Rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viață Durabil

Compania Unilever anunță rezultatele bune pentru primii trei ani de la momentul lansării Planului Unilever pentru un Stil de Viață Durabil și va extinde obiectivele sale pentru a avea un impact și mai mare la nivel global.

Unilever 2Unilever lucrează pentru a îndeplini obiectivul major de dublare a cifrei de afaceri până în 2020, în timp ce își înjumătățește amprenta de mediu și crește impactul social pozitiv al brandurilor sale. Toți cei trei piloni ai Planului pentru un stil de Viață Durabil au avut rezultate bune în trei ani, în special în zonele pe care le controlează în mod direct – materii prime, producție, transport, inovații. Unilever și-a propus: îmbunătățirea sănătății și a bunăstării a peste un miliard de oameni, procurarea în proporție de 100% de materii prime sustenabile și înjumătățirea impactului asupra mediului a produselor, de-a lungul întregului lanț valoric.

Cu 7 milioane de locuitori pe planetă, resursele naturale au devenit supra solicitate. Temperaturile sunt în creștere, apa s-a transformat într-o resursă limitată, prețul pentru energie a crescut, iar nevoile alimentare demonstrează, încă o dată, marea diferență dintre bogați și săraci. Unilever crede în schimbarea pe care o pot aduce companiile și caută constant soluții pentru rezolvarea acestor probleme.

Planul Unilever răspunde unor dileme importante și vine cu propuneri clare de îndeplinire a obiectivelor de sustenabilitate, dar și a obiectivelor de afaceri. Creșterea sustenabilă, echitabilă este singurul model de business acceptabil.

Obiectivele pe termen lung se vor extinde în zone care vor determina schimbări importante pentru: îmbunătățirea vieților, tratament corect la locul de muncă, oportunități pentru femei, afaceri incluzive, eliminarea despăduririlor, agricultura sustenabilă și micii fermieri, apă, sanitizare și igienă.

Unilever a semnat un parteneriat cu Grupul Genesis Biopartner, prin care își ia angajamentul să livreze, pentru a fi transformate în energie, toate deșeurile provenite din alimentele expirate de la depozitul Unilever din Ariceștii Rahtivani, Județul Prahova. Astfel, produsele alimentare expirate (margarina, înghețata, muștarul, maioneza, ketchup-ul) sunt transformate în energie regenerabilă.

Produsele Unilever sunt transformate în biogaz si, ulterior, în energie regenerabilă, în cogenerare, în cadrul primei stații românești construite la Filipeștii de Pădure, în Județul Prahova, de către Grupul Genesis Biopartner. Stația procesează zilnic o cantitate de 50 de tone de substrat organic și produce energie regenerabilă (electrică și termică). Energia electrică este livrată în rețeaua națională și energia termică (abur și apă caldă), către un consumator local.

Până în anul 2010, Unilever a redus semnificativ conținutul de sare din produsele.  Un alt obiectiv Unilever este de a reduce  în continuare nivelul de sare pentru a-i ajuta pe consumatorii din România să ajungă la o cantitate maximă de sare de 5g/zi, potrivit recomandărilor organizațiilor internaționale din domeniul nutriției. Se va reduce, în medie, cu încă 15 – 20% cantitatea de sare din produsele noastre, în perioada 2015 – 2020, potrivit obiectivelor fixate la nivel global.

În România, prin Federația Patronală Română din Industria Alimentară ROMALIMENTA, din care face parte ca membru fondator, Unilever a încheiat un parteneriat cu Ministerul Sănătății prin care și-a luat anagajamentul să reducă cantitatea de sare din produse și raportează periodic rezultatele.

Unilever s-a angajat să elimine până la finalul anului 2012 grasimile trans provenite din uleiuri parțial hidrogenate din toate produsele, la nivel global, obiectiv atins înainte de termen. Produsele din România nu mai conțin de mulți ani grăsimi trans provenite din uleiuri parțial hidrogenate.

Mai mult, a  îmbunătățit profilul nutrițional al produselor noastre, astfel că margarinele tartinabile de nouă generație conțin acum mai puțin de 33% grăsimi saturate și cel puțin 15% acizi grași esențiali Omega 3 și Omega 6, potrivit recomandărilor organizațiilor de nutriție internaționale.

Începând cu anul 2013, fabrica de la Ploiești este una dintre fabricile Unilever care trimite zero deșeuri către groapa de gunoi în urma proceselor de producție, în urma unui proiectcare a vizat reducerea și reciclarea deșeurilor periculoase și nepericuloase.

Deșeurile nepericuloase – deșeuri de ambalaje din plastic, hârtie/carton, lemn, metal și deșeurile menajere –se valorifică, de exemplu, prin reciclare, compostare sau ardere cu recuperare de energie. De asemenea, deșeurile periculoase nu afectează mediul prin depozitare, deoarece sunt valorificate prin reciclare sau producere de energie (ex. producere de combustibil bio

Unilever își dorește ca evenimentul de anul acesta să îi conecteze pe cei care se comporta într-o manieră sustenabilă și să ofere exemple de viziuni legate de un viitor durabil pentru a inspira un stil de viață sustenabil.

 

retail-FMCG

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *