Venituri în scădere cu 5% pentru Danone, în 2013

Veniturile Danone România au depăşit 481 milioane lei în 2013, în uşoară scădere cu 5% în comparaţie cu anul anterior, conform unui comunicat al companiei.

Dieter Schulz 1“Suntem lider pe piaţa românească a iaurturilor şi ne aşteptam la această uşoară descreştere în 2013. Consumul nu a înregistrat o revenire anul trecut, consumatorii rămânând prudenţi şi cheltuind mai puţin, și, în plus, am avut un impact nefavorabil din evoluția prețurilor la materii prime și a hedging-ului financiar.

Chiar și în aceste condiții, rezultatele operaționale au fost pozitive, continuând de-a lungul anului strategia de investiţii pe termen lung în România. Am adus noi produse consumatorilor şi am continuat să dezvoltăm categoria lactatelor proaspete aşa cum am făcut în ultimii 15 ani, de când producem în România. Suntem aici să rămânem şi să contribuim la dezvoltarea pieţei, atât în vremurile bune, cât şi în cele mai dificile pentru consumatori,” spune Dieter Schulz, Director General Danone Sud Estul Europei.

Piaţa a fost în transformare în 2013, segmentul iaurturilor rămânând plat, în timp ce vânzările promoţionale au fost semnificativ intensificate pe acest segment. Consumatorii au fost prudenţi şi au cheltuit mai puţin: coşul mediu de cumpărături pentru alimente s-a redus cu 50% faţă de 2008, în paralel cu activităţi promoţionale crescute şi dezvoltarea semnificativă a mărcilor private, datorată mai ales tendinţei de creştere a magazinelor de tip discounter şi supermarket.

Am lansat Magazinul Online www.retail-fmcg.ro/magazin-online

Noile produse au rămas o prioritate pentru Danone România şi în 2013: “OIKOS, noul brand de iaurturi săţioase cu mai multe proteine, lansat anul trecut, s-a dovedit un succes pe piaţă şi are o tendinţă de creştere. Am avut, de asemenea, rezultate foarte bune cu inovaţiile aduse în gamele Activia Light şi Danonino. Mai mult, vânzările produselor noastre de dietă s-au triplat în 2013 în comparaţie cu 2012 şi am crescut în segmentele de băuturi tradiţionale, aşa cum este Sana,” spune Dieter Schulz. “În acelaşi timp, indiferent de presiunile pieţei asupra preţurilor, calitatea produselor noastre nu este negociabilă şi este un factor cheie în ecuaţia de valorizare a acestora,” explică mai departe Dieter Schulz.

În ultimii 15 ani, Danone a condus dezvoltarea categoriei lactatelor proaspete în România, informând şi educând oamenii pentru o alimentaţie sănătoasă şi lansând noi game de produse cu valoare adăugată pentru consumatori. “În 2014, vedem că piaţa lactatelor proaspete rămâne o provocare, cu consumatori care cheltuiesc cu atenţie, costuri mai mari de producţie care trebuie compensate printr-o eficienţă internă mai mare, pentru a păstra cele mai bune preţuri şi cea mai bună calitate pentru consumatori. Vom continua să ne servim consumatorii cu iaurturile cu cel mai bun raport calitate-preţ şi să investim în noutăţi, în oamenii noştri, în fermierii noştri şi în fabrica noastră,” concluzionează Dieter Schulz.

Cu o expertiză internațională de aproape 100 de ani în producerea de iaurturi, lider mondial pe categoria de lactate proaspete, Grupul Danone a demarat investiţia în România, în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni, care nu mai funcționa la acel moment. Fabrica din București a fost apoi reabilitată şi echipată cu linii moderne de fabricaţie, integrate într-un sistem automat de programare, operare şi control al proceselor de fabricaţie.

Investițiile în operațiunile din România au continuat de-a lungul tuturor celor 15 ani, ajungând în prezent la peste 300 milioane lei. În plus, 235 milioane lei au reprezentat contribuția prin taxe și impozite către bugetul statului român în aceeaşi perioadă. Prin programele de sprijin pentru micii și marii fermieri, peste 22 milioane lei au fost investite în dezvoltarea producției autohtone de lapte. Astăzi, fabrica Danone din Bucureşti produce zilnic peste 1 milion de iaurturi pentru nouă ţări europene.

Din 2013 Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 milioane consumatori.

 În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,973 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Venituri în scădere cu 5% pentru Danone, în 2013
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: