Vânzările AGRICOLA la carnea de pasăre au crescut cu 10% în 2014

Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA Bacău au totalizat în volum, în 2014, 36.614 tone, cu 10% mai mult față de anul precedent și cu aproape 9% în valoare.

agricola1

Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2014 este de aproximativ 353,665 mil. lei (circa 81 mil. euro), față de 326.348 milioane lei în 2013 (cifră din care am scăzut 37,229 mil lei – aferentă departamentului Magazine AGRICOLA care a fost externalizat la finalul anului 2013, devenind AGRICOLA Magazine SRL).

Performanţa economică a companiei a fost în 2014 rezultatul unei execuții foarte bune în operațional, iar revenirea prețurilor principalelor resurse la niveluri mai rezonabile a ajutat si ea. Vânzările AGRICOLA de carne de pui au crescut faţă de anul precedent în principal datorită creșterii ponderii în mixul de produse comercializate a sortimentelor cu valoare adăugată mare – produse refrigerate tranșate și dezosate, în detrimentul carcasei de pasăre.

„Orientarea din ce în ce mai accentuată a consumatorilor noștri către produse din carne în ambalaje, asigură un grad de siguranță alimentară ridicat și care mențin cu succes proprietățile organoleptice ale cărnii refrigerate.  Am crescut, de asemenea, cantitățile de produse diferențiatoare, de nișă, cum sunt Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres, gama Ușor de Gătit si, respectiv, sortimentele din carne de curcă, rață și chiar iepure. Rezultatul continuă trendul crescător pe care AGRICOLA îl menține în ultimii 6 ani – vorbim de o dublare a vânzărilor în acest interval – în contextul în care piață cărnii de pasăre înregistrează o creștere lentă în 2014 față de 2013, de 2%, iar prețul mediu al cărnii de pasăre urmează un trend negativ în Europa, respectiv de – 3 procente în piața internă, în aceeași perioadă.

În anul 2014, 85% din carnea de pui comercializată a fost carne refrigerată. Exporturile s-au diminuat  cu aproximativ 30% față de anul trecut (circa 8% din producţia de carne) deoarece, pe de o parte, ne-am concentrat mai mult pe piața internă, în special în zona retailului tradițional, unde livrăm astăzi 36,5% din producția de carne, iar pe de altă parte exportul a fost orientat exclusiv pe marfă cu valoare adăugată mare, o parte semnificativă a acesteia fiind vândută sub brand AGRICOLA”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

La toate celelalte categorii de produse AGRICOLA a înregistrat creșteri. La categoria mezeluri (salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola), valoarea totală a vânzărilor a fost cu 11% mai mare decât în 2013, în condițiile în care această piață a continuat să se contracte. Salamurile crud-uscate AGRICOLA au înregistrat anul trecut o creștere valorică a vânzărilor de 16%, respectiv o creștere de 14% în volume.

„Ne consolidăm poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate, cu vânzări de 16% din total segment. De asemenea, sortimentul nostru cel mai de preț – Salamul de Sibiu AGRICOLA – a înregistrat pe parcursul anului trecut o cotă de piață medie valorică de 51%, respectiv o cotă medie în volum de 50% din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă. Anul trecut am vândut cu 11% mai mult Salam de Sibiu Agricola decât în anul 2013”, a precizat Grigore Horoi.

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola Bacău ce comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, si-a menţinut anul trecut, cumulat, o cotă de piaţă de 19% în categorie. Astfel, în 2014 faţă de anul precedent vânzările companiei Europrod de semipreparate și produse ready meal au crescut cu 18% în valoare, în condițiile unei creșteri de 19% a volumelor comercializate.

La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creștere cu 13% a cifrei de afaceri în 2014, respectiv o creștere cu aproape 6% a bucăţilor vândute în 2014 (57,894 mil. buc.).

”Vorbim în continuare de o perioadă în care prețul mediu înregistrează un trend descrescător, similar celui european. Suntem hotărâți să ne continuăm trendul ascendent din ultimii ani. Avem în continuare obiective de creștere. Pentru anul 2015 ne-am propus o menținere a cantităților vândute la carnea de pasăre, o creștere de 10% la mezeluri și semipreparate. Ne îndreptăm atenția către creșterea profitabilității, în special prin selecția riguroasă a portofoliului de produse, însă investim în continuare în diferențiere și comunicare pentru consolidarea valorii brandului AGRICOLA în piață”, a încheiat președintele Grigore Horoi.

 În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,917 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Vânzările AGRICOLA la carnea de pasăre au crescut cu 10% în 2014

Spune-ți părerea

  1. […] Vânzările AGRICOLA la carnea de pasăre au crescut cu 10% în 2014 […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: