Știri externe, pe scurt

Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, a înregistrat în 2015 cel mai lent ritm de creştere a vânzărilor din ultimii cinci ani, din cauza stagnării veniturilor în China.

Anul acesta, veniturile vor creşte cu ‘aproximativ’ 5%, excluzând achiziţiile, vânzările de active şi fluctuaţiile de curs valutar, a anunţat joi grupul elveţian. Anul trecut, avansul vânzărilor a fost de 4,5%. Este pentru al doilea an consecutiv când Nestle a raportat vânzări sub ţinta sa medie pe termen lung, de 5-6% anual.

În China, a doua mare piaţă a Nestle, veniturile au stagnat în urma încetinirii vânzărilor la anumite produse, cum ar fi dulciurile. De asemenea, compania se confruntă cu presiuni deflaţioniste în Europa.

În România, Nestle, cel mai mare producător mondial de produse alimentare, deţine fabrica de la Timişoara, deschisă în anul 1995.

grocery drinksCoca-Cola HBC, al doilea producător de băuturi Coca Cola din afara SUA, a raportat un declin de 11,4% al profitului net în trimestrul patru din 2014, din cauza condiţiilor dificile de pe piaţa din Rusia şi a deprecierii rublei.

Compania cu sediul în Elveţia a înregistrat, în perioada octombrie-decembrie 2014, un profit net de 30,4 milioane de euro (35 milioane de dolari), de la 34,3 milioane de euro în trimestrul patru din 2013.

Credit foto: Shutterstock

Coca-Cola HBC a revizuit în scădere ţinta pentru fluxul de numerar disponibil la 1,1-1,2 miliarde de euro, de la 1,3 miliarde de euro anterior, din cauza fluctuaţiilor de curs valutar. De asemenea, compania, prezentă în 28 de state, a avertizat că în acest an condiţiile economice rămân dificile.

Rusia este cea mai mare piaţă a Coca-Cola HBC şi în ultimii ani a fost principalul motor de creştere al câştigurilor companiei. Dar stagnarea economiei şi deprecierea rublei au afectat cererea pentru produsele companiei.

Coca-Cola HBC România are sediul social în Voluntari şi deţine trei fabrici de îmbuteliere pe teritoriul ţării, localizate în Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei.

Producătorul de băuturi răcoritoare PepsiCo a anunţat un profit trimestrial peste aşteptări precum şi un program de răscumpărări de acţiuni în valoare de 12 miliarde de dolari până în 2018.

În trimestrul patru 2014, profitul net al PepsiCo a fost de 1,31 miliarde de dolari. Pe ansamblul anului trecut, PepsiCo a înregistrat un profit net de 6,513 miliarde de dolari, în scădere cu 3% comparativ cu 2013.

În România, Pepsi este reprezentată de Pepsi Americas, care a intrat pe piaţa locală prin preluarea Quadrant-Amroq Beverages, fostul îmbuteliator local al băuturilor PepsiCo, pe care l-a integrat în anul 2006. Compania este, în prezent, al doilea mare jucător de piaţa locală de soft drinks.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,980 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Știri externe, pe scurt

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: