Studiu UNLOCK Research: La bere – un teritoriu comun pentru femei și bărbați

UNLOCK Research a realizat un studiu calitativ pentru Asociația Berarii României, care aduce noi informații despre percepțiile pe care femeile și bărbații din România le au asupra ieșirilor la bere și comportamentul lor în astfel de ocazii. Cercetătorii au stat „la o bere” cu ambele tabere și au aflat că și femeile, nu doar bărbații, preferă să se relaxeze savurând o bere iar discuțiile din jurul paharelor de bere sunt mai apropiate ca arie de interes decât am crede.

bere femeie

În ceea ce privește temele de conversație abordate, „la o bere” afli ce-au mai făcut prietenii tăi, ce mai e nou și ce mai facem săptămâna viitoare. În top 5 discuții la bere pe care le regăsim atât la mesele doamnelor, cât și lângă berile domnilor, se află:

  •  povestirea/ rememorarea unor întâmplări din trecut
  •  planurile de viitor, mai ales cele ce au legătură cu următoarele vacanțe sau concedii
  •  discuțiile despre bani și locul de muncă
  •  subiecte din agenda politică
  •  întâmplări recente

Deși subiectele dezbătute de femei și bărbați sunt asemănătoare, există o diferență de abordare, femeile preferând să disece mai mult subiectele și să intre în detalii. Despre ce vorbesc femeile la bere? Relații, machiaj, tratamente cosmetice și rețete culinare. Așa cred domnii că decurg discuțiile atunci când fetele ies la o bere. Tot ei cred că în general doamnele și domnișoarele vorbesc mai degrabă despre nemulțumirile din ultimul timp și se întâlnesc ca să se plângă unele celorlalte.

În realitate, femeile abordează o varietate de subiecte: discuții despre colegi, despre viața de zi cu zi sau despre partener, despre ce mai e nou, dar și despre ultimele știri din domenii de interes comun pentru ele, cum ar fi moda. Totuși, discuțiile între femei sunt mult mai detaliate și mai intime, ele fiind mai dispuse să asculte, să-și afirme părerile și să dea sfaturi.

Stereotipuri există și de cealaltă parte a baricadei. Întrebate ce cred că discută băieții la bere, doamnele spun că subiectele predilecte sunt fotbalul, gadget-urile sau jocurile și “alte femei”, totul într-o atmosferă dominată de încercările fiecăruia de a se lăuda cu propriile succese și a încerca să se impună în fața celorlați. Bărbații au mărturisit însă că subiectele lor de discuție variază: de la viața de zi-cu-zi (legate de job, casă) până la sport sau politică.

Rezultatele arată că la masa unor bărbați care au ieșit la bere discuția e începută de cel ce a convocat întâlnirea, pe când la o ieșire a fetelor conversația va fi demarată și monopolizată de cea care are cele mai multe lucruri noi de povestit.

În ciuda prejudecăților, femeile pot savura în voie o bere alături de bărbați, pentru că au cu siguranță subiecte comune de discuție. Deosebirile intervin însă la nivel de atmosferă a conversației și de ritual – bărbații preferă să păstreze un nivel scăzut de complexitate al discuției, dar animat și foarte expresiv în gesturi de solidaritate și confirmare (se ciocnește mult, se urează, se îmbărbătează, etc.). Femeile, pe de altă parte, se concentrează mai mult pe nuanțele relatării decât pe eveniment în sine. În jurul unei beri însă, barierele de gen, vârstă sau clasă se estompează, iar discuția curge mult mai natural”, declară Alexandra Sandu, Research Executive Unlock Market Research.

Femeile participante la studiu spun că berea este o alegere care ține chiar de plăcerile lor autentice, de momentele de relaxare când nu încearcă să demonstreze nimic celor din jur.

În cazul bărbaților, aceștia spun că berea este intrinsecă ieșirilor în oraș, fiind un simbol al relaxării și al momentelor plăcute petrecute cu prietenii.

Berea este o băutură perfect adaptată societății moderne și are chiar valențe de toponim – “ieșim la bere” este una dintre cele mai des folosite expresii pentru denumirea unei întâlniri între prieteni. Mai mult, contrar preconcepțiilor, și femeile ies la o bere, nu doar bărbații. Pe lângă faptul că, după cum relevă chiar studiul, un pahar de bere naște în jurul lui conversații interesante, berea este o alegere preferată de femei și pentru că este o băutură fabricată exclusiv din ingrediente naturale, cu un conținut caloric scăzut care le ajută să își mențină silueta”, declară Constantin Bratu, Director General Asociația Berarii României.

Studiul UNLOCK Research este o cercetare calitativă de insight, desfășurată în perioada septembrie – octombrie 2014, în București și a presupus realizarea a 12 interviuri etnografice, în două etape – acasă la respondent, respectiv în timpul ieșirii „la bere” cu prietenii respondenților în localurile lor preferate. Interviurile au fost realizate cu femei și bărbați, consumatori frecvenți de bere, ocazionali sau ne-consumatori de bere, cu vârste între 25 și 35 de ani.

Cercetarea face parte din campania „Iubesc Berea”, lansată de Asociația Berarii României.

Desfășurată sub un slogan care rezumă atitudinea consumatorilor de pretutindeni vizavi de bere – Iubesc Berea -, campania reprezintă un demers în premieră, inițiat pe termen lung la nivel european, România fiind prima țară care a adoptat și lansat această campanie, coordonată de către Berarii Europei.

Campania și-a propus să aducă în prim plan calitățile berii și să promoveze un consum moderat și responsabil de bere ca fiind parte a unui stil de viață modern, echilibrat și activ.

Prima fază a campaniei aduce în prim-plan percepțiile feminine legate de bere, iar execuțiile creative prezintă femeia în contexte diferite, surprinsă în același moment, cel în care savurează un pahar de bere. Este acel moment al zilei în care femeia preferă să fie pur și simplu autentică, în acord cu ea însăși, alegând să facă ce îi place: să savureze o bere.

Vizualurile campaniei propun o adevărată introspecție în gândurile femeii, împărtășind tuturor punctul ei de vedere și creând o legătură emoțională între bere, stilul ei modern de viață și atitudine.

Campania constă într-un demers pe termen lung și include deopotrivă componente de PR și  ATL – TV, print și online.

Atât în România, cât și la nivel european, campania se adresează strict persoanelor care au vârsta legală pentru a consuma bere.

  În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,836 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Studiu UNLOCK Research: La bere – un teritoriu comun pentru femei și bărbați

Spune-ți părerea

  1. […] Research a realizat un studiu calitativ pentru Asociația Berarii României, care aduce noi informații despre percepțiile pe care femeile […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: