Conform studiului anual realizat de Havas Media, se constată un nivel de consum similar de sucuri de fructe și o creștere a nivelului de consum în ceea ce privește sucurile de legume și mousse-urile.
Studiul a fost realizat pe 300 de femei din România, cu vârsta cuprinsă între 25 – 45 ani ca parte a campaniei „Mousse și suc 100% – aici sunt vitaminele istețe!”.
Consumăm mai multe mousse-uri de fructe și legume
În anul 2017, consumul de sucuri de legume a crescut cu 7,7% în comparație cu anul precedent, iar consumul de sucuri de fructe a rămas la același nivel. O creștere semnificativă se înregistrează în 2017 la consumul de mousse-uri cu un procent de 12,5% mai mare față de 2015 și cu aproximativ 10% mai mare decât anul trecut.
Azi e ziua cu cele mai mari reduceri – Black Friday
Conform studiului, sucurile 100% de fructe și legume sunt consumate de câteva ori pe săptămână, iar principalii consumatori ai celor de fructe sunt copiii, pe când cele care consuma cel mai frecvent sucuri de legume sunt femeile. Totodată, în anul 2017 un procent de 39,9% dintre respondenți declară că beau între 3 – 5 litrii de suc în fiecare săptămână, așadar, se înregistrează o creștere în comparație cu anul precedent când cantitatea de sucuri consumată era de sub 3 litrii pe săptămână. Specialiștii OMS recomandă consumarea a 5 porții de fructe și legume pe zi, iar o porție poate fi înlocuită cu un suc 100% sau cu un mousse de fructe și legume. Potrivit cercetării, 41% dintre respondenți susțin că se conformează acestei recomandări.
O creștere semnificativă s-a înregistrat în fiecare an la consumul de mousse-urile de fructe și legume. În 2017, majoritatea respondenților au declarat că beau astfel de produse de câteva ori pe săptămână, pe când în anul 2015 frecvența de consum era mai redusa, mousse-urile fiind consumate doar de câteva ori pe lună. În ceea ce privește principalii consumatori ai acestui tip de produs, 63,5% dintre respondenți au menționat copii. Așadar, mamele din România sunt mai conștiente de beneficiile aduse prin consumul regulat de mousse-uri de fructe și legume, rezultat confirmat de cercetarea referitoare la frecvența consumului.
Percepția românilor despre sucuri și mousse-uri și intenția de cumpărare
Percepția despre sucuri nu s-a modificat de-a lungul celor trei ani, majoritatea respondenților sunt de acord cu afirmația că sucurile sunt niște produse gustoase și sănătoase și numai o parte mica dintre aceștia consideră că sucurile pot înlocui fructele și legumele. Sucurile de fructe și legume sunt consumate între mese, cât și la micul dejun.
În 2017, procentul femeilor care declară cumpărarea de sucuri, a crescut cu 11,1% în cazul sucurilor de fructe și cu 4,1% în cazul sucurilor de legume. De asemenea, și intenția de achiziție a crescut cu mai mult de 6,5% în cazul sucurilor de fructe si cu peste 7,8% în cazul sucurilor de legume.
Percepția despre mousse-uri a rămas la fel, majoritatea respondenților fiind de acord că mousse-urile reprezintă gustări sănătoase ideale pentru toți membrii familiei.
Odată cu creșterea consumului de mousse-uri de fructe și legume, s-a înregistrat o creștere și în ceea ce privește intenția de cumpărare. Aproximativ 73% dintre respondenți au afirmat că intenționează să cumpere mousse-uri, ceea ce reprezintă o creștere de 10,6% în comparație cu anul trecut.
Tendință de creștere
Studiul reflectă faptul că în cei trei ani în care s-a desfășurat campania „Mousse și suc 100% – aici sunt vitaminele istețe!”, nivelul de conștientizare în ceea ce privește consumul zilnic de sucuri și mousse-urile s-a îmbunătățit. Acesta a fost scopul principal al campaniei inițiată de Asociația Producătorilor de Sucuri (KUPS). Începând cu anul 2015, campania comunică publicului larg cu scopul de a educa și de a crește gradul de conștientizare cu privire la soluțiile simple de a crește nivelul energiei, vitaminelor și nutrienților prin intermediul sucurilor 100% și mousse-urilor. Cercetarea arată că în fiecare țară implicată în campanie în ultimii trei ani, se înregistrează o creștere a interesului pentru stilul de viață echilibrat și soluțiile smart.
Campania „Mousse și suc 100% – aici sunt vitaminele istețe!” este finanțată de Uniunea Europeană și Polonia, precum și de Fondul pentru Promovarea Fructelor și a Legumelor și a membrilor KUPS.
Asociația Poloneză a Producătorilor de Suc (KUPS) este o organizație non-profit care asociază și integrează producătorii de sucuri, nectaruri și băuturi. Încă din anul 1993, a fost nevoie de numeroase inițiative care vizează reprezentarea și dezvoltarea industriei. Colaborează cu instituțiile științifice interne și externe, cu laboratoarele de cercetare, cu furnizorii intermediarilor şi cu producția.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.