Vincon România estimează o creștere de 35% a vânzărilor de vin rosé

Vincon România anunță relansarea Rosé Vérité, un vin cu Denumire de Origine Controlată, Cules la Maturitate Deplină, produs din Cabernet Sauvignon cultivat în podgoriile de la Huși, vin demisec din producția 2015. Lansarea vine ca răspuns la cererea crescută de rosé în segmentul premium, unde consumatorul preferă vinurile seci și demiseci.

Vincon RomâniaOdată cu relansarea, Rosé Vérité are parte de o restilizare a sticlei și a etichetei, conform tendințelor pieței: sticlă de tip conic, cu o etichetă stilizată, inserții texturate și elemente grafice pentru o parcurgere mai ușoară a informației. Eticheta include promisiunea brandului, descrierea vinului, ritualul de servire cât și asocierea culinară.

În cadrul companiei Vincon România, vânzările de rosé au crescut în 2015 față de 2014 cu 51%. ”Pentru anul 2016, estimăm o creștere cu 35% față de anul precedent, creștere care se va simți în special în sectorul mainstream si premium. În același timp, estimăm că producția de rosé din acest an o va dubla pe cea din 2015” declară Gianina Rusu, Director Financiar Vincon.

Conform unui studiu Nielsen, piața de rosé din 2015 ajungea la 2 milioane de litri și la o valoare de aproximativ 52 milioane RON. Consumul de rosé crește, în special în categoria premium. ”Cantitatea de vin rosé îmbuteliat consumată în medie de un român la o masă acasă este de aproximativ 2-3 pahare, în timp ce la restaurant se consumă aproximativ 1-2 pahare” declară Maria Gavrilescu, director de marketing Vincon România. Cantitatea este influențată de ocazia de consum, de momentul zilei/săptămânii, de partenerii de masă/ dialog, dar și de sexul consumatorului. ”Datorita culorii, percepția generală este că rosé-ul este un vin pentru femei, însă acesta, în special în varianta demisec este o alegere preferată, în special în cadrul întâlnirilor în doi.” declară Maria Gavrilescu.

“Consumatorul de rosé este diferit de la un segment de preț la altul. Categoria premium și superpremium are cel mai mare grad de acceptare și consum al vinului rosé în cadrul publicului masculin, preferința care se reflectă și în tipurile de vin prezente – preponderent sec și demisec, versus preponderent demidulce și dulce în categoria mainstream și economy.”

Rosé Vérité este un rosé de noir, fiind realizat din struguri negri, dintr-o vie tânără de Cabernet Sauvignon. Strugurii sunt culeși manual, din viile aflate în proprietatea Vincon, amplasate pe Colina Mănăstirii din Podgoria Huși – de pe o suprafață de 4 hectare, și sortați înainte de a intra în procesul de vinificație. Caracterul surprinzător de plăcut și răcoritor, se datorează modului în care s-a efectuat întregul proces de vinificație: fermentarea la temperatură controlată de 12 grade Celsius a contribuit la păstrarea aromelor vegetale specifice soiului și a celor de fructe de pădure, dar și la captarea și menținerea aromelor secundare – cele degajate în perioada de fermentație alcoolică, perioadă cu o durată de până la 45 de zile. Culoarea specială rosé foiță de ceapă este rezultatul unui proces de macerare pe boștină, cu o durată de 24 de ore (rosé-ul de o zi), timp în care are loc o ușoară fermentație alcoolică și o slabă difuziune a antocianilor în vin (o extracție de culoare redusă).

Vincon a început să producă rosé-uri în gama premium și superpremium în 2008, din struguri negri precum Pinot Noir, Fetească Neagră și Cabernet Sauvignon, proveniți în special din Podgoriile Cotești și Huși, precum și din struguri rozé din soiul Busuioacă de Bohotin – din Podgoria Huși, în gama Rosé Far Niente. ”În 2014 însă, am descoperit că strugurii Cabernet Sauvignon din podgoriile de la Huși au dat naștere unui rosé excepțional. Terroir-ul și aciditatea specifică zonei asigură echilibrul dintre culoare, complexul aromatic și o fructozitate aparte.  „Cred că va deveni o tradiție ca rosé-urile din categoria premium să fie produse din acești struguri. Însă, în același timp, diversitatea podgoriilor Vincon ne permite să experimentăm și să inovam mereu în toate categoriile de vin.” declară Nicu Mateescu, Director de Producție-Vinificație, Vincon România.

Vincon este prezent pe piața de rosé-uri cu produse în toate segmentele de preț și răspunde profilului gustativ al consumatorilor din fiecare categorie: Rosé Vérité și Rosé Far Niente în categoria premium și superpremium, cu variante de sec, demisec și dulce; Beciul Domnesc și Beciul Domnesc Grand Reserve (disponibil doar în HoReCa) – upper mainstream cu variante de sec, demisec și dulce; Viță Românească, Două Vorbe și 7 Păcate pentru zona de mainstream și Proles Pontica și Ciocârlia pe zona economy, segmente aproape integral reprezentate de vinuri demidulci și dulci.

Vincon Vrancea este cel mai mare producător de vinuri din România, cu o gamă de produse adresate tuturor segmentelor de consumatori. Compania deține 11 crame și circa 1.500 de hectare de viță de vie în podgoriile Odobești, Cotești, Panciu și Huși. În portofoliul de vinuri și vinarsuri Vincon se află branduri recunoscute, lideri în segmentul lor, precum Beciul Domnesc, vinarsurile Miorița și Jad.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,833 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Vincon România estimează o creștere de 35% a vânzărilor de vin rosé
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: