Evoluția brandului Tazz și tendințele din piața de food delivery

Tazz și-a  început călătoria în 2014 în Timișoara, pornind de la pasiunea pentru elementul care unește oameni și culturi: gastronomia. După 9 ani, când orașul de unde a început totul are titlul de Capitală Culturală Europeană, Tazz se întoarce la origini pentru o retrospectivă a momentelor cheie care au contribuit la ascensiunea companiei în industria de food&drinks. De la evoluția în tandem cu expansiunea alertă a industriei și până la elementele inovative care îi diferențiază pe piață, Tazz trece prin toate punctele care i-au ajutat să ducă orice poftă la nivel de artă culinară.

tazz

Origini: singurul brand de food-delivery 100% românesc

În anul 2014 a fost lansată la Timișoara aplicația de food-delivery EuCeMănânc, iar în 2019 eMAG s-a alăturat ca partener al aplicației. La începutul anului 2020 s-a facăut un rebranding al aplicațiaie EuCeMănânc și astfel a apărut aplicația Tazz care a devenit cea mai descărcată aplicație de food&drinks din țară, cu 2 milioane de aplicații instalate într-un singur an.

În prezent, Tazz continuă să fie aplicația de food-delivery cu cea mai accelerată creștere în fiecare an și își propune să ajungă la 3,4 milioane de aplicații instalate.

Modelul de business

Modelul de business al Tazz se axează pe 3 elemente centrale: parteneri, rideri colaboratori și clienți, iar toate acțiunile lor sunt centrate în jurul nevoilor acestora.

Partenerilor Tazz le oferă suport și consultanță în tranziția spre un model de business hibrid, iar prin Tazz Republic îi ajută să se extindă național, punând în mișcare un întreg sistem pentru crearea de branduri virtuale.

Pentru riderii colaboratori, Tazz lucrează constant la soluții pentru a veni în întâmpinarea nevoilor riderilor cu care colaborează – optimizarea aplicației pentru rideri, bonusuri de performanță în orașele mari, bonusuri de vreme rea, optimizarea sistemului de alocare ore și program, resurse pentru riderii străini, transparentizarea bacșișului care ajunge direct la riderul colaborator.

Iar pentru clienți, Tazz dezvoltă constant analize care îiajută să înțeleagă mai bine așteptările consumatorilor și să le ofere experiențele pe care le doresc, astfel că este prima aplicație care a introdus opțiunea de comandă de grup și care a integrat toți partenerii de carduri de masă. În plus, dezvoltă parteneriate speciale cu chefi și influenceri, pentru oferirea unor experiențe culinare inedite.

La baza unei afaceri de succes stau oamenii

La începutul anului 2020, tazz avea 25 de angajați, iar 3 ani mai târziu numprul angajaților a ajuns la 270. Ce a contat în retenția angajaților Tazz în aceste perioade de creștere accelerată a fost menținerea unei culturi organizaționale în care oamenii să se simtă implicați și motivați. Compania oferă oportunități de dezvoltare prin diverse workshopuri și traininguri (pe partea de educație financiară, nutriție, sănătate etc), sprijin pe partea de wellness, prin cursuri de parenting, acces la Hilio, beneficiul gym, și organizează diverse provocări și activități sportive, susținând ideea de minte sănătoasă în corp sănătos.

Evoluția tazz

Povestea Tazz a început în Timișoara, iar din 2020 și până acum s-a extins în 33 de orașe din România. În acest moment în Timișoara activează unul dintre cele 2 sedii centrale. Printre departamentele cheie care își desfășoară activitatea din Timișoara se numără IT, Financiar, Legal și HR.

Din Timișoara, Tazz a ajuns la 33 de orașe cheie din toată țara: Timișoara, Cluj-Napoca, București, Iași, Arad, Brașov, Oradea, Sibiu, Deva, Alba Iulia, Baia Mare, Ploiești, Craiova, Brăila, Reșița, Botoșani, Pitești, Târgu Mureș, Constanța, Suceava, Galați, Râmnicu Vâlcea, Bacău, Târgu Jiu, Drobeta Turnu Severin, Buzău, Slatina, Zalău, Mediaș, Focșani, Târgoviște, Petroșani, Sfântu Gheorghe.

Alin Șerban, CEO Tazz, a declarat pentru revista retail-FMCG.ro că până la finalul anului 2023 nu mai deschid unități în alte orașe, iar pentru anul 2024 își doresc să mai ajungă la încă 10-15 orașe din țară. În plus, Alin Șerban a declarat că vor să deschidă Tazz și în alte țări, însă momentan vor să se axeze pe România și să devină cei mai puternici aici. Prima țară pe care o au în vedere ar fi Bulgaria.

În topul celor mai active orașe din aplicație se află București, Timișoara și Cluj, iar la nivel național Tazz are peste 10.000 de parteneri dintre care 400 sunt din Timișoara. Compania a ajuns să ofere livrare rapidă la o selecție de peste 15.000 de produse care pot fi livrate din showroom-urile eMAG din 16 orașe. Pe lângă restaurante, Tazz are 900 de parteneri non-food la nivel național, printre care se numără: supermarket-uri, farmacii, florării, băcănii și alte business-uri locale.

Evoluție financiară

Rezultatele financiare din perioada ianuarie – septembrie 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2022, arată că Tazz a înregistrat o creștere de double digits a volumului tranzacționat în platforma Tazz și a atins un maxim istoric la nivelul numărului de parteneri înregistrați în platformă, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cea mai mare creștere a venit din zona de retail (+37% YoY), în timp ce partenerii din zona de restaurante au avut o creștere cu 27%. Valoarea medie a comenzilor din categoriile supermarkets & markets este de 160 lei, iar a comenzilor din categoria restaurante de 85 lei.

Genius – motorul de creștere al business-ului:

  • Oferă acces la cel mai puternic ecosistem de e-commerce (eMAG, Tazz, Fashion Days, Freshful) și la cei mai valoroși clienți din România (peste 500.000 clienți activi în cele 4 platforme).
  • 1 din 2 clienți Tazz sunt Genius, iar comenzile per client sunt duble pentru cei care au Genius (5 comenzi vs. 2,5 comenzi non-genius).
  • Pe Tazz, sunt peste 8000 de parteneri Genius în toată țara, care oferă Genius Deals (promoții, oferte) și livrare gratuită la comenzile peste 50 lei la restaurante și peste 150 lei la supermarketuri.

Tendințe și planuri pentru anii următori – încotro se îndreaptă industria?

Tendințe în industria de food delivery

În ultimii 5 ani, numărul de utilizatori de aplicații de food delivery s-a dublat, pe fondul pandemiei. În următorii 4 ani, statisticile estimează o creștere de 23%, cu 309 milioane de europeni care vor comanda mâncare online. În plus, în medie, se estimează o creștere constantă de 10% a pieței, până în 2027.*(Statista). Cifrele arată nu doar o creștere a accesului la aplicații, cât și o schimbare de preferințe și trenduri în modul în care mâncăm și trăim.

Un utilizator al aplicațiilor de food delivery din UK, printre cele mai dezvoltate piețe din EU, comandă de 9.4 ori pe lună mâncare, în timp ce un utilizator român comandă de 2.4 ori . Asta arată potențialul pieței – ne așteptăm ca frecvența să crească major, în linie cu expansiunea industriei de e-commerce & food service (Euromonitor 2023).

Frecvența de utilizare săptămânală a aplicațiilor de livrare rapidă în România a crescut de la 48% la 55%, în prima parte a anului, conform ultimului research de brand Tazz.

Piața de food delivery își păstrează prima poziție câștigată în timpul pandemiei, având o cotă de piață de 26%, urmată de consumul în restaurante (24%), achiziția de mâncare gătită de la raioanele gastro ale supermarketurilor 12%, QSR (fara McDonald’s si KFC) 11% și self pick up (7%) (conform unui studiu Hospitality Culture din februarie 2023, realizat împreună cu Tazz).

Tendințe în rândul restaurantelor

  • Investiție în modele de business hibride: Se remarcă planuri de business mai solide, cu investiții importante în consolidarea unui model de business hibrid, mai puternic digitalizat, care să aducă restaurantele mai aproape de consumatori.
  • De la meniul zilei, la tendințe gastronomice: dacă la debutul aplicației un trend ascendent părea să fie constituit de restaurantele care ofereau meniul zilei, acum restaurantele aleg să ofere opțiuni curatoriate pe anumite tendințe gastronomice: cafenele cu cafea de specialitate, restaurante asiatice sau cu specific de mic-dejun&brunch etc.
  • Focus pe experiențe: Dincolo de mâncare, restaurantele caută să amplifice satisfacția consumatorului prin experiențe personalizate.
  • Producători locali & produse locale: Se remarcă atenția crescută îndreptată către calitatea ingredientelor, restaurantele orientându-se spre produse locale.

