Rezultate nesatisfăcătoare pentru Carlsberg în ultimul trimestru

Carlsberg a anunţat pe site-ul companiei cifre mai mici decât cele preconizate pentru ultimul trimestru al anului ce s-a încheiat, scăderea fiind generată de costurile materiilor prime în creştere şi reducerea volumului de vânzări în Rusia. Cu toate acestea, grupul a anunţat că este „satisfăcut” de performanţa „puternică” înregistrată pe durata întregului an.

Pentru al patrulea trimestru, profitul net a scăzut cu 21% până la 301 milioane de coroane (40,5 milioane de euro), cu toate că profitul integral anual a crescut cu 50% până la 5,4 miliarde de coroane (724 milioane de euro).

De asemenea, grupul a mai anunţat că vânzările în Europa de Est au fost în general slabe, volumul anual înregistrat din bere scăzând cu 9% pe o bază unitară. Grupul a fost lovit de o creştere cu 200% a accizelor în Rusia şi de o lipsă a stocurilor la începutul anului. Cu toate acestea, rezultatele au fost mai bune în Asia, cu volumul anual înregistrat din bere mai mare cu 14%, în timp ce cele din Europa de Nord şi de Vest fiind constante.

Joergen Rasmussen, CEO al Carlsberg, a declarat că 2010 n-a fost „un an extraordinar din perspectiva grupului din cauza creşterii substanţiale a accizelor pe cea mai mare piaţă a noastră”. Cu toate acestea, a subliniat că grupul a continuat să crească, iar cota sa de pe piaţa rusească a atins 39,7% (crescând cu 40 puncte de bază).

Privind în perspectivă, Rasmussen a adăugat: „Pentru 2011, credem că dinamica pieţei se va îmbunătăţi uşor, inclusiv în Europa, unde anticipăm că piaţa rusească va reîncepe să crească.” El a mai spus că se aşteaptă ca piaţa rusească a berii să se extindă cu 2-4% în acest an, în timp ce se aşteaptă ca cea din Europa de Nord şi de Vest să scadă uşor, cu o singură cifră.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *