Heineken Holding NV si-a anunţat la finalul lunii octombrie rezultatele pentru al treilea trimestru din 2010, comparativ cu acelasi trimestru din 2009, acestea nefiind foarte convingatoare. Haineken a motivat scaderea volumelor prin faptul ca, pe timpul verii, in Vestul Europei vanzarile au fost mai slabe. Producatorul olandez de bere a spus : „conditiile meteorologice nefavorabile si scaderea increderii consumatorilor au fost cauza vanzarilor slabe in Marea Britanie, Italia, Olanda si Spania”. Volumele din Europa de Vest au scazut cu mai mult de 4% in perioada celor trei luni de vara.
Cu toate astea vanzarile totale au crescut cu 13%, adica la 4.62 miliarde de € (4.03 miliarde de £), impulsionate fiind de achizitionarea producatorului de bere mexican Femsa, in timp ce profiturile au crescut cu mai mult de 10%, adica la 520 milioane de €.
Volumul brandului Heineken in segmentul premium international a crescut cu 2,2%, adica la 6,9 milioane de hectolitri, depasind din nou rata medie de creştere a Grupului. Cresterea volumului a fost determinata in principal de catre Brazilia, Africa de Sud, Taiwan, Vietnam, Franta si Nigeria, compensand volumul mai mic din Statele Unite ale Americii, Spania, Polonia si Grecia.
In Europa Centrală si de Est, excluzand Rusia, volumul a scazut organic cu 1,0%. Cresterea din Romania, Serbia, Belarus si Austria a compensat partial declinul din Polonia, Cehia, Ungaria si Grecia, unde consumul de bere a fost afectat de masurile de austeritate. In Rusia volumul a scazut semnificativ chiar daca intr-un ritm mai lent decat in prima jumatate a anului 2010.
Producatorul de bere Haineken a avertizat ca majorarile de cost vor fi transferate catre anul viitor, desi cresterile de preturi s-au concentrat mai ales in zonele cu tari in curs de dezvoltare.