Tendințele din partea consumatorilor

  • Mâncare transformată în experiență: Tazz dezvoltă constant preparate create de chefi consacrați care să răspundă nevoii consumatorilor de a avea acces la o varietate de experiențe culinare deosebite identificate în research.
  • Bucătărie străină, experiențe inedite: Din research Tazz a remarcat interesul consumatorilor pentru preparatele din bucătăria străină care nu pot fi pregătite acasă, motiv pentru care am adus în app restaurante internaționale de top.
  • Eficientizarea comenzilor & bugetelor aferente acestora: tichete de masă, ca metodă de plată: suntem prima și singura platformă care a integrat în aplicație toți partenerii ce dețin tichete de masă.
  • Alegeri preferate, ghidate de gustul cel mai bun: Cele mai poftite preparate provin de la restaurante de tip fast-food sau fusion. În București, shaorma, kebabul sau donerul au constituit cele mai multe comenzi de pe Tazz în 2022, în timp ce în Cluj-Napoca au fost shaorma, crispy chicken, noodles, iar în Timișoara meniurile zilei și cele de prânz.
  • Momente de consum: La nivel național, românii plasează cel mai des comenzi pe Tazz în jurul orei prânzului, respectiv la ora 12:00.
  • Comenzi de la supermarket-uri: Consumatorii apelează din ce în ce mai des la Tazz și pentru cumpărăturile zilnice, cele mai comandate produse fiind apa plată și minerală.

Inovații by Tazz care răspund tendințelor

  • Merchant App: Pentru restaurante, Tazz a dezvoltat un nou tool de consultanță pentru business digital în HoReCa. Acesta îi ajută pe antreprenori să își gestioneze mai bine business-ul online, să-și seteze singuri campanii și să aibă acces 24/24 la statistici referitoare la performanța business-ului lor pe Tazz. Tool-ul este menit să vină în sprijinul restaurantelor partenere care nu au departamente complexe de marketing, dar care totuși pot cu ușurință să desfășoare campanii eficiente.
  • Laas: este un nou serviciu care urmează să fie lansat de Tazz, prin care companiile își externalizează logistica și funcțiile de delivery către furnizori de servicii specializați, obținând acces la soluții logistice scalabile, eficiente din punct de vedere al costurilor și flexibile, pe baza unui tarif de livrare agreat. Practic, în loc să-și dezvolte singure un sistem de livrare, folosesc soluția tehnică construită și optimizată constant de Tazz.
  • Tazz Ads: Tazz este o platformă relevantă de Retail Media. Pe lângă monetizarea traficului din aplicație, Tazz dorește să ajute brandurile să stabilească legături autentice cu clienții, așa cum o fac în retailul tradițional, dar sub umbrela digitală facilitată de aplicație. Pentru asta, Tazz lucrează la dezvoltarea unor tooluri specializate care vor putea răspunde la nevoile partenerilor.
  • Tazz Riders: Analizând și înțelegând nevoile riderilor, compania a dezvoltat noua aplicație Tazz Riders pentru riderii colaboratori, care include toate acele update-uri menite să le eficientizeze munca, precum design ușor de navigat, afișarea istoricului comenzilor, verificarea geo-locației, opțiunea de traducere în limba engleză etc. Acest lucru facilitează experiența riderilor mai ales pentru că 27% dintre aceștia sunt străini.
  • Genius: Abonamentul Genius a fost creat pentru a oferi consumatorilor cel mai puternic ecosistem de e-commerce, cu beneficii în 4 mari platforme – eMAG, Tazz, Fashion Days, Freshful.
  • Comanda de grup: Tazz desfășoară un research odată la 4 luni pentru a analiza preferințele clienților, iar una dintre cele mai apreciate opțiuni este comanda de grup. Compania este singura din industrie care oferă această facilitate și continuă să investească resurse în îmbunătățirea ei.
  • HoReCa în mișcare: În octombrie 2022 Tazz a lansat, alături de Iancu Guda, un program gândit să vină în sprijinul partenerilor Tazz, oferind consultanță de business pentru restaurante și ajutându-le să afle care este cel mai sănătos mod de a-și construi și gestiona afacerea de food delivery.

Tazz – pregătit pentru Black Friday 2023

De asemenea, Alin Șerban, CEO Tazz, a declarat pentru revista retail-FMCG.ro că Tazz este pregătit pentru Black Friday 2023 care va avea loc pe 10 noiembrie. Compania se pregătește cu vouchere de la 30% până la 80% per restaurant, o reducere care este susținută atât de Tazz, cât și de restaurantele partenere.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *