Tendințele post-recesiune ale industriei cosmetice la In-Cosmetics 2011

Euromonitor International, în parteneriat cu In-Cosmetics 2011, a prezentat ieri ultimele previziuni legate de industria cosmetică. Prezentarea a fost urmată de o dezbatere privind concluziile Euromonitor în legătură cu cifrele industriei produselor cosmetice din Europa, la care au participat dr. Erik Schulze zur Wiesche din partea Henkel şi Antonio Argentieri din partea L’Erbolario.

Euromonitor International a subliniat faptul că firmele din domeniu urmăresc patru strategii pentru a depăşi post-recesiunea şi a anunţat previziunile sale pentru următorii cinci ani.

Irina Barbalova, directorul departamentului Beauty and Personal Care, în cadrul Euromonitor International, a declarat: „Industria cosmetică a înregistrat o creştere globală de 5% în 2010 în principal datorită performanţelor puternice ale produselor pentru pieţele de masă. Cosmeticele premium au crescut cu 2,5% în 2010, în timp ce creşterea segmentului produselor premium din SUA, Marea Britanie şi Germania a depăşit-o pe cea a cosmeticelor de masă. China şi-a depăşit dublul vânzărilor produselor premium din 2000 şi se aşteaptă să atingă 18% până în 2015, această valoare fiind în principal determinată de produsele premium de îngrijire a pielii.”

Cu toate acestea, ultimele sondaje realizate de către Euromonitor indică faptul că produsele cosmetice de masă vor avea o prezenţă globală şi mai puternică până în 2015, pe măsură ce dominaţia Americii latine în peisajul mondial al industriei de frumuseţe va creşte.

Euromonitor a explicat patru strategii-cheie pe care companiile din industria cosmetică le urmăresc pentru a se îndepărta din lumea post-recesiune:

consolidarea prezenţei în pieţele emergente, cum ar fi Africa de Sud, Egipt sau Indonezia. Aceste companii îşi consolidează oferta pentru consumatorii locali prin crearea de produse adaptate preferinţelor regionale.

oferind valoare banilor în pieţele vestice. Cu 55% din veniturile totale, pieţele vestice rămân importante. Cu toate acestea, consumatorii conştiincioşi au forţat companiile să adauge valoare gamelor de masă. Producătorii au adăugat tehnologii avansate pentru gama produselor de masă sau au achiziţionat game profesionale pentru a fi distribuite în sectorul retail pentru a obţine cât mai mult din sentimentul care adaugă valoare banilor.

● conectarea cu consumatorii de pe pieţele occidentale prin intermediul new media. Companiile explorează noi oportunităţi de a se conecta cu consumatorii datorită creşterii utilizării internetului şi a smartphone-urilor. Se preconizează că social networkingul, comerţul online şi comentariile consumatorilor vor juca un rol tot mai important în modelarea tendinţelor de consum în sectorul de cosmetică.

promovarea durabilităţii drept parte din comunicarea de brand. Concurenţa intensă şi conştientizarea tot mai mare a consumatorilor au pus companiile sub presiune, obligându-le astfel să-şi sporească prerogativele. Producătorii din industria cosmetică şi-au dedicat eforturile pentru reducerea deşeurilor, consumului de apă şi a emisiilor de gaze, precum şi pentru îmbunătăţirea durabilă a aprovizionării, cooperarea cu furnizorii de ingrediente şi de ambalare pentru obţinerea unor rezultate mai bune.

Privind în perspectivă pentru 2015, Euromonitor International previzionează că între 2010 şi 2015, creşterea economică globală pentru industria cosmetică va fi satisfăcută de către pieţele emergente. Spre exemplu, America Latină va înlocui America de Nord drept a treia cea mai mare regiune de la nivel global până în 2015.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,818 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Tendințele post-recesiune ale industriei cosmetice la In-Cosmetics 2011

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: