În ultimii doi ani, mai multe companii din Ucraina și-au revizuit planurile de a pătrunde pe piețele europene și de a se apropia, astfel, de viitorul lor european, atât cât le va permite potențialul, mai ales în ceea ce privește calitatea produselor și flexibilitatea, pentru a răspunde cerințelor clienților din alte țări. Așteptările companiilor ucrainene legate de export sunt în creștere. Poveștile de succes ale mărcilor ucrainene de pe piețele țărilor vecine apar imediat în centrul atenției și devin adevărate business case-uri.
Un astfel de exemplu este Kormotech, o companie de marketing și producție de hrană pentru animale de companie, cu sediul în vestul Ucrainei. Compania se extinde ca jucător internațional în vremuri dificile pentru Ucraina, dezvoltându-și mărcile și asumându-și misiunea de a schimba atitudinea față de animalele de companie în Europa Centrală și de Est.
Fondată în 2003, Kormotech LLC –o afacere de familie aflată la a doua generație – este cel mai mare producător de hrană pentru animale de companie din Ucraina, cu o cotă de piață de, aproximativ, 33% din piața internă.
Kormotech produce hrană pentru animale de companie de înaltă calitate sub propriile mărci – Optimeal, Club 4 Paws și My Love dar și sub peste 25 de mărci private și exportă în 39 de țări din întreaga lume, fiind înregistrat în FDA și având permis USDA.
Strategia Kormotech de export, ca plan câștigător
Kormotech și-a actualizat strategia de export în 2022, adăugând mai mult dinamism, având ambiția de a-și extinde prezența geografică. Astfel, compania și-a dublat numărul de țări în care este prezentă, iar în prezent exportă în 39 de țări pe diferite continente.
Din 2014, compania nu a mai lucrat cu Rusia și de la începutul agresiunii acesteia nici cu Belarus, în ciuda faptului că acestea erau piețe tradiționale mari de vânzare pentru produsele ucrainene. În schimb, Kormotech a început să dezvolte mai activ piețele cheie din Europa, iar în paralel câștigă experiență în SUA și Asia de Sud-Est.
România, una dintre pețele cheie pentru Kormotech
România s-a clasat pe primul loc în volumul de export al Kormotech în 2018 și și-a menținut această poziție în mod continuu; în 2023, exporturile către România au reprezentat 20% din structura totală de export a companiei.
Înțelegând potențialul pieței din România, Kormotech a creat aici o echipă de vânzări și a recrutat manageri cu experiență din piața locală. Obiectivul echipei Kormotech din România este să devină un partener pentru toți jucătorii de pe piața de retail locală.
În România, Kormotech își prezintă mărcile de nutriție premiul și superpremium Club 4 paws și Optimeal, linia de produse standard MyLove, dar oferă, de asemenea, cooperare și pentru producția de produse sub marcă privată.
Puterea valorilor familiei Kormotech
Kormotech a sărbătorit cea de-a 20-a aniversare în septembrie 2023, perioadă în care a devenit cel mai mare producător ucrainean de hrană pentru câini și pisici conform standardelor internaționale.
Fondată în 2003 de familia Vovk, compania poate pretinde că este fondatorul industriei hranei pentru animale de companie din Ucraina. Compania-mamă a Kormotech, Enzym, este acum un grup biotehnologic inovator care a început cu producția de drojdie, la începutul anilor 1990. Astăzi, compania Kormotech este condusă de proprietari aflați la a doua generație, frații Rostyslav și Olena Vovk.
La începutul anilor 2000, ideea hranei specifice pentru animale de companie era nouă și a schimbat radical conceptul de îngrijire a animalelor în Ucraina. De-a lungul timpului, compania a declarat public misiunea pe care a avut-o de la înființare – de a schimba cultura tratamentului animalelor în Europa Centrală și de Est.
Direcția practică a implementării acestei misiuni este nu numai crearea de rații de hrană de înaltă calitate, ci și activități caritabile, ce se concretizează prin sprijinirea adăposturilor de animale și promovarea adopțiilor. De exemplu, Patron Pet Center, un centru integral ucrainean pentru ajutorarea animalelor fără adăpost, a fost înființat în Ucraina, unde proprietarul Kormotech este co-fondator.
De asemenea, sub auspiciile brandului Club 4 Paws, există o inițiativă de adoptare a animalelor numită LookForPaws – o platformă digitală care a creat o bază de date digitală cu animale disponibile pentru adopție de la adăposturi dar și cu voluntari implicați în proiect. Responsabilitatea socială este un aspect important pentru Kormotech, iar compania are în plan să implementeze proiecte sociale și pe piața din România care vizează ecosistemul de conviețuire om-animal.
Investind în Europa
Al doilea obiectiv major al companiei este de a deveni unul dintre cei mai mari treizeci de producători de hrană pentru animale de companie din lume. În acest moment, se află în mijlocul topului 100 mondial, mai exact pe locul 51.
Kormotech are unități de producție în două țări: Ucraina și Lituania. Două fabrici au fost construite în regiunea Lviv din Ucraina, iar în 2020, compania a făcut investiții importante în construcția unei fabrici automatizate în Lituania.
Compania Kormotech a continuat să investească în facilități de producție chiar și în anii de război pentru Ucraina și a planificat construcția a încă 4 linii de producție în fabrica lituaniană din Kedainiai, cu sprijinul Invest Lithuania, o agenție pentru atragerea investițiilor străine în această țară.
„Nu suntem doar un exportator important pentru țara noastră, ci avem și o misiune cu totul specială în timp de război. Suntem și un investitor atractiv pentru Europa de Est. În acest moment, Lituania a devenit poarta noastră de intrare în regiune care ne oferă oportunitatea de a crește la dimensiunea unei companii globale cu rădăcini în Ucraina.
14 milioane de euro au fost investite în cele două fabrici ale noastre, în perioada 2022 – 2023. Din 2025, vom investi alte 60 de milioane de euro în construcția unei linii suplimentare de producție în Lituania, în zona economică Kedainiai”, spune Rostyslav Vovk, proprietar și CEO Kormotech (foto).
„În august 2022, Kormotech a deschis un depozit în Polonia, care a fost transformat dintr-un hub logistic într-un loc operațional cu drepturi depline pentru companie. Acesta va fi punctul de expansiune pe piețele est-europene. Datorită acestor soluții, compania și-a asigurat un ecosistem care este garantat să funcționeze chiar și în caz de forță majoră în Ucraina.
În acest caz, vom asigura aprovizionarea prin intermediul depozitului nostru din Polonia, un sistem externalizat ce va face aprovizionarea cu materie primă uscată și umedă din fabrica situată în Lituania, onorând, astfel, toate comenzile”, asigură Rostyslav Vovk.
Crearea de diete profesionale pentru animalele de companie
Kormotech este un producător de hrană premium și super premium pentru animale de companie sub mărcile Club4Paws și Optimeal, produse testate în propriile departamentele de dezvoltare și producție ale companiei. Nutriția premium pentru pisici și câini a fost dezvoltată de specialiștii Kormotech împreună cu experți americani (Petfood Worldwide Development) și polonezi (Petfood Specialties), sub supravegherea medicilor veterinari ucraineni.
Disponibilitatea celor mai bune mostre de echipamente de producție, implicarea laboratoarelor internaționale, a consultanților din industrie, cooperarea cu medicii veterinari și crescătorii, au devenit baza expertizei aprofundate a companiei în domeniul sănătății și bunăstării animalelor.
Pentru a susține imunitatea, aspectul și dezvoltarea armonioasă a animalelor de companie, Optimeal are linii de produse separate. Linia standard MyLove a devenit marca nr. 1 în Ucraina în 2021 și a primit premiul „Alegerea anului”.
Construirea de parteneriate pe termen lung și sustenabilitate
Analiștii internaționali Gartner citează Kormotech ca exemplu de antifragilitate în raportul lor din septembrie anul acesta, intitulat The Antifragile Supply Chain: Thriving Through Uncertainty. Antifragilitatea, așa cum este definită de autorii acestui raport, este creșterea valorii companiei după ce aceasta a intrat în incertitudine.
„În centrul acestei realizări se află curajul de a depăși strategiile internaționale anterioare și de a oferi un produs de clasă mondială pe diferite continente. Nu este doar o idee de afaceri. Suntem, la modul cel mai pragmatic, hotărâți să ne creștem prezența pe piețele externe și să atingem obiectivele și indicatorii planificați”, spune Rostyslav Vovk.
Contact Kormotech
Gennadiy Zhavoronok – Eastern Europe, Western Asia, Africa
LinkedIn
gennadiy.zhavoronok@kormotech.com.ua
Hery Ciurariu – Country Manager Romania
Linkedin
hery.ciurariu@kormotech.pl
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail
Înregistrare
