Tetra Pak anunta obiectivele de mediu pentru perioada 2012-2020

Tetra Pak a anuntat progresele companiei din 2012 in atingerea obiectivelor de mediu din strategia 2020, precum si privind scopul sau final de a oferi ambalaje sustenabile in totalitate, folosind doar materiale regenerabile, reducand la minim amprenta de carbon si eliminand deseurile. In urma cu doi ani, compania si-a stabilit obiectivele de mediu pentru urmatorii 10 ani, concentrandu-se pe trei domenii esentiale: amprenta de mediu, produse sustenabile si reciclare.

Obiectivul Tetra Pak in domeniul reciclarii este dublarea ratei de reciclare la nivel global pentru deseurile de ambalajele de carton de bauturi, la 40% pana la sfarsitul deceniului. La nivel global, reciclarea ambalajelor Tetra Pak a crescut cu 10% in 2012 – de la 528 tone la 581 tone, reprezentand 22% din total. Aproximativ 3,6 miliarde de ambalaje Tetra Pak au fost reciclate in plus in 2012 comparativ cu 2011.

Anul trecut, in Romania, Tetra Pak a lansat platforma Deceiubimcartonul.ro in cadrul unei campanii de informare despre importanta reciclarii ambalajelor de carton de lactate si sucuri. Aceasta campanie a inclus o serie de actiuni de informare si colectare folosind containere interactive amplasate in importante centre comerciale din Bucuresti. Materialele obtinute in urma reciclarii ambalajelor Tetra Pak vor fi folosite pentru a decora Gara de Nord pana la finele lunii aprilie 2013.

Obiectivul Tetra Pak din punct de vedre al produselor sustenabile este dezvoltarea de ambalaje folosind materiale 100% regenerabile si cresterea furnizarii de fibra de carton cu certificare Forest Stewardship Council™ (FSC™) pentru a fi folosita 100% in ambalajele Tetra Pak, obiectivul intermediar stabilit pentru 2012 fiind atingerea unui procent de 50%.

In 2012, au fost puse pe piata in 39 de tari 26,4 miliarde de ambalaje cu simbolul FSC, ceea ce reprezinta o crestere de 40% comparativ cu 2011. Tetra Pak a crescut furnizarea de carton certificat FSC la 38%, de la 34% in 2011. Acest rezultat nu a corespuns targetului de 50% setat in 2011. Compania lucreaza intens sa readuca aceasta masura in obiectivele stabilite, prin imbunatatirea sistemelor interne pentru a putea raspunde mai bine cererilor clientilor si lucrand cu furnizorii si alte parti interesate pentru a mari accesul la cartonul cu certificare FSC.

Obiectivul privind amprenta de mediu este pastrarea pana la sfarsitul anului 2020 a aceluiasi nivel limitat al impactului de mediu asupra lantului de productie si distributie, inregistrat in 2010.

Cifrele initiale indica reducerea emisiilor de carbon in operatiunile Tetra Pak cu 2 tone CO2 in 2012 (comparativ cu 2010), in ciuda cresterii volumului de productie in aceeasi perioada.

In 2012, Tetra Pak a colaborat cu World Resource Institute, cu WWF (World Wide Fund), cu furnizorii si clientii sai pentru a elabora un standard si parametrii in vederea masurarii obiectivului climatic in randul lantului de productie si distributie. Evaluarile realizate in 2010 si 2011 au indicat in medie, un potential de reducere a consumului de energie cu 12% pentru operatiunile proprii si reducerea impactului asupra mediului cu 11%.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,866 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Tetra Pak anunta obiectivele de mediu pentru perioada 2012-2020
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: