fondatorul companiei indiene Girish Patel si familia sa isi vor vinde actiunile tot companiei britanice. „Achizitia companiei Paras este inca un pas inainte in dezvoltarea strategica a Reckitt Benckiser in domeniul asistentei medicale de consum. Se creeaza astfel o afacere palpabila in domeniul acesta in India, fiind una dintre cele mai promitatoare piete de asistenta medicala din lume, adaugand numarul de branduri puternice si de top.” a declarat Bart Becht, Directorul Executive al Reckitt Benckiser.
Companiile globale mari din domeniul asistentei medicale se lanseaza rapid pe pietele emergente datorita stagnari vanzarilor in tarile dezvoltate, incercand sa satisfaca nevoile de asistenta medicala a miliarde de noi consumatori din tari precum China, India, Brazilia si Rusia. In castigurile din trimestrul al treilea, cei de la Reckitt Benckiser au vazut o crestere rapida pe pietele emergente si din afacerile sale din domeniul farmaceutic care au ajutat la contracararea efectelor vanzarii lente in Europa si America de Nord si deasemenea sa faca fata concurentei dure din parte rivalilor cheie din Europa.
In sectorul medical din India baza de cercetare a companiilor si potentialul pietei sunt principalele atractii ale investitorilor straini. „Vom mai face astfel de achizitii in viitor, precum producatori mondiali de medicamente care isi intensifica eforturile in a acapara o parte cat mai mare din pietele emergente.” a spus R.K Gupta, Directorul General a companiei Taurus Management Company.
IMS, furnizorul de informatii pe piata farmaceutica, prevede dezvoltarea a 17 piete emergente cheie, in urmatorii 5 ani, acestea reprezentand aproximativ 50% din cresterea globala a vanzarilor in domeniul farmaceutic la nivel mondial, ceea ce le face o tinta irezistibila pentru companiile care activeaza pe pietele din tarile dezvoltate. Una dintre cele mai mari tranzactii de acest gen, a fost oferta facuta de Abbott Laboratories pentru achizitionarea companiei indiene Piramal Healthcare pentru suma de 3.7 miliarde dolari, invingand astfel foarte multi competitori.
Despre Reckitt Benckiser
Compania Reckitt Benckiser este liderul mondial in produse de curatat si de ingrijire personala. Cele mai de succes branduri sunt: Finish, Vanish, Durex, Dettol, Scholl si Veet, lideri de piata la nivel mondial in segmentul lor. Compania are un numar de 23.000 de de angajati si isi desfasoara activitatea in nu mai putin de 60 de tari, in timp ce marcile acesteia sunt vandute in peste 180 de tari.
