Unilever – o companie cu tradiție și viziune

Unilever este una dintre cele mai prospere companii din zona FMCG, cu peste 330.000 de produse pe care le oferă consumatorilor.

Acest succes nu a apărut însă peste noapte și, ca orice afacere de de top, Unilever are o poveste interesantă și o viziune datorită cărora viața consumatorilor și a angajaților săi a fost schimbată în mod radical.

Totul a început la sfârșitul secolului al XIX-lea când, din cauza unei crize acute de unt, două familii rivale producătoare ale acestui produs, Jurgens și Vandenbergs, au reușit prin inovație să îmbunătățească gustul și proprietățile margarinei.

După o perioadă în care ambele companii au investit în comercializarea unei margarine de calitate, Jurgens și Vandenbergs au fuzionat  pentru a forma Margerine Unie.

În același timp, un alt vizionar al timpului său, William Lever, a dezvoltat o afacere care a schimbat viața întregii lumi.  Fondatorul Lever Bros a avut ideea de a tăia calupurile de săpun în bucăți mai mici și de a le comercializa separat sub denumirea de Sunlight Soap. Prin acest produs, Lever își dorea să îmbunătățească curățenia și igiena precare din anii 1890.

De asemenea, William Lever a reușit să creeze un mediu de muncă adecvat pentru angajații săi; le-a redus orele de lucru, i-a plătit corespunzător și a introdus anumite beneficii în viața acestora precum pensia, șomajul, ajutor în caz de boală, cantine la locul de muncă.

Margerine Unie și Lever Bros au continuat să dezvolte afaceri de succes până în anul 1920 când au fuzionat și au creat în mod oficial Unilever.

Deși a trebuit să facă față unor perioade tumultoase din istorie, precum cele Două Războaie Mondiale și perioade de recesiune, Unilever a continuat misiunea pe care a moștenit-o și a reușit astfel să devină una din cele mai mari companii din lume, cu peste 400 de branduri, 12 dintre acestea generând profituri de 1 miliard de euro pe an.

Pe piața românească Unilever se află din 1995. Până în prezent, a investit aproape 125 milioane euro, fiind unul dintre cei mai importanți investitori din România.

Sursă: www.unilever.com

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,836 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Editorial » Unilever – o companie cu tradiție și viziune
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: