Românii nu au renunțat la iaurt, alcool și carne

Iaurtul, alcoolul şi preparatele din carne sunt singurele produse alimentare care au înregistrat o creştere a consumului în termeni valorici, în primele zece luni ale anului 2010, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2009, potrivit analistului de piaţă MEMRB, citat de PMR. Românii au cheltuit cu 5,2% mai mult pe iaurt, 7,1% mai mult pe alcool şi 2,6% mai mult pe preparatele din carne decât în perioada menţionată anterior.

În 2009, piaţa românească a bunurilor de larg consum a fost estimată de către MEMRB la aproximativ 22 miliarde de euro. În primele zece luni ale lui 2010, această piaţă s-a redus cu 6% de la un an la altul în termeni valorici. Scăderile cele mai bruşte din acea perioadă au fost înregistrate la băuturi (-10,6%) şi produse nealimentare (-7,9%).

În sectorul alimentar, declinul a fost de 5,6% în cursul aceleiaşi perioade. Declinul anual al pieţei bunurilor de larg consum în perioada ianuarie-octombrie 2010, în termeni cantitativi, a fost de două ori mai mare decât scăderea în termeni valorici ca urmare a creşterii preţurilor, cu o inflaţie anuală de 7,9% înregistrată în octombrie, fiind cea mai ridicată din Uniunea Europeană.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,867 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Românii nu au renunțat la iaurt, alcool și carne

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: