Recunosc ca am descoperit destul de recent retelele de Social Media precum Twitter, Facebook sau LinkedIn. Ultimul este ca un CV, dar mai complex si a devenit o unealta foarte puternica pentru recrutare. Daca Facebook-ul il folosesc – cel putin pana acum – pentru legatura cu prietenii care au ales sa traiasca in alte tari si pe care ii vad rar sau deloc , Twitter-ul este cel care m-a surprins in modul cel mai placut posibil. Am luat “microbul”, cum se spune. Twitter-ul este un instrument orientat in cea mai mare parte a sa catre business, prin intermediul careia iti promovezi blogul/site-ul, iti promovezi ideile, le impartasesti celor din comunitatea pe care ti-ai creat-o si mai primesti si feed-back-uri. Am cunoscut oameni deosebiti, chiar din alte domenii decat cel in care „navighez” eu.
Ce am descoperit in aceste trei luni de Twitter mania este ca cei care il acceseaza, sunt in cea mai mare parte oameni care lucreaza in mediul online din marketing, presa, IT sau PR, advertising etc. Dupa cum ar zice online-erii, eu provin din offline, dar sunt dintre cei care au devenit constiienti de puterea mediului online si de faptul ca viitorul aici este. Ce fac eu ? Vand servicii. Servicii de marketing ( merchandising, promovare la locul de vanzare, studii informative de piata) si servicii de listare in KA ( vanzare catre retele mari de magazine ).
In incercarea mea de a gasi sau forma o comunitate ( un trib ) in care sa vorbim aceeasi limba, respectiv domeniul retail – FMCG ( Industria bunurilor de larg consum ), am descoperit, din pacate, extrem de putine persoane din aceasta industrie. Inca mai caut, dar daca existau, ii gaseam pana acum. Sunt dezamagit din punctul asta de vedere. As zice ca vanez pasari rare. Altfel, sunt fericit de noii prieteni de pe Twitter, pe care am inceput sa-i cunosc si personal. Oameni minunati !
Oare care sunt motivatiile faptului ca foarte putini din retail-FMCG, acceseaza instrumentele de Social Media ? Am sa incerc niste raspunsuri :
1. Prejudecati. Foarte multi manageri asociaza Twitter-ul ( ca exemplu ) cu Yahoo Messenger-ul si ca urmare il considera o pierdere de vreme. Pretiosul timp de munca.
2. Lipsa de timp. Firmele din domeniu sunt prea ocupate sa vanda sau sunt prea ocupate cu metodele clasice de promovare ( TV, radio, presa scrisa ). Eu zic ca e fals.
3. Nestiinta. Ei…aici cred ca e marea problema. Nu se stiu beneficiile. Nu stiu ca este nevoie doar de resurse de timp, nu si materiale ( mai ales in vremurile astea ). Nu stiu ce impact mare pot avea. Nu ati propus nimanui sa-si faca un cont pe una din retelele de Social Media si ati primit un raspuns, aproape rusinat : “ Eu nu cred in prostiile astea. “ ? In bransa mea eu am primit destule. Dar am reusit sa-i “inbolnavesc” si pe altii 🙂
Mai sunt si alte motive ?
Ca sa vinzi, trebuie sa creezi un climat de incredere. Este, dupa parerea mea, etapa cea mai grea dintr-un proces de vanzare. Retele de Social Media fac acest lucru ( revedeti postul de acum cateva zile , cu filmuletul aferent ).

Intradevar, mentalitatea retelelor sociale a fost indusa de vechile retele sociale cum ar fi hi5, ce sunt considerate adevarate pierderi de vreme.
Twitter cred ca este o revolutie a cuvantului „viteza” pe internet.Incet, incet,tot mai multe nise se reorienteaza catre aceasta retea sociala.
Unul din exemplele care nu au nimic de castigat din aceste retele sunt cei care urmaresc cutremurele.S-au facut studii ca in cateva secunde twitter a raspandit cateva mii de mesaje in China la unul din cutremurele recente, ei avand nevoie de 10-15 minute pentru a face acelasi anunt prin metodele clasice(TV,Radio,website etc).Ce inseamna asta? 🙂
Citeam astazi un post pe http://www.dexblog.ro/internet/retele-sociale/twitter-dezvolta-optiuni-business/ ca twitter a inceput sa dezvolte optiuni de tip business pentru cei care vor avea cont de tip business.
Dar sunt conturi platite…
Pingback: uberVU - social comments
Poate esti printre putinii reprezentanti ai retailului sau FMCG-ului prezenti pe Twitter si poate printre foarte putinii activi dar felul in care il folosesti e remarcabil.. faptul ca re-twitteresti atatea lucruri si raspunzi la multe dintre subiecte, intr-o proportie mai mare decat informatiile dinspre business-ul tau.. e remarcabil.. continua! Vor veni si recompensa si partenerii de afaceri.
Eu sunt in continuare socat ca brand-uri importante din FMCG nu acceseaza retelele sociale ( ma refer la Twitter si Facebook, cu precadere ). Nici retail-erii, sucursalele din Romania, nu se inghesuie. Eu urmaresc pe twitter niste conturi externe ale unor filiale Auchan sau Carrefour si ai ramane surprins ce mesaje faine dau si ce usor e sa identifici, ca si client, anumite promotii, de exemplu.
La noi mai mult magazinele on-line sunt prezente si intr-o anumita masura active pe Twitter. Aproximativ 100 de e-shop-uri romanesti folosesc Twitter. Despre Facebook in zona retail electronic nu stiu..
Daca tu ai inteles ca Twitter-ul este un instrument orientat in cea mai mare parte a sa catre business, poti sa dai linistit delete la contul de twitter al firmei. Iti faci un bine pe termen lung, crede-ma.
Articolul tau este un semn ca social media nu este inca pe deplin inteles in randul marketerilor de la noi. Si fara un asiduu studiu, nici nu va fi inteles vreodata.
Atata timp cat pe twitter cei din domeniul retail-FMCG nu exista iar eu vad un potential urias de promovare in acesta retea sociala, nu vad de ce mi-as sterge contul de twitter al firmei, care – apropos – nici nu exista. Contul de twitter este personal. Tu nu intelegi ca in domeniul asta sunt singur pe aici ???? E bine, e rau ? Tu ce zici ?
Este adevarat ca Social Media nu se potriveste oricui. Depinde foarte mult ce urmaresti. Tu, de exemplu, ce urmaresti ?
Esti pe Twitter cam de cand sunt eu ( sept 2009 ). Eu provin din Offline. Tu esti, as putea spune, din online. Tu ce ai inteles din Twitter in aceste 7 luni ?
Pentru faptul ca nu ai inteles ce am vrut sa zic, nu trebuie sa te simti frustrat si sa raspunzi in consecinta. Sper ca nu crezi ca as putea impartasi intreaga mea experienta in social media in cateva cuvinte intr-un commentariu 🙂 Poate ar trebui sa te intrebi de ce esti singurul din FMCG (nu stiu, nu am verificat) pe twitter…
Nici tu nu cred ca ai inteles exact ce fac eu pe aici. Daca ai citit doar acest articol, tot e bine, dar nu e destul. In rest fiecare cu ale lui…