Toneli: „În 2020, ne așteptăm la o creștere a volumelor cu 25% și la o creștere a cotei de piață cu 3 puncte procentuale”

La începutul acestui an, am stat de vorbă cu Florin Panfile, Director Comercial Grupul Toneli (foto), liderul pieței de ouă de consum din România, ocazie cu care am realizat împreună o retrospectivă foarte cuprinzătoare a anului trecut și am centralizat așteptările pentru anul viitor în legătură cu compania și cu principalele sale branduri.

Care au fost cele mai importante proiecte pe care le-ați derulat anul trecut?

Cel mai mare proiect targetat de Toneli în 2019 a fost, de departe, Reorganizarea Strategică a Companiei, cu efecte în lanț – favorabile, bineînțeles! – asupra tuturor componentelor business-ului.

Apoi, am demarat un proiect vital pentru zona de producție, un proiect pe doi ani ce vizează modernizarea „din temelii” a propriei Fabrici de Nutrețuri Concentrate. Tot în această zonă, am mărit capacitatea de producție și în special pe cea de Free Range.

Nu în ultimul rând, am retehnologizat fermele, acolo unde se impunea acest lucru și putem spune la acest moment că funcționăm la parametri europeni de top din punct de vedere tehnologic.

Cele 2 ferme BIO

„Cireașa de pe tort” este, însă, fără doar și poate, începerea în luna noiembrie 2019 a lucrărilor de construcție a celor două ferme BIO ce vor intra în producție în semestrul 2 al acestui an.

Tot la proiecte materializate, finalizate cu succes, putem menționa obținerea certificărilor ITI – Internațional Taste Institute – și respectiv IFS care ne aduc valoare producției, echipei și companiei în general.

Aș sublinia câteva aspecte importante și în zona de marketing și merchandising unde am demarat strategii provocatoare, cu impact semnificativ în brand awareness-ul Toneli și Familia Toneli – „Go 360” (Marketing) și Catman Eggs (Category Management în categoria ouă).

Ce a adus 2019 diferit față de 2018? Care au fost cele mai mari provocări ale anului trecut?

O inflație națională de 4 – 5% în zona de food și o deflație de aproximativ 10% pe categoria ouă, din calculele noastre, a generat automat „provocarea” anului pentru că, în condițiile în care majoritatea categoriilor de costuri au crescut în principal din cauze de nivel macroeconomic – salarii, devalorizare leu, combustibili, energie, furaje etc –, prețul unitar n-a respectat aceeași dinamică ci dimpotrivă, a scăzut considerabil…Și de aici, rezultatele financiare obținute sunt în zona de subzistență în 2019.

2019 a fost un an bun din punct de vedere al rezultatelor financiare? Ce a susținut această performanță? Care au fost principalii piloni pe care s-a bazat creșterea?

Din punct de vedere volume scoase în piață, am obținut creșterea bugetată de +12% însă din punct de vedere cifră de afaceri și mai departe P&L, suntem „corigenți” anul acesta. Glumind, am clasat anul 2019 în categoria „voluntariat”.

Partea plină a paharului este totuși creșterea business-ului în zona lui calitativă – gama free range, gama funcțională OVITAL, brand business și mai puțin în Private Label.

Ce segment de business a înregistrat cea mai mare creștere?

Pe lângă cele expuse mai sus, ne bucură trend-ul pozitiv pe subcategoria „caserole”. Paradoxul consumatorilor de ouă este că deși 9 din 10 dintre aceștia deschid caserolele să analizeze vizual produsele, deci caută calitate, totuși categoria este dominată din punct de vedere volume de vânzările la cofraje.

Principiul „frigiderului plin” (care are și un spațiu generos alocat ouălor, deși consumul mediu indică aproximativ 1 ou la 3 zile per capita, în timp ce românii declară că fac cumpărături de alimente proaspete în 5,5 zile din săptămână!) este încă de actualitate.

Care sunt principalele atu-uri ale producătorului Toneli?

Mentalitatea proprietarilor businessului Toneli și a echipei manageriale, expertiza, infrastructura pe care o deținem, planurile de investiții în derulare și cele viitoare, portofoliul de produse și de clienți.

De asemenea, brand awareness-ul Toneli – un studiu recent (noiembrie 2019) ne arată că notorietatea asistată a brandului Toneli în categoria ouă, este la nivelul de 57% (89% în București!) pe locul 1 la egalitate cu cea a unui mare retailer, poziția în piață – anul acesta market share-ul Toneli a crescut, la fel și distribuția „grea” (pe comerțul modern), service level-ul, care a urcat anul acesta la aproximativ 95%, marketingul 360, merchandising național sunt alte atu-uri ale companiei noastre.

Toate aceste adevărate valori, ce nu sunt doar statement-uri înrămate pe pereți, duc Toneli la un alt nivel, spre alte perspective, avem toată încrederea să declarăm astfel.

Ce credeți că se va schimba cel mai mult în 2020 și de ce?

Bună întrebare, la care cred că toți managerii s-au gândit sau se gândesc în această perioadă. În primul rând, nu vom neglija zona macroeconomică, care „le face și desface” pe toate – vom avea an electoral cu alegeri locale si parlamentare, inflație 3,1%, PIB +4%, salariul mediu net +10%, pensii +5 – 7%, devalorizare 2%, deci pe scurt, vom avea o creștere a consumului cu o foarte posibilă lină migrație spre upgrade și în același timp vom avea creșteri implicite de costuri, cumva scenariul anului 2019.

În condițiile date, va fi un an în care mai mult ca niciodată trebuie să fim foarte prezenți, atenți, eficienți, cu expertiză foarte bună și un cost control „la sânge”.

În opinia noastră, curba de preț în acest an va fi una mai puțin tumultoasă ca în ultimii 3 ani, iar prețul mediu va crește cu aprox 2%.

Ce așteptări aveți de la 2020? Ce obiective concrete v-ați propus pentru 2020?

Viziunea Toneli este redată în sloganul „Toneli – adevăratul maestru al oului!”, prin urmare toate eforturile converg în această direcție. Ne propunem să creștem, în continuare, pe zona Free Range, zona emergentă, deși aparent nișată (sub 4% din piață).

Pe lângă demararea proiectului cu produse BIO, ne propunem să deschidem piața Horeca cu un plan strategic concertat – management, sortimentație, marketing, iar în plus, vizăm proiecte în zona funcțional products.

Altfel, ne așteptăm la o creștere a volumelor cu 25%, la o creștere a cotei de piață cu 3 puncte procentuale, vom eficientiza fuxurile și vizăm trecerea în zona de profit.

De asemenea, vom efectua un cost control mai eficient, vom executa întocmai bugetul propus, iar la final ne dorim să atingem un nivel de awareness național de 70%.

Toneli

Cu o experiență de peste 25 de ani, Grupul Toneli își desfășoară activitatea în industria producătoare de ouă de consum din România. Conform datelor Nielsen – MAT YTD Aprilie 2019 – Toneli este liderul pietei din punct de vedere volum (6%), valoare (9%), distributie(46,6%) și principalul furnizor de Private Label (30 – 35%, conform propriilor estimări).

Toneli are un model de business integrat pe verticală, dețînând în prezent 3 capacități de producție furaje, 4 ferme de creștere a tineretului de înlocuire, 14 ferme de producție ouă, 3 centre de colectare, sortare și ambalare ouă autorizate pentru schimburi intracomunitare, o companie logistică ce asigură direct și prin terți distribuția națională a ouălor. De asemenea, s-a acordat o atenție deosebită metodelor de creștere a păsărilor, ponderea de ouă de consum provenite de la găini crescute în sistem Free Range crescând semnificativ.

Pentru partea de relație cu piața și cu consumatorul final, structura organizatorică Toneli dispune, pe lângă departamentul de vânzări dedicat în special comerțului modern (IKA), de un department de marketing ce lucrează pe un plan 360° și de o divizie de merchandising.

Branduri Toneli

Grupul Toneli deține brandul „Familia Toneli”, cel mai cunoscut brand din România în piață ouălor de consum, care de altfel a și consacrat grupul Toneli de-a lungul timpului dar și brandurile Ovital și Ou La La.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,036 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Toneli: „În 2020, ne așteptăm la o creștere a volumelor cu 25% și la o creștere a cotei de piață cu 3 puncte procentuale”
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: