SERPICO Tranding – estimare de creștere a cifrei de afaceri în 2022 cu cca. 19% versus 2021

Pentru Serpico Trading, compania cu capital 100% românesc, dețînătoare de branduri și distribuitor de mărci internaționale în industria FMCG, anul 2022 a fost un an în care adaptabilitatea la contextul pieței, rapiditatea în reacții, înțelegerea mediului de business, au făcut diferența și au reușit să conducă la creșterea cifre de afaceri (estimare închidere 2022) cu cca. 19% versus 2021.

SerpicoAnul 2022 marchează, de asemenea, și 29 de ani de activitate, aniversați și cu o evoluție bună a rezultatelor de business ale companiei.

2022 a fost și este un an atipic, care a adus schimbări profunde în obiceiurile de consum ale românilor, cum ar fi un down trade/migrarea către produse mai ieftine, către private label, contracția pe valoarea coșului de cumpărături în zona de alimente, reducerea frecvenței de achiziție, prioritizarea valorilor și a obiectivelor personale, toate acestea din cauza inflației și conflictului militar din apropierea granițelor noastre.

În acest context, marea provocare pentru Serpico Trading a fost aceea de a răspunde cât mai bine noilor cerințe din piață, de a înțelege mișcările care au avut loc și de a se adapta, de a găsi mixul optim între promoțiile de preț și menținerea investițiilor în construcție de brand.

Portofoliu lărgit în 2022

Serpico și-a lărgit portofoliul în 2022 cu 2 noi branduri de renume: Del Monte și Hortex; de asemenea cu 2 tipuri de branduri în portofoliu: internaționale și branduri proprii, compania cu capital 100% românesc a avut creșteri semnificative în 2022.

Portofoliul Serpico Trading este împărțit, în mod echilibrat, în 47% produse ambientale (conserve) și 53% produse cu temperatura controlată (congelate și refrigerate).  Categoria de conserve a înregistrat în 2022 o creștere susținută și brandul propriu de conserve de legume O’Green a înregistrat o dublare în valoare versus 2021, lucru obținut prin creșterea distribuției atât numerice cât și ponderată, precum și prin lansarea de produse noi, apreciate de consumatori (mini conservă de porumb O’Green 170g, măsline vezi grill, fără samburi, în ulei și varianta în saramură).

În categoria de congelate, brandul propriu DeFish confirmă, în continuare, cea mai mare creștere în valoare, de cca 20% versus 2021. Este brandul cel mai prolific la nivel de gamă, cu produse atât în categoria de conserve cât și în segmentul de produse congelate și un portofoliu de peste 30 de SKU-uri.

În segmentul de lactate, Kerrygold, brandul de unt irlandez și brânză cheddar, înregistrează, de asemenea, o creștere consistentă în valoare de 19% versus 2021. Acesta a fost și cel mai afectat în ceea ce privește creșterile de preț de la furnizor, în contextul inflației care a marcat puternic categoria. Categoria de lactate a înregistrat, de altfel, cea mai mare inflație de preț.

Top 4 branduri în portofoliu SERPICO Trading

Top 4 branduri în portofoliu SERPICO Trading este ocupat de brandurile proprii DeFish, O’Green precum și de brandurile internaționale Siblou și Kerrygold.

Toate aceste 4 branduri au beneficiat și de o comunicare susținută către clientul final, mixată de asemenea cu promoții de preț. Clienții și-au dorit campanii promoționale cu premii și am venit în întâmpinarea lor cu aceste comunicări personalizate pe fiecare categorie. Comunicarea în online, în social media, a favorizat și creșterea consistentă pe achizițiile online, de unde reiese potențialul mare oferit de acest canal.

“Credem că mixul optim găsit în materie de comunicare pe brandurile din portofoliu, mixul între comunicarea offline, în store, susținută cu mercantizare și comunicare în digital, unde targetarea și personalizare este de foarte mare ajutor, a dus la rezultatele bune înregistrate în acest an. Produsele noi lansate, pozitionarile de preț, precum și promoțiile organizate ne-au ajutat, pe categoriile în care activăm, să creștem în mod sănătos. Principiul care ne-a motivat și ghidat în acest an a fost că orice provocare este și o oportunitate de creștere.” a declarat Mihaela Dumitrescu, Director Marketing Serpico Trading.

Dezvoltarea sustenabilă a companiei a fost una din preocupările managementului, care a direcționat investiții consistente în zona produselor ecofriendly precum și într-un proiect de panouri fotovoltaice,  la depozitul cu temperatura controlată.

Serpico 

Serpico Trading SRL este o companie de renume pe piaţa românească de import şi distribuţie de produse alimentare și în același timp este o companie dețînătoare de branduri. Printre mărcile internaționale distribuite de companie se numără: Siblou, Kerrygold, Olitalia, Tonitto, Sera, Bonduelle, Del Monte și Hortex. Compania are în portofoliu de asemenea și brandurile proprii  O’Green, DeFish, Best Meat.

Compania Serpico Trading şi-a dezvoltat o reţea performantă de logistică pentru distribuţia de produse alimentare proaspete, dar şi pentru cele refrigerate şi congelate; aceasta deține 2 depozite proprii în Otopeni, jud Ilfov, unul cu temperatură ambientală și unul cu temperatură controlată.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *