TOPGEL: „Poți să ai un business de succes și poți găsi oportunități de creștere inclusiv în perioade de criză și de incertitudine”

TOPGEL, cel mai mare producător român de înghețată și una dintre cele mai de succes afaceri de familie din România, aniversează în acest an 25 de ani de existență. Alături de Bianca Popa, Director de Marketing & Co-Administrator TOPGEL, am trecut prin povestea de început a companiei, am aflat care au fost și sunt principalii piloni de creștere, am bifat principalele atu-uri ale companiei și am aflat care sunt planurile și așteptările într-un context care s-a schimbat semnificativ în acest an.

TOPGEL a început în 1994, ca o afacere locală de familie, cu o capacitate de pasteurizare de 250 litri/oră și o capacitate de înghețare de 300 litri/oră.

Astăzi, TOPGEL are o capacitate de producție de 100 tone/zi și este, astfel, cel mai mare producător autohton de înghețată. Compania are în portofoliu peste 50 de sortimente de înghețată și o gamă de patiserie cu focus pe napolitane, categorie dezvoltată în ultimii ani ca o completare necesară pentru extrasezon.

TOPGEL

TOPGEL deține o unitate de producție în Comuna Cârcea, în apropierea orașului Craiova, care include 9 linii de producție de înghețată și 6 linii dedicate produselor de patiserie. Compania a investit într-o rețea proprie de distribuție, care în prezent numără 24 de centre și o flotă dedicată formată din 200 de autofrigorifice pentru înghețată, 75 de autoutilitare pentru produse de patiserie și un camion frigorific.

Care sunt principalele atu-uri ale companiei TOPGEL în piața de profil?

Durabilitatea, stabilitatea și investițiile în tehnologie sunt principalele noastre atu-uri.

Suntem pe această piață de 25 de ani, ne cunoaștem foarte bine business-ul și consumatorii și am crescut continuu. Ne-am dorit să punem pe piață un produs de bună calitate, la un preț corect, fără să facem rabat la calitate.

De aceea, am investit permanent în tehnologie de ultimă oră pentru a produce și livra produsele TOPGEL la cele mai înalte standarde către consumatori. Doar în ultimul an, compania a realizat investiții de 1.360.000 de Euro în tehnologie și echipamente pentru modernizarea depozitelor frigorifice centrale și a stației de epurare și pentru achiziționarea unui robot de ambalare a înghețatei și lăzi frigorifice noi.

De asemenea, distribuția proprie, gama diversificată de produse – aici includem și producerea de „accesorii” adiacente înghețatei, precum cornetele și toppingurile -, sunt aspecte care ne diferențiază pe piața de profil.

Nu în ultimul rând, implicarea în comunitatea locală, din zona Craiovei, unde se află centrul operațiunilor companiei, alături de preocuparea legată de personal – instruire și fidelizare – sunt alte atu-uri care ne-au definit în acești 25 de ani de existență.

Care au fost principalii piloni de creștere a businessului TOPGEL în acești 25 de ani?

TOPGELÎntotdeauna ne-a preocupat calitatea produselor, de la faza de materie primă și până la livrare, către consumatorul final. Am fost mereu atenți la dorințele consumatorilor noștri și la tendințele din piață și am putut să venim în întâmpinarea lor. Capacitatea de a crea sortimente noi în timp scurt și de a le propune spre vânzare ne-a susținut, de asemenea, creșterea.

Iar pentru a ne ține clienții aproape, de-a lungul timpului, am creat combinații neașteptate de gusturi și am propus clienților un aspect comercial atrăgător pentru produsele noastre.

Sunt peste trei luni de când contextul s-a schimbat profund. Cum vedeți actuala situație din punct de vedere business?

Cererea de înghețată a scăzut în mediul urban, în contextul pandemiei și al crizei cauzate de aceasta, dar mai ales din cauza vremii, destul de răcoroase până spre finalul lunii iunie. Odată cu creșterea temperaturilor, în ultimele săptămâni, consumul a crescut rapid și avem cantități mari de înghețată în producție în fiecare zi.

În același timp, în ce ne privește, cererea de napolitane este în creștere.

Revenind la înghețată, clienții o consumă în continuare mai degrabă în sezon și foarte puțin în extrasezon, ceea ce ne arată că, în mod evident, comportamentul de consum nu s-a schimbat simțitor. În aceeași notă, consumul din online și cumpărăturile online au devenit mai degrabă mainstream în rândul tuturor categoriilor de public, comportament care se va permanentiza.

Cu alte cuvinte, business-urile trebuie să se adapteze la noile trenduri, atât în ceea ce privește cererea legată de tipologiile de produse, cât și din punctul de vedere al modului de achiziție. Brandurile trebuie să fie acolo unde se află și publicul. Dar totuși, înghețata rămâne un produs de impuls, care trebuie să satisfacă rapid o nevoie.

Industria de înghețată este una oricum competitivă la nivel național, majoritatea jucătorilor fac eforturi să-și mențină poziția pe piață, iar mișcările strategice în această perioadă vor fi decisive pentru piață și pentru poziționarea în rândul consumatorilor.

Ce credeți că se va schimba cel mai mult în piața de înghețată în 2020 și de ce?

Schimbările încep deja să apară, atât în ceea ce privește lansarea de produse noi, dar și în ceea ce privește listarea jucătorilor din piață în diferite alte canale. Cu siguranță, aceste comportamente se vor permanentiza și piața de înghețată va trebui să vină cu multiple inovații în rândul marilor jucători pentru ca aceștia să-și păstreze poziția curentă.

Ce așteptări aveți de la 2020?

Vom lansa un sortiment aniversar, cu ocazia împlinirii a 25 de ani de TOPGEL, care a fost creat de unul dintre consumatorii și fanii noștri. Le-am provocat imaginația iubitorilor de înghețată prin intermediul ”Atelierului de Gusturi Noi”, o campanie care i-a invitat să creeze o combinație proprie de arome. Sortimentul câștigător, care a primit cele mai multe voturi din partea publicului, se numește CroqueMenthe și îl veți vedea în curând la raft.

Altfel, ne așteptăm ca, atât comportamentul de consum, cât și preferința consumatorilor să se schimbe, iar noi urmărim acest lucru îndeaproape pentru a ne adapta la noile trenduri.

Avem o lecție de învățat din această perioadă?

Poți să ai un business de succes și în perioade de adversitate și poți găsi oportunități de creștere inclusiv în perioade de criză și de incertitudine. Noi suntem pe piață de 25 de ani, am trecut prin numeroase schimbări economice și sociale și știm că un business solid, cu capacitate bună de adaptare, este unul care poate depăși aproape orice obstacol.

Cu cât ești mai aproape de public și de cerințele sale, mai ales într-o astfel de perioadă, cu atât preferința acestora pentru brandul tău se va menține.

De asemenea, e important să comunici în mod constant, atât intern, cât și extern, pentru a menține un climat de siguranță și de încredere.

Prezență în piață

Compania TOPGEL este prezentă la nivel național în Tradițional Trade, cu 24 de puncte de distribuție care acoperă toată țara și peste 16.000 de magazine în care sunt comercializare produsele noastre. Principalele noastre produse și branduri sunt: Bambino, înghețata Polară, înghețata Fresh, înghetata Eli, cornetul COOL și Sandwich-ul Club.

Lucrăm să dezvoltăm noi strategii de listare pentru produsele TOPGEL și noi parteneriate strategice, astfel încât să ne dezvoltăm baza de clienți și market share-ul.

TOPGEL

Cu o cifră de afaceri de 15,7 milioane de Euro în 2019 și cu o capacitate de producție de 100 de tone de înghețată pe zi, TOPGEL este cel mai mare producător de înghețată din România și una dintre cele mai importante companii din județul Dolj. În 2019, compania a înregistrat un profit de 3,4 milioane de Euro și a contribuit la economia românească cu o sumă de aproximativ 2 milioane de Euro, sub formă de taxe și impozite.

De asemenea, TOPGEL se situează în top 3 jucători pe piața de înghețată din România, cu o cotă de piață de 15% din punct de vedere al volumului, conform datelor Eurostat, rezultate dintr-o analiză Frames.

Mai multe informații pe www.topgel.ro

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *