Cu poll-ul Marca Privata sau brand ? am urmarit sa vad care sunt preferintele de consum al celor ce citesc acest site. Mai concret, am vrut sa vad daca preferintele in ceea ce priveste magazinul unde iti faci cumparaturile s-au schimbat ( gandindu-ma la realitatile economice curente ) fata de cele de la inceputul anului si, ca noutate, am urmarit care sunt optiunile pentru produsele cu marca privata sau cele cu branduri mai cunoscute.
La prima intrebare din poll, „Unde iti faci cumparaturile mari ?”, raspunsurile cele mai multe sunt Carrefour, ce ramane in topul preferintelor voastre cu 45 %. Da, e aproape normal sa ramana in constiinta noastra ca prima optiune. De ce ? Pentru ca a fost primul hypermarket deschis, are o sortimentatie bogata, e aproape de casa si, cel mai important, promotiile de pret sunt de cele mai multe ori imbatabile.
Cu 30 % urmeaza Kaufland-ul. A crescut foarte mult aceasta retea si si-a castigat clienti prin preturile mici pe care le practica. Au produse cu marca proprie, no-name, cu cele mai bune preturi de la raft sau produse cu branduri cunoscute, dar cu preturi convenabile. Se vede cu ochil liber la valoarea bonului de cumparaturi. Sunt strategii ce fac parte din politica lor.
Hypermarket-ul real e pe locul 3 cu 25 %. A mai scazut un pic, dar ramane pe pozitii pentru ca are cele mai multe articole listate. Cu alte cuvinte sortimentatia la real este cea mai variata.
Urmeaza Cora cu 15 %, Auchan si Mega Image cu cate 10 %, Selgros cu 6%, Plus, Profi si Metro cu cate 5 % si altele 4% ( Billa si Angst ). As zice ca e un clasament normal, desi ma asteptam sa va indreptati mai mult catre magazine precum Profi sau Plus, de tip discout. Eu personal prefer in ultima perioada Profi, pentru ca se pliaza perfect pe lista mea de cumparaturi iar valoarea bonului e mai mult decat rezonabila.
In ceea ce priveste a doua intrebare, ” Ce tipuri de produse cumperi, marci private sau brand-uri cunoscute? „, raspunsurile sunt in proportie covarsitoare, de 77 %, catre brandurile cunoscute, in detrimentul marcilor private. Normal intr-un fel, pentru ca inca „papam „publicitate de la TV lucru care ne face sa ne indreptam in magazin catre brand-urile cunoscute. Sau mergem pe principiul : ” mi-a placut produsul X si nu-l schimb „.
Deschid o paranteza : e ok, e optiunea fiecaruia, dar tot ce vreau sa spun este ca la noi marca privata e inca in perioada de „prescolar „. Creste, dar mai e pana se face mare. De cele mai multe ori asimilam marca privata cu produse de calitate proasta. ” La pretul asta, nu are cum sa fie un produs de calitate „, ne spunem…Nu este adevarat ! Marca privata inseamna „ruperea” tuturor costurilor auxiliare care ridica pretul final de la raft si cel mai mare cost este cel legat de promovare. In rest, in majoritatea cazurilor, produsul este acelasi in interior. In alte tari, marca privata e la putere si domina brand-urile cunoscute, atat ca spatiu la raft cat si ca vanzare. Am inchis paranteza.
Multumesc pentru sprijin si daca sunt alte optiuni sau intrebari, va stau la dispozitie 🙂
Pingback: Rezultat poll Marca privata sau brand - Ziarul toateBlogurile.ro
sincer, am incercat „marcile private” si mi-au lasat un gust amar in ceea ce priveste calitatea…
uneori, cand iei un produs cunoscut si mai scump, nu platesti doar reclama, ci si calitatea 😉
Pingback: Tweets that mention Rezultat poll Marca privata sau brand | TRI CONSULTANCE servicii de merchandising si listare in Key Accounts, retail & FMCG -- Topsy.com
@Stefan sunt convins ca exista produse calitativ slabe si printre marcile private, dar nu poti generaliza. Trebuie sa dai cel putin un exemplu apropos de ce zici tu si eu o sa-ti dau cinci contraexemple 😀
nici nu am generalizat, am spus „uneori” 😉
Eu am dat clik pe „marci de brand”, pentru ca in general asta cumpar. Dar ieri de exemplu, in lipsa de timp si de alternativa am cumparat niste castraveciori la borcan, un produs Aro marca Metro. Au fost foarte buni si m-au convins sa cumpar pe viitor, in detrimentul marcilor de brand pe acest produs.
Asta pentru ca in general si marcile proprii low-cost ale hypermarketurilor sunt fabricate de producatori care au branduri consacrate, asadar calitatea este tot pe-acolo iar retetele asemanatoare.