Stella Artois se pregăteşte pentru o mişcare neaşteptată în direcţia băuturilor din cidru, după cum dezvăluie The Grocer, fiind pentru prima oară când o marcă de bere cunoscută se axează pe o altă categorie.
Stella Cidre, o bautură din cidru premium cu 4,5% volum de alcool, va fi fabricată exclusiv pentru piaţa din Marea Britanie în Belgia, folosind mere Jonagold, propunându-şi să acopere categoria de cidru care se extinde pe piaţa din Marea Britanie.
Mai mult de jumătate din cantitatea de cidru a lumii este băută în Marea Britanie şi după o creştere a vânzărilor cu un procent de două cifre în ultimii ani, în 2010 s-a înregistrat o altă performanţă impresionantă, cu o valoare de până la 7,7% şi cu un volum al vânzărilor crescut cu 5,1%, potrivit ultimelor cifre anunţate.
Dar pentru Stella Artois şi compania-mamă a acesteia, AB InBev, lansarea categoriei din cidru marchează o schimbare radicală. Prima mutare a AB InBev în direcţia băuturilor din cidru s-a extins şi asupra sferei de acţiune a Stella Artois – brandul numărul 1 al băuturilor alcoolice din Marea Britanie – spre o categorie pe care competitorii au considerat-o inaccesibilă pentru o marcă de bere.
Preşedintele diviziei britanice, Stuart MacFarlane, a spus că în 20 de ani de când lucrează pentru AB InBev nu s-a simţit niciodată atât de emoţionat cu privire la o lansare. „Stella Cidre va dovedi o dată pentru totdeauna că Stella, ca brand, se află alături de celelalte mărci importante din industria bunurilor de larg consum, precum Coca-Cola, fiind aptă de câştiga noi consumatori prin noi categorii.”
Privind decizia de a folosi numele Stella pentru promovare, MacFarlane a spus că acesta ar putea aduce „un premiu, măiestrie, moştenire şi calitate categoriei băuturilor din cidru, fiind aceleaşi atribute care au adus succes sectorului de bere”.
Testarea în rândul consumatorilor a demonstrat că Stella Cidre a înregistrat o performanţă notabilă vis-à-vis de principalii rivali pe segmentul băuturilor din cidru, precum Bulmers şi Magners.
Bautura din cidru va fi disponibil la sticle de 586 ml şi la doze de 440 ml. Cum primul transport nu va ajunge pe rafturile magazinelor până la Paşte, încă se mai lucrează la dezvoltarea unor game de ambalaj pentru consumatorii-cheie, dar MacFarlane a spus că a fost primit un răspuns remarcabil de la nivelurile înalte ale industriei bunurilor de larg consum.
Lansarea va fi însoţită de o campanie de promovare la 360º care va costa milioane de lire sterline. Mesajele care vor însoţi campania „She’s a Thing of Beauty” se vor axa şi pe brandul principal, Stella Artois. Lansarea Stella Cidre continuă modelul inovativ realizat de către AB InBev axat pe extensiile de gamă dezvoltat în ultimii, incluzând Becks Vier, Stella 4% şi Bud 66. Stella Cidre va fi prezentă şi pe piaţă, dar nu în forma de draught.
Sursa: The Grocer
