Va exista un război istoric Coca-Cola – Pepsi și pe rețelele sociale?

De-a lungul timpului au existat numeroase branduri care s-au confruntat direct pentru supremația în fața consumatorului. Unele dintre ele, cum este cazul rivalității dintre Coca-Cola și Pepsi, continuă și în prezent, fără un câștigător clar.

Ceea ce a fost numit de către media drept „Războiul cola”, este o competiție acerbă care s-a declanșat acum mai bine de un secol.

În 1886, rețeta Coca-Cola a fost inventată de către John S. Pemberton. Noua băutură avea un gust unic și nu a avut concurență până în anul 1893 când Caleb Bradham, un farmacist din Carolina de Nord a creat “Brad’s drink”, băutura cunoscută azi sub numele de Pepsi.

În timp ce Coca-Cola a înregistrat vânzări fabuloase, Pepsi a intrat de două ori în faliment în perioada celor Două Războaie Mondiale, dar a reușit să își reconstruiască cu succes brandul. Ambele companii s-au implicat în campanii de marketing care mai de care mai ingenioase și s-au luptat pentru fidelizarea consumatorilor.

Însă odată cu amploarea luata de mediul online, lupta s-a mutat și în Social Media. În noul „război Social Media”, mai exact pe Twitter și Facebook, Pepsi domină prima rețea socială, în timp ce Coca-Cola deține supremația pe ce-a de-a doua.

Astfel, Pepsi are peste 1 milion de followers pe Twitter, pe când Coca-Cola abia se apropie de 600 000 de followers.

De asemenea, Coca-Cola are peste 47 de milioane de like-uri pe pagina de Facebook, în timp ce Pepsi a adunat aproximativ 8 milioane 700 de like-uri, o cifră considerabil mai mică.

Cum prezența consumatorilor pe rețelele de socializare este din ce în ce mai mare, cu siguranță, competiția dintre cele două mari branduri va continua o perioadă îndelungată. Rămâne să vedem dacă va exista un „război istoric al cola” și în Social Media.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,863 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Va exista un război istoric Coca-Cola – Pepsi și pe rețelele sociale?
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. Pepsi si in Romania are o prezenta sociala foarte bine intretinuta (Facebook, Twitter, Youtube).
    Bravo lor ca sunt acolo unde le sunt si consumatorii!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: