TOPGEL, mai aproape de consumatori și de schimbările la nivel de consum, într-un sezon atipic

TOPGEL, cel mai mare producător român de înghețată și una dintre cele mai de succes afaceri de familie din România, își face bilanțul unui sezon, care urmează să se încheie în curând, un sezon total atipic, dar unul care a înregistrat rezultate bune, în special datorită campaniilor de marketing, care au funcționat pentru că brandul a fost mai aproape de consumatori și de schimbările la nivel de consum. Mai multe detalii legate de campaniile de marketing și comunicare ale companiei TOPGEL, am aflat de la Bianca Popa, Director de Marketing & Co-Administrator TOPGEL.

Ce a adus diferit sezonul care urmează să se încheie?

TopgelSezonul 2020 a fost, fără doar și poate, unul dintre cei mai provocatori ani dintre cei 25 de ani de existență a companiei TOPGEL. Suntem cel mai mare producător de înghețată român, iar această perioadă imprevizibilă a fost dovada faptului că suntem o echipă unitară, dinamică și flexibilă, care se poate adapta rapid la un context care a pus la încercare întreaga industrie.

2020 ne-a dovedit că poți menține în ascensiune un business chiar și în vreme de criză doar dacă ești aproape de consumator, de noile tendințe de consum și reușești să identifici oportunitățile.

În ultimii ani am înțeles că investițiile smart în campanii de marketing care să fie bine adaptate la realitatea de zi cu zi a consumatorilor TOPGEL ne vor ajuta să facem un pas în plus către viitor.

Așadar, putem spune că 2020 a fost un an inedit și cu rezultate bune: am aniversat 25 de ani de existență pe piață, am lansat un nou sortiment de înghețată în vreme de criză și, cel mai important, am fost aproape de consumatori printr-o serie de acțiuni de comunicare și de marketing dedicate care să susțină activitatea TOPGEL.

Cum au ajutat vânzările TOPGEL campaniile de marketing și comunicare?

Anul acesta, ne-am propus să ducem compania la un alt nivel și am investit într-o serie de campanii de comunicare și marketing, care să fie susținute nu doar în online, ci și in-store. Startul noului sezon a fost unul greoi și din cauza temperaturilor scăzute din luna mai, însă focusul nostru s-a concentrat pe expunerea și vizibilitatea brand-ului și a produselor TOPGEL.

Chiar și într-o perioadă atipică, cu multe provocări, am vrut să celebrăm cei 25 de activitate TOPGEL alături de consumatorii noștri. Din fericire, zilele călduroase din această vară ne-au ajutat să menținem producția la capacitate maximă și totodată, finalul de sezon se prezintă cu temperaturi mai mari decât ne-am fi așteptat, ceea ce este un avantaj pentru noi, dar și o bucurie în plus pentru iubitorii de înghețată.

Portofoliul nostru include peste 50 de sortimente și arome de înghețată și am vrut să ne inițiem consumatorii în procesul de producție și în același timp, să cunoască și mai bine varietatea produselor TOPGEL.

Acțiuni concrete:

Sezonul a debutat cu lansarea campaniei Atelierul de Gusturi Noi, campanie desfășurată în luna mai. I-am invitat pe consumatori să creeze și să voteze cel mai nou sortiment de înghețată din portofoliul companiei. Campania s-a desfășurat exclusiv în mediul online, iar iubitorii de înghețată TOPGEL au avut ocazia să combine aromele favorite și să creeze de la zero un nou sortiment de înghețată, pe placul fiecăruia.

Înghețatele nou create au intrat automat în cursa pentru premii, iar câștigătorii s-au bucurat de surprize precum console Playstation, tablete și jocuri Monopoly. Campania s-a încheiat cu lansarea noului sortiment de înghețată, Croque Menthe – cu aromă de mentă, glazură de ciocolată și topping de nuci caramelizate. Provocarea a fost mare, dar cu rezultate excelente, întrucât am reușit să producem noul sortiment în două săptămâni și să îl lansăm pe piață imediat. Consumatorii îl pot găsi în întreaga țară distribuit către partenerii din comerțul tradițional prin cele 24 de puncte de distribuție proprie în cele 20.000 de magazine partenere.

Sezonul 2020 a continuat cu o nouă campanie dedicată consumatorilor, care i-a încurajat să ofere recenzii înghețatelor TOPGEL și astfel, să devină Testeri de Înghețată. Peste 30.000 de consumatori au răspuns provocării noastre, iar la finalul campaniei câștigătorii s-au bucurat de premii precum trotinete electrice și boxe bluetooth.

Ce acțiuni de promovare instore s-au făcut, în contextul în care acțiunile de promovare tip sampling nu s-au mai putut face?

Chiar dacă anul acesta acțiunile de promovare în mediul online au fost la îndemâna tuturor, nu ne-am mutat definitiv atenția de la acțiunile in-store. Cele două campanii din online s-au bucurat de un real succes și de un răspuns bun din partea consumatorilor, iar cea de-a treia și ultima campanie din sezonul 2020 a combinat componenta online cu cea offline.

Generatorul de Vacanțe este ultima noastră acțiune din acest sezon, dar și cea mai curajoasă. Am pornit de la faptul că vara 2020 a fost mult mai puțin permisivă din prisma locațiilor în care am fi vrut să ne petrecem vacanțele, iar Generatorul de Vacanțe TOPGEL a promovat turismul românesc și le-a oferit consumatorilor o alternativă de vacanță într-una din destinațiile din țară.

Pentru a participa la concurs, iubitorii de înghețată au cumpărat produse TOPGEL și și-au înscris bonurile fiscale pe platforma concursului. Marele premiu a fost o mașină gata echipată de aventură, iar restul premiilor au constat în biciclete și drone de care câștigătorii s-au putut bucura.

Rezultate

2020 ne-a dovedit că o strategie de business cu obiective de marketing și comunicare clar aliniate vor transpune eforturile de peste ani în rezultate remarcabile chiar și în vremuri dificile. Anul acesta, ne-am concentrat eforturile nu doar pentru a păstra un progres liniar, ci pentru a impulsiona ascensiunea business-ului TOPGEL.

Campaniile de comunicare și marketing ne-au ajutat să creștem vizibilitatea și expunerea brand-ului TOPGEL în atenția consumatorilor. Cele 3 campanii dedicate au înregistrat peste 50.000 de înscrieri în concursurile organizate vara aceasta, iar vânzările, deși cu un start greoi la început de sezon, ne-au determinat să funcționăm la capacitate de producție de 100%.

Topgel

Care au fost elementele cheie în campaniile de marketing si comunicare?

Succesul campaniilor de marketing și comunicare nu constă într-un secret sau o rețetă aplicată pas cu pas. Desigur, strategia este unul dintre factorii importanți, însă implementarea și potențialul de viralitate sunt de asemenea puncte cheie care conduc campaniile către succes și rezultatele propuse.

Suntem de 25 de ani pe piață, am testat de-a lungul timpului diverse forme de a ajunge în atenția publicurilor noastre și de fiecare dată am ajuns la câteva elemente comune, care fac diferența: oamenii vor răspunde întotdeauna pozitiv dacă se regăsesc în valorile și mesajele transmise de brand, iar produsul nu trebuie să înșele așteptările.

Din fericire, anul acesta a fost o oportunitate importantă pentru noi: adaptarea noastră ca organizație la noul context și la măsurile necesare, dar și găsirea unui mix de marketing și comunicare optim în condițiile date. Campaniile au funcționat pentru că am fost aproape de consumatori și de schimbările la nivel de consum. Nu am lăsat valul să treacă, iar acest lucru s-a putut observa acum la finalul sezonului.

Care sunt elementele diferențiatoare pentru brandul TOPGEL și cum au fost puse acestea în valoare?

Producem înghețată de 25 de ani pe piața din România, iar experiența și deciziile de business potrivite ne-au propulsat pe poziția pe care ne aflăm azi: cel mai mare producător de înghețată român. De la bun început am vrut ca produsele noastre să fie în primul rând pe placul consumatorilor și să răspundă nevoilor lor. Ne-am propus să nu facem rabat de la calitate și cu toate acestea, să păstrăm un preț accesibil al produselor. Și am reușit!

Acestea nu sunt singurele lucruri care ne diferențiază în piață: e impresionant să vezi un brand 100% românesc care a pornit de la zero ca o afacere de familie, iar azi ajunge primul producător din industrie. Producem înghețată cu imaginație de 25 de ani, avem un portofoliu de peste 50 de sortimente și arome de înghețată, implicăm consumatorii în procesele noastre de producție prin campanii dedicate și nu în ultimul rând oferim zâmbete și bucurie clienților noștri. Iar asta e cea mai mare satisfacție!

Cum pregătește TOPGEL sezonul anului viitor?

Campaniile din acest an au setat un fundament important pentru ceea ce vom face în anul 2021, când ne dorim să investim mai mult și mai inteligent în a duce business-ul TOPGEL la următorul nivel prin lansarea de produse complementare, noi medii de listare, digitalizarea accelerată a companiei și nu în ultimul rând prin campanii integrate cu componente de in-store și activări.

TOPGEL

Compania TOPGEL, producător român de înghețată și sortimente de patiserie cu sediul lângă Craiova, aniversează în acest an 25 de ani de activitate. Cu o cifră de afaceri de 15,7 milioane de Euro în 2019 și cu o capacitate de producție de 100 de tone de înghețată pe zi, TOPGEL este cel mai mare producător de înghețată din România și una dintre cele mai importante companii din județul Dolj. De asemenea, TOPGEL se situează în top 3 jucători pe piața de înghețată din România, cu o cotă de piață de 15% din punct de vedere al volumului, conform datelor Eurostat, rezultate dintr-o analiză Frames.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,062 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » TOPGEL, mai aproape de consumatori și de schimbările la nivel de consum, într-un sezon atipic
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